برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

بیانیه هیئت مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان درباره لزوم پاسداشت جایگاه استاد شجریان

  • کد خبر: ۴۶۳۰۲
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
بیانیه هیئت مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان درباره لزوم پاسداشت جایگاه استاد شجریان
هیئت مدیرها انجمن توسعه گردشگری خراسان به مناسبت درگذشت استاد محمدرضا شجریان بیانیه‌ای را درباره لزوم پاسداشت جایگاه خسرو آواز ایران منتشر کرد.

شهرآرانیوز- در این بیانیه آمده است:

 

به نام خدا

 

و سرانجام خسرو آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان همان گونه که خود می خواست در زیر پای مردم ایران و در جوار خداوندگار سخن، فردوسی بزرگ و با اندکی فاصله از یار کهن خود مهدی اخوان ثالث برای همیشه آرام گرفت تا از این پس وظیفه ما ایرانیان و صد البته اهالی دیار خراسان و همشهریان مشهدیش بیشتر و بیشتر شود.

 

او آرام گرفت و وظیفه حفظ و حراست از گنجینه بزرگ فرهنگ و ادب و هنر پارسی که سالهای سال بردوش داشت را به یکایک ما ایران زمینیان از فارس و ترک و کرد و بلوچ و عرب و ایرانی و تاجیکی و افغانستانی و کردستانی و... سپرد. و در این بین بی شک وظیفه ما خراسانیان به عنوان امانت داران دائمی او بسیار بیش تر از دیگر ایرانیان است.

 

 بر همین اساس انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان به عنوان تشکلی مردم نهاد،رسمی و فعال در حوزه های فرهنگی،میراثی و هویتی خراسان، ضمن ابراز تسلیت مجدد بر ای این هجران بزرگ به یکایک ایرانیان و دوستداران ایران مواردی را خواستار است:

 

1_ از یکایک ملت ایران می خواهیم تا خود را وارث هنر والای استاد شجریان دانسته و در حفظ سنت های نیک هنری او تلاش کنند.

 

2_ از مسئولان فرهنگی خراسان و مشهد می خواهیم هرچه سریعتر تندیس در خور شان استاد تهیه و بر بالای مزار او نصب کنند.

 

3_ از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد می خواهیم در نخستین زمان ممکن خیابان و بنایی فاخر در سطح شهر مشهد که زادگاه این استاد بی بدیل است، به همراه تندیس زیبایی از ایشان را نامگذاری و نصب نمایند.

 

4_ از مدیران فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می خواهیم تا روز اول مهر زادروز استاد شجریان را به نام «روز ملی موسیقی ایرانی» و روز 19مهر سالروز درگذشت استاد را به نام « روز ملی موسیقی فولکور ایران» نام گذاری کنند.

 

5_ از مسئولان اجرایی جشنواره موسیقی فجر می خواهیم بخش موسیقی ملی این جشنواره را به نام استاد نامگذاری کرده و تندیس این بخش را به نام ایشان مزین کنند.

 

در پایان یادآور می شود ارزش و اهمیت ذکر شده موارد بالا در سرعت و کیفیت انجام و اجرای آنست. چرا که اگر یک کشور فارسی زبان دیگر همچون گذشته ابتکار عمل را بدست گیرد و نام و تندیس این استاد گرانقدر و هنرمند ما را بر کوی و برزن شهرهایش (پیش از آنکه ما کاری کرده باشیم) بگذارد، واضح است که اقدام ما معنای انفعالی به خود گرفته و ارزشش کاهش خواهد یافت.

 

هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->