آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مروری بر حاشیه های تبریک تولد وزیر ارتباطات در اینستاگرام و توئیتر

  • کد خبر: ۴۶۷۷۵
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
مروری بر حاشیه های تبریک تولد وزیر ارتباطات در اینستاگرام و توئیتر
در پای آخرین توئیت تولد آذری جهرمی حدود ۵ هزار نظر دیده می‌شود که نشان می‌دهد بخش زیادی از کاربران در این شبکه اجتماعی، او را به‌عنوان یکی از خودشان پذیرفته‌اند. مثلا کاربری زیر این توئیت نوشته است: «تبریک می‌گم، ان‌شاءا... از این به بعد مثل چهل‌ساله‌ها رفتار کنید.»
علیرضا وفایی نیا | شهرآرانیوز؛ محمدجواد آذری‌جهرمی، زاده ۲۱ مهر ۱۳۶۰ نه‌تن‌ها جوان‌ترین وزیر دولت یازدهم است که در بین تمام وزیران بعد از انقلاب هم بعد از شهید محمدجواد‌تندگویان که در سی‌سالگی وزیر نفت دولت شهید رجایی شد، وزیرجوان بعد از انقلاب به شمار می‌رود. حالا او ۲ شب پیش در اینستاگرام و توئیترش از رسیدن به چهل‌سالگی خود خبر داده و نوشته است: «امشب وارد چهل‌سالگی شدم و واقعا حس عجیبیه. به‌قول یکی از دوستان آدم خوبه که در چهل‌سالگی متفاوت از بقیه باشه، وگرنه در بیست‌سالگی که همه شاعرند!» همین توئیت و پست اینستاگرامی واکنش‌های جالبی را هم از سوی کاربران فضای مجازی و هم از سوی خود آذری‌جهرمی ایجاد کرد.
 
در پای آخرین توئیت او حدود ۵ هزار نظر دیده می‌شود که نشان می‌دهد بخش زیادی از کاربران در این شبکه اجتماعی، او را به‌عنوان یکی از خودشان پذیرفته‌اند. مثلا کاربری زیر این توئیت نوشته است: «تبریک می‌گم، ان‌شاءا... از این به بعد مثل چهل‌ساله‌ها رفتار کنید.» که جهرمی هم در پاسخش نوشته است: «مخلصم، خوبه شما هم مثل پیرمرد‌ها نباشی و جوونی کنی». یا کاربر دیگری که به شوخی نوشته است: «فردا بگو مربی مهدت واست جشن بگیره.» و وزیر ارتباطات هم در پاسخ این شوخی گفته است: «به‌علت کرونا مهد‌ها تعطیله». حتی برخی کاربران به‌طور واضح در نظر‌ها به او توهین کرده یا مسخره کرده‌اند که باز هم آذری‌جهرمی پاسخی متفاوت و محترمانه داده است.

حسن روحانی در مرداد ۱۳۹۶ او را به‌عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم به مجلس پیشنهاد کرد و جهرمی با گرفتن رأی اعتماد نمایندگان مجلس، کار خود را شروع کرد. آذری‌جهرمی یکی از حامیان افزایش سرعت اینترنت در ایران، حامی استارتاپ‌ها و کارآفرینان بوده و در مقاطع مختلف به بخش‌هایی از اجرای فیلترینگ اعتراض کرده است.
 
او حتی در مقاطعی اعلام کرده بود که به‌دنبال رفع فیلتر شبکه‌هایی مانند توئیتر است. مسئله‌ای که به‌گفته خودش، چون تصمیم‌گیری درباره آن با وزارت ارتباطات نیست، تا امروز به نتیجه‌ای نرسیده است. رفع فیلتر تلگرام هم یکی دیگر از درخواست‌هایی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی بار‌ها از وزیر ارتباطات داشته‌اند و او هم فروردین‌ماه امسال به‌صورت زنده در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، در پاسخ به این خواسته گفت: «رفع فیلتر تلگرام دست من نیست و اگر بود این کار را انجام می‌دادم.
 
در مجموع فیلترینگ به روند کاری ما و کیفیت اینترنت ضربه زده است و ترافیک داخلی ما را دچار مشکل کرده است.» یکی از ویژگی‌های دیگری که این وزیر دهه شصتی را نسبت به خیلی مدیران و سیاست‌مداران کشورمان خاص کرده است، حضور پررنگ و متفاوت او در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و توئیتر است. به‌شکلی که او در شبکه‌های اجتماعی کاملا از قالب یک مدیر خشک و اتوکشیده خارج شده و با لحنی خودمانی و راحت پاسخ سؤال‌ها، اعتراض‌ها و شوخی‌های کاربران را می‌دهد.
 
خیلی‌ها این رفتار وزیر جوان دولت دوازدهم را به احتمال نامزدشدن او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ربط می‌دهند، اما هم آذری‌جهرمی احتمال این موضوع را بار‌ها رد کرده است و هم بر اساس قوانین موجود، حداقل سن لازم برای نامزدی ریاست‌جمهوری ۴۰ سال تمام است و وزیر جوان ارتباطات حتی اگر بخواهد هم از نظر قانونی نمی‌تواند نامزد ریاست‌جمهوری آینده شود.
 
در مجموع حضور آذری‌جهرمی در میان مدیران و سیاست‌مداران سطح اول کشور نشان‌دهنده تغییر نسلی است که آهسته‌آهسته در بین مسئولان درحال اتفاق افتادن است. مدیرانی با ادبیات و نگاه نزدیک‌تر به اکثریت جامعه که شاید بتوانند بهتر از پیشینیان خود با نسل جوان ارتباط بگیرند و مشکلات آن‌ها را درک کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->