وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی
سرخط خبرها

زمان دور بعدی مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه هواپیما مشخص شد

  • کد خبر: ۴۷۵۴۰
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
زمان دور بعدی مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه هواپیما مشخص شد
سفیر ایران در اوکراین اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات ایران و اوکراین در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر در کی‌یف برگزار می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، منوچهر مرادی در صفحه توییترش نوشت: دور دوم مذاکرات معاونین وزرای امور خارجه و هیات‌های کارشناسی ایران و اوکراین درباره پرواز PS۷۵۲ در تهران به پایان رسید. طرفین مذاکرات را «سازنده» ارزیابی و بر حل و فصل مسائل بر اساس مقررات بین المللی تاکید کردند. دور بعدی مذاکرات در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر در کی‌یف برگزار خواهد شد.

دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به میزبانی کشورمان و به ریاست محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و رییس هیئت ایرانی با هیئت اوکراینی به ریاست یوگنی ینین معاون وزیر خارجه اوکراین و رییس هیئت این کشور در تهران برگزار شد.

در این مذاکرات بهاروند، رییس هیات ایرانی با ابراز تاسف و همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی مورد اصابت قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد تا طرف اوکراینی نیز از این موضوع اطمینان یابد.
بهاروند افزود: رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شفافیت است و در خصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد و آماده است تا صادقانه مردم و هیات اوکراینی را از جرئیات سانحه مطلع سازد.

رییس هیئت ایرانی، جمهوری اسلامی ایران و اوکراین را دو کشور دوست دانست که متاسفانه شاهد این اتفاق بودند و اکنون باید بر سر میز مذاکره به توافق برسند.

بهاروند مصمم بودن جمهوری اسلانی ایران برای رسیدگی کیفری و مجازات خاطیان، برقراری عدالت و پرداخت غرامت به بازماندگان را مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر خارجه و رییس هیات اوکراینی نیز ضمن تشکر از استقبال گرم جمهوری اسلامی ایران علیرغم شیوع ویروس کرونا و مثبت ارزیابی کردن دور اول مذاکرات در کی یف، از همکاری و تلاش جمهوری اسلامی ایران جهت اجرای عدالت قدردانی کرد.

در ابتدای این نشست دو طرف به احترام جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی، مذاکرات خود را با یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه آغاز کردند.

مذاکرات کارشناسی میان دو کشور در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی به مدت دو روز ادامه یافت.

در جریان برگزاری دومین نشست گفتگو‌های سیاسی معاونین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین که (۲۸ مهر ۱۳۹۹) به ریاست «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین انجام شد، طیفی از موضوعات مورد علاقه دوکشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دور از گفتگو‌های سیاسی، دو طرف ضمن مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و امور کنسولی، راه‌های توسعه و گسترش روابط را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست سیاسی همچنین دیدگاه‌های دو طرف در خصوص برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی نظیر تحولات مربوط به برجام، تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی امریکا علیه کشورمان، تحولات جاری در منطقه، اثار و پیامد‌های کشوری و بین المللی ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹ و راه‌های مقابله و مبارزه با آن مطرح و مورد گفتگو قرار گرفت.

همزمان با برگزاری دوره دوم مذاکرات بین ایران و اوکراین در مورد سانحه هواپیمای اوکراینی آقای یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه این کشور و رئیس هیئت مذاکره کننده اوکراینی امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روند مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی مورد گفتگو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تاسف مجدد از وقوع این حادثه دردناک، با مثبت و سازنده ارزیابی کردن دور اول مذاکرات دو کشور در مورد این سانحه هوایی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل دو طرف این مذاکرات هرچه سریعتر به نتایج مطلوب و مورد نظر برسد.

در این دیدار همچنین روابط دو جانبه ایران و اوکراین و راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف مورد تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->