رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است
سرخط خبرها

زمان دور بعدی مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه هواپیما مشخص شد

  • کد خبر: ۴۷۵۴۰
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
زمان دور بعدی مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه هواپیما مشخص شد
سفیر ایران در اوکراین اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات ایران و اوکراین در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر در کی‌یف برگزار می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، منوچهر مرادی در صفحه توییترش نوشت: دور دوم مذاکرات معاونین وزرای امور خارجه و هیات‌های کارشناسی ایران و اوکراین درباره پرواز PS۷۵۲ در تهران به پایان رسید. طرفین مذاکرات را «سازنده» ارزیابی و بر حل و فصل مسائل بر اساس مقررات بین المللی تاکید کردند. دور بعدی مذاکرات در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر در کی‌یف برگزار خواهد شد.

دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به میزبانی کشورمان و به ریاست محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و رییس هیئت ایرانی با هیئت اوکراینی به ریاست یوگنی ینین معاون وزیر خارجه اوکراین و رییس هیئت این کشور در تهران برگزار شد.

در این مذاکرات بهاروند، رییس هیات ایرانی با ابراز تاسف و همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی مورد اصابت قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد تا طرف اوکراینی نیز از این موضوع اطمینان یابد.
بهاروند افزود: رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شفافیت است و در خصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد و آماده است تا صادقانه مردم و هیات اوکراینی را از جرئیات سانحه مطلع سازد.

رییس هیئت ایرانی، جمهوری اسلامی ایران و اوکراین را دو کشور دوست دانست که متاسفانه شاهد این اتفاق بودند و اکنون باید بر سر میز مذاکره به توافق برسند.

بهاروند مصمم بودن جمهوری اسلانی ایران برای رسیدگی کیفری و مجازات خاطیان، برقراری عدالت و پرداخت غرامت به بازماندگان را مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر خارجه و رییس هیات اوکراینی نیز ضمن تشکر از استقبال گرم جمهوری اسلامی ایران علیرغم شیوع ویروس کرونا و مثبت ارزیابی کردن دور اول مذاکرات در کی یف، از همکاری و تلاش جمهوری اسلامی ایران جهت اجرای عدالت قدردانی کرد.

در ابتدای این نشست دو طرف به احترام جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی، مذاکرات خود را با یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه آغاز کردند.

مذاکرات کارشناسی میان دو کشور در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی به مدت دو روز ادامه یافت.

در جریان برگزاری دومین نشست گفتگو‌های سیاسی معاونین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین که (۲۸ مهر ۱۳۹۹) به ریاست «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین انجام شد، طیفی از موضوعات مورد علاقه دوکشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دور از گفتگو‌های سیاسی، دو طرف ضمن مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و امور کنسولی، راه‌های توسعه و گسترش روابط را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست سیاسی همچنین دیدگاه‌های دو طرف در خصوص برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی نظیر تحولات مربوط به برجام، تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی امریکا علیه کشورمان، تحولات جاری در منطقه، اثار و پیامد‌های کشوری و بین المللی ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹ و راه‌های مقابله و مبارزه با آن مطرح و مورد گفتگو قرار گرفت.

همزمان با برگزاری دوره دوم مذاکرات بین ایران و اوکراین در مورد سانحه هواپیمای اوکراینی آقای یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه این کشور و رئیس هیئت مذاکره کننده اوکراینی امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روند مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی مورد گفتگو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تاسف مجدد از وقوع این حادثه دردناک، با مثبت و سازنده ارزیابی کردن دور اول مذاکرات دو کشور در مورد این سانحه هوایی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل دو طرف این مذاکرات هرچه سریعتر به نتایج مطلوب و مورد نظر برسد.

در این دیدار همچنین روابط دو جانبه ایران و اوکراین و راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف مورد تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->