«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

قربانی قمار

  • کد خبر: ۴۷۶۱
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
قربانی قمار
مرور بر شگردی مجرمانه که قربانیان خود را به باتلاق فضای مجازی می‌کشاند

محمد جواد ابوعطا - این روزها که رشد فضاهای مجازی و کسب و کارهای ناشی از آن، همچون تبی تند به تن جامعه نشسته است، همیشه در جمع های مختلف می توان افرادی را دید که مدعی هستند با استفاده از فضای مجازی توانسته اند به پول و ثروت برسند. این افراد خواسته یا ناخواسته بر روی مخاطبان خود تأثیرگذاشته و آن ها را راغب به حضور در این فضاها می کنند. ماجرایی که برای یک مستمری بگیر در مشهد دردسرهای قانونی ایجاد کرده و نه تنها نتوانسته ساز زندگی اش را کوک کند که امکان دسترسی به همان چندرغاز حقوق ماهیانه را نیز از او سلب کرده است.
ماجرای مشکلات ایجاد شده برای این مرد میان سال مستمری بگیر مشهدی از زمانی آغاز شد که مأموران پلیس فتای خراسان رضوی در رسیدگی به یک پرونده شیادی در فضای مجازی، او را به عنوان متهم شناسایی و دستگیر کردند.
با انتقال این فرد به پلیس فتای استان، مشخص شد که او سرپرست یک خانواده شش نفره بوده و ناخواسته دچار دردسر شده است. وقتی به او اعلام شد که مبالغ کلاهبرداری از سایت های قماربازی به حساب بانکی او انتقال یافته و بعد به حساب های دیگری منتقل شده است، با تعجب اعلام کرد که از این موضوعات خبر نداشته است.
او در صحبت هایی که با کارشناسان پلیس فتا داشت، اعلام کرد: « روزی یکی از آشنایان که می دانست وضعیت مالی خوبی ندارم پیشنهاد کرد که با استفاده از فضاهای مجازی به پول بیشتری دست پیدا کنم و مشکلات مالی ام را رفع و رجوع کنم. از همان زمان این فکر به ذهنم افتاد که چطور می توانم در فضای مجازی به پول برسم. در این میان با فردی آشنا شدم که مدعی بود می تواند کمکم کند. او به صورت تخصصی صحبت هایی می کرد که من به درستی متوجه ماهیت آن ها نمی شدم. در آخر حرف هایش هم گفت اگر بتوانم یک کارت بانکی با رمز دوم در اختیارش بگذارم ماهیانه مبلغی از محل سود فعالیت های اقتصادی اش در فضای مجازی به حسابم واریز می کند. من هم لنگ پول بودم بلافاصله اطلاعات حساب بانکی ام را دادم و او هم برای شروع همکاری مبلغی به حسابم واریز کرد. قرار بود که هر ماه این واریزی ها تکرار شود که این ماه متوجه شدم نه تنها پولی به حسابم نیامده، بلکه حسابم نیز مسدود شده است و پیش از اینکه کاری انجام بدهم همکاران شما به سراغم آمدند.»


مروری بر یک شگرد مجرمانه
با ثبت اظهارات این فرد و تشکیل پرونده، او به مقام قضایی معرفی شد. رئیس پلیس فتای خراسان رضوی نیز درباره نوع کلاهبرداری این پرونده توضیح داد که، اخیرا مجرمان برای به دست آوردن زمان کافی و فرار از قانون به دنبال راهی برای گم کردن ردپای خود هستند، ازاین رو با اجاره کارت های بانکی افراد ناآگاه،آن‌ها را قربانی طماعی خود می کنند.
به گفته سرهنگ جواد جهانشیری، مواردی که تاکنون بیشترین قربانی را به خود اختصاص داده، متأسفانه وجود سایت های شرط بندی بوده است که با فریب سایر افراد، ثروت نامشروع خود را به حساب قربانیان وارد و با گردش حساب متوالی، در نهایت زمان بیشتری را به خیال خود برای فرار از مجازات به دست می آورند.
وی در پاسخ به اینکه وضعیت قربانیان به لحاظ حقوقی چه می شود بیان کرد: این افراد در ابتدا با مشکلات حقوقی همچون مسدودی حساب، دسترسی نداشتن به منابع مالی شان مواجهند و بعد از آن هم برای رفع اتهام باید دست نداشتن خود را در این کلاهبرداری ها ثابت کنند که این فرایند زمان بر است و مشکلات خود را دارد.


تبلیغاتی برای پولدار شدن
سرهنگ جهانشیری درباره اینکه متهمان معمولا از چه طریقی به قربانیان می رسند، اعلام کرد که یکی از شگردهای مرسوم این افراد تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی با وعده پولدار شدن بی زحمت و یک شبه با انواع پیش بینی مسابقات ورزشی است. گذشته از اجاره کارت های بانکی، عده ای دیگر را نیز برای انجام پیش بینی به سایت های غیرقانونی کشانده و در مراحل نخست مبالغی را با این عنوان که برنده
شده اند به حسابشان واریز می کنند. این افراد که برنده شدن زیر زبانشان مزه می کند، با مبالغ بیشتری وارد می شوند که در این مرحله تمام وجوه خود را از دست می دهند و هرچه بیشتر تلاش کنند بیشتر در این باتلاق فرو می روند، بدون اینکه بدانند، گردانندگان این باند ها با کلاهبرداری آن ها را بازنده می کنند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->