شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اخاذی به نرخ دلار

  • کد خبر: ۴۷۴۲۲
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
اخاذی به نرخ دلار
پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته، از دستگیری متهمی خبر داد که در ازای منتشر نکردن تصاویر شخصی یک شهروند، تقاضای ۵۰۰ هزار دلار کرده بود.

به گزارش شهرآرانیوز، پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته، از دستگیری متهمی خبر داد که در ازای منتشر نکردن تصاویر شخصی یک شهروند، تقاضای ۵۰۰ هزار دلار کرده بود.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: با وصول یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان با موضوع تهدید و اخاذی از شهروند گلستانی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده که مدیر یک شرکت معتبر بود این‌گونه اظهار کرد که اخیراً فردی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به مزاحمت برای همسر و دخترم کرده و ضمن ارسال تصاویر شخصی آن‌ها، درخواست ۱۷۰ هزار دلار برای انتشار ندادن این تصاویر کرده است  که پس از عدم پذیرش این موضوع توسط این‌جانب، مبلغ ۲۵۰هزار دلار و سپس ۵۰۰ هزار دلار را درخواست کرد.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: متأسفانه پس از چند روز، متهم شماره همراه اعضای این خانواده و تصاویر شخصی آن‌ها را در سایت‌های غیراخلاقی منتشر کرد و مشکلات عدیده‌ای برای این خانواده به وجود آورد که پس از وصول پرونده به پلیس فتا، موضوع به ‌صورت ویـژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول یادآور شد: با تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته، متهم که نوجوانی ۱۹ساله بود شناسایی و طی عملیاتی پلیسی دستگیر و در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای این خانواده شد که نهایتاً با مشاهده ادله غیرقابل‌انکار، لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را کسب منافع به علت فقر مالی عنوان کرد.

وی گفت: با بررسی‌های تکمیلی مشخص شد، متهم فرزند یکی از کارکنان شرکت متعلق به شاکی است و مدتی هم در این شرکت مشغول به کار بوده و در فرصتی مناسب با دسترسی غیرمجاز به گوشی دختر شاکی، اطلاعات خصوصی وی را دریافت کرده و ضمن ایجاد مزاحمت، قصد اخاذی از آن‌ها را داشته است.

سرهنگ پرسا اظهار کرد: متهم مذکور به جهت تعـیین تکلـیف قضایی روانـه دادسـرا شد و از آن طریق به نـدامتـگاه مـرکـزی گـرگـان انتقال پیدا کرد.  


    
انتشار تصاویر خصوصی یک آرایشگر به علت اختلافات شخصی

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از شناسایی هتاک اینستاگرامی خبر داد و گفت: متهم تصاویر خصوصی یک آرایشگر را به علت اختلافات شخصی منتشر کرده بود.

سرهنگ رضا ملوکی در تشریح این پرونده قضایی اظهار داشت: در پی مراجعه یک آرایشگر خانم مبنی بر اینکه تصاویر خصوصی وی به همراه الفاظی نادرست در صفحه اینستاگرامی منتشر شده، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی از شناسایی متهم خبر داد و گفت: بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص شد صفحه مورد نظر متعلق به یک خانم آرایشگر با تعداد اعضای ۱۲ هزار نفری است به دلیل مشکلات شخصی و کاری که با شاکی داشته و با عدم آگاهی از قوانین، اقدام به انتشار تصاویر شاکی همراه با الفاظی نادرست در راستای تهدید و انتقام جویی در پیج مذکور می کند.

وی افزود: امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی محلی برای تسویه حساب شخصی و انتقام‌گیری به وسیله انتشار تصاویر شخصی و تهدید و فحاشی شده است، که متاسفانه شاهد این حرکت زشت توسط بسیاری از اشخاص برای تخریب طرف مقابل هستیم.

رییس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران اضافه کرد: پلیس فتا با هرگونه فعالیت سوء و هنجارشکن برخورد کرده و در این خصوص هیچ‌گونه ملایمتی نخواهد داشت.

دستگیری متهمی که با استفاده از شماره مجازی کلاهبرداری می‌کرد

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری کلاهبرداری که اقدام به کلاهبرداری در قالب فروش شماره مجازی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌کرد، خبر داد و نسبت به خطرات استفاده از شماره‌های مجازی هشدار داد.

سرهنگ شاهین حسنوند اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه شخصی در کار خرید و فروش شماره‌های مجازی فعالیت و کلاهبرداری می‌کند، پرونده تشکیل شده و در دستور کار این کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل پرونده مقدماتی و آغاز بررسی‌های فنی، شیوه فعالیت مجرمانه وی مشخص شده و سپس محل فعالیت متهم کشف و در ادامه اقدامات تخصصی نیز هویت او شناسایی شد.

این مقام انتظامی گفت: برای جمع آوری مستندات از فعالیت متهم، با هماهنگی مقام قضایی، اکیپی از ماموران زبده به محل اختفای متهم مراجعه کردند و تجهیزات الکترونیکی که متهم از آنها برای کلاهبرداری استفاده می‌کرد جمع‌آوری شد و همراه با متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با شروع تحقیقات از متهم، وی با مشاهده ادله و مستندات کارشناسان پلیس فتا، به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: از یکی از سایت‌های خارجی شماره مجازی خرید کرده و با راه اندازی وب سایت و چند کانال‌ و ربات تلگرامی شروع به تبلیغ گسترده شماره‌های مجازی ایرانی و خارجی کردم.

سرهنگ حسنوند بیان کرد: استفاده از شماره‌های مجازی توسط شهروندان خطرات زیادی برای آنها به دنبال دارد که یکی از این خطرات دسترسی فروشنده شماره مجازی به پیام‌ها و محتواهای رد و بدل ‌شده در شبکه‌های اجتماعی که با آن شماره ثبت شده، است.

وی افزود: متهم در اعترافات خود به فروش بیش از ۱۰ هزار شماره مجازی اعتراف کرد که بیش از سه هزار عدد از این شماره‌ها، از شماره‌های مجازی ایرانی بوده و امکان مشابهت با شماره‌های واقعی شهروندان و سوءاستفاده از آنها وجود دارد.

شناسایی عامل تبلیغ و فروش تجهیزات ریسیور در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی شخصی که اقدام به تبلیغ و فروش تجهیزات دریافت‌کننده شبکه‌های ماهواره‌ای در فضای مجازی می‌کرد، خبر داد.  

سرهنگ علی قهرمان طالع افزود: کارشناسان رصد فضای مجازی این پلیس در حین پایش اینترنت با صفحه‌ای روبرو شدند که ادمین آن با تبلیغ دستگاه‌ها و تجهیزات دریافت‌کننده شبکه‌های ماهواره‌ای در اینستاگرام، تلگرام و شبکه‌های اجتماعی مختلف اقدام به فروش، نصب و راه‌اندازی آن می‌کند.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا شروع به جمع‌آوری ادله دیجیتال در خصوص اقدامات این شخص کرده و با توجه به اینکه وی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف به‌صورت پنهانی و با هویت‌های ناشناس اقدام به فعالیت می‌کرد، کار را برای افسران پیچیده‌تر می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: افسران سایبری پس از به دست آوردن سرنخ‌ها و اقدامات فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و در عملیات زیرکانه به همراه تجهیزات و دستگاه‌های مکشوفه وی را دستگیر و با تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی دادند.

شروع به کلاهبرداری تا دستگیری توسط پلیس در ۷۲ ساعت

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری عامل فیشینگ و برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان در کمتر از سه روز پس از وقوع جرم خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت: در پنجم مهر سال ۱۳۹۹ فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و اظهار داشت فردی ناشناس اقدام به سرقت حساب بانکی وی به مبلغ ۴۹۰ میلیون ریال کرده است.

وی ادامه داد: کارشناسان سایبری اقدامات تخصصی خود را دراین زمینه آغاز کردند و در راستای تحقیقات پرونده دریافتند شاکی هنگام استفاده از اینترنت بانک مورد سوء استفاده فیشرها قرار گرفته و علی رغم دارا بودن رمز پویا، اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت جعلی وارد کرده و همزمان تمام موجودی حساب خود را از دست داده است، با جلو رفتن پرونده تعداد دو نفر دیگر از شهروندان به عنوان مالباخته به پلیس مراجعه و مجموع کلاهبرداری این فرد به بیش ازیک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال رسید.

سرهنگ گودرزی اذعان داشت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد وجوه سرقت شده به حساب فردی در یکی از شهرستان های جنوبی کشور واریز شده که در نهایت مجرم با هوشیاری مهندسین پلیس فتا در فضای مجازی شناسایی و هویت وی برای پلیس مشخص شد و پس از هماهنگی با مراجع قضایی اکیپی عملیاتی از پلیس فتا به محل اختفای متهم اعزام شدند که در یک عملیات مقتدرانه و هوشمندانه پلیسی مجرم دستگیر و درحالی که تنها سه روز پس از کلاهبرداری به دام افتاده بود؛  ضمن متحیر بودن از دستگیری خود،  به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام سایبری افزود: با انتقال متهم به پلیس آخرین قطعه پازل کشف پرونده کلاهبرداری تکمیل و مشخص شد متهم اصلی ضمن ایجاد لینک های جعلی اینترنت بانک و تبلیغ این لینک جعلی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، موجودی حساب مالباختگان را به سرقت برده و در کوتاه ترین زمان سعی در خارج کردن این وجوه از حساب های مقصد داشته است.

انتشار تصاویر خصوصی یک آرایشگر به علت اختلافات شخصی

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از شناسایی هتاک اینستاگرامی خبر داد و گفت: متهم تصاویر خصوصی یک آرایشگر را به علت اختلافات شخصی منتشر کرده بود.

سرهنگ رضا ملوکی در تشریح این پرونده قضایی اظهار داشت: در پی مراجعه یک آرایشگر خانم مبنی بر اینکه تصاویر خصوصی وی به همراه الفاظی نادرست در صفحه اینستاگرامی منتشر شده، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی از شناسایی متهم خبر داد و گفت: بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص شد صفحه مورد نظر متعلق به یک خانم آرایشگر با تعداد اعضای ۱۲ هزار نفری است به دلیل مشکلات شخصی و کاری که با شاکی داشته و با عدم آگاهی از قوانین، اقدام به انتشار تصاویر شاکی همراه با الفاظی نادرست در راستای تهدید و انتقام جویی در پیج مذکور می کند.

وی افزود: امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی محلی برای تسویه حساب شخصی و انتقام‌گیری به وسیله انتشار تصاویر شخصی و تهدید و فحاشی شده است، که متاسفانه شاهد این حرکت زشت توسط بسیاری از اشخاص برای تخریب طرف مقابل هستیم.

رییس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس فتا با هرگونه فعالیت سوء و هنجارشکن برخورد کرده و در این خصوص هیچ‌گونه ملایمتی نخواهد داشت.

انهدام باند سارقان اماکن خصوصی در کمتر از ۴۸ ساعت

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان خوزستان از دستگیری اعضای باند سارقان حرفه‌ای اماکن خصوصی کمتر از ۴۸ ساعت در شهرستان آغاجاری خبر داد.

سرهنگ سهراب حسین نژاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت به ارزش ۳۰ میلیارد ریال از یک شرکت  در شهرستان آغاجاری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران پلیس آگاهی آغاجاری با کار اطلاعاتی در کمتر از ۴۸ ساعت اعضای باند ۴ نفره سارقان که سابقه دار نیز بودند را در شهرستان های اطراف استان چهارمحال بختیاری شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با بیان اینکه تمام اموال مسروقه طبق برآورد کارشناسان معادل ۳۰ میلیارد ریال اعلام شده را در یکی از شهرستان های استان کشف و پس از صورتجلسه تحویل شرکت مذکور دادند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شدند.

انبار بزرگ اموال مسروقه لو رفت

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی انبار بزرگ اموال مسروقه در صباشهر شهریار و کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم کابل مخابراتی و فیبرنوری مسروقه خبر داد.

سردار کیوان ظهیری اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل های مخابراتی در شهرستان شهریار، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: با آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه، مأموران کلانتری ۲۲، سرنخی از دپوی مشکوک اموالی در منطقه صباشهر شهریار به دست آورده و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از آن یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم کابل مخابراتی و فیبرنوری مسروقه کشف کردند.

سردار ظهیری با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و در بازجویی  انجام شده به سرقت کابل های مخابراتی و فیبرنوری با همدستی فرد دیگری اعتراف کرد خاطرنشان کرد: تلاش برای دستگیری همدست وی ادامه دارد.

به گفته فرمانده انتظامی غرب استان تهران، ارزش ریالی اموال مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه ۱۰میلیارد ریال برآورد شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->