رئیس جمهور به قطر سفر کرد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) عارف با ایرانیان مقیم ارمنستان دیدار کرد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) توضیح معاون اجرایی رئیس‌‎جمهور در خصوص بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام متقاضیان برای دریافت سند رسمی املاک مسکونی در بافت روستایی باید به کدام دستگاه مربوط مراجعه کنند؟ اصلاح انتخابات میان‌دوره‌ای و زمان اخذ رأی در انتخابات شوراها وزیر کشور: جمهوری اسلامی مهاجرستیز نیست پزشکیان: بر سر عزت و غرور ملت ایران با کسی شوخی نداریم آیت‌الله جنتی: تنها راه برقراری آرامش در منطقه، نابودی رژیم صهیونیستی است مجید انصاری: عملیات وعده صادق ۲ در راستای حمایت از شهروندان و سرزمین ماست وزارت دفاع: نیرو‌های مسلح ایران پاسخی سخت و پشیمان‌کننده به رژیم صهیونیستی دادند اسلامی: دیدار گروسی با رئیس‌جمهور نیاز به هماهنگی دارد عراقچی: سیاست ما حمایت از مقاومت است سخنگوی دولت: ساعت شروع به کار ادارات همچنان شناور خواهد بود وزیر ورزش: ورزشگاه آزادی تا پایان پاییز ۱۴۰۳، به بهره‌برداری می‌رسد وزیر دفاع: درصد موفقیت عملیات وعده صادق ۲ بالای ۹۰ درصد بود پذیرش دانشجو توسط دانشگاه‌های افسری ارتش فراکسیون وحدت ملی مجلس دوازدهم تشکیل شد مجلس با اصلاح طرح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات موافقت کرد حضور تعدادی از دانشجویان افسری دانشگاه فراجا در مجلس + فیلم عراقچی: روز‌های آینده را روشن می‌بینم «هادی حق‌شناس» به عنوان استاندار گیلان انتخاب شد ثبت‌نام مجدد داوطلبان انتخابات نظام مهندسی غیرقانونی است
سرخط خبرها

پمپئو: زرادخانه‌‌ هسته‌‌ای روسیه مسدود می‌شود

  • کد خبر: ۴۷۶۱۶
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
پمپئو: زرادخانه‌‌ هسته‌‌ای روسیه مسدود می‌شود
وزیر خارجه ایالات متحده از موافقت اساسی روسیه برای مسدودکردن زرادخانه هسته‌ای خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو گفت که روسیه به‌طور اساسی توافق کرده است که زرادخانه هسته‌ای خود را غیرفعال کند.

پمپئو تأکید کرد که پیمان کنونی استارت نو فقط ۴۵ درصد از زرادخانه هسته‌ای روسیه و در عین حال، ۹۲ درصد از آن آمریکا را محدود می‌کند. وی افزود، به‌طور کلی، هیچ محدودیتی برای چین اعمال نمی‌شود.

وی در جریان یک نشست خبری گفت: «وسیه به طور اساسی موافقت کرده است که کل زرادخانه هسته‌ای خود را غیرفعال کند و ما از این بابت بسیار خوش‌حال هستیم. اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که مذاکره‌کنندگان ایالات متحده و روسیه در اسرع وقت برای ادامه پیشرفت و نهایی‌کردن توافق قابل تأیید دیدار می‌کنند.»

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیشنهاد کرده بود که پیمان کنونی استارت نو را بدون هیچ شرطی برای یک سال تمدید کنند. وزارت امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود اعلام کرد که آن‌ها آمادگی دارند فرم نهایی توافق با فدراسیون روسیه را درباره سلاح‌های هسته‌ای ارائه بدهند.

وزارت امور خارجه روسیه قبلاً گفته بود که روسیه، که پیشنهاد تمدید استارت نو را برای یک‌سال دارد، آماده است همراه با ایالات متحده، تعهد سیاسی برای مسدودکردن تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در اختیار طرفین را برای این دوره ار بپذیرد. در این پیشنهاد تأکید شده است که اگر تصمیمی درباره چنین محدودیت متقابل گرفته شود، نباید با هیچ‌گونه درخواست اضافی از طرف ایالات متحده همراه باشد.

منبع: اسپوتنیک
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->