حمله موشکی حزب‌الله به شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» (۲ مرداد ۱۴۰۳) تظاهرات اعتراضی صهیونیست‌ها در «تل‌آویو» ترامپ با نتانیاهو دیدار می‌کند (۲ مرداد ۱۴۰۳) عملیات ترکیبی قسام در کرانه باختری | قسام: ۳ نظامی صهیونیست را زخمی کردیم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا جو بایدن مرده است؟ بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات اراک و استان مرکزی از فردا چهارشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: کشور با یک گروه، دسته و جناح اداره نمی‌شود نتانیاهو: ممکن است توافق برای تبادل اسیران نزدیک باشد سردار رادان: امسال حداکثر زمان خروج زوار اربعین از گیت‌ها، ۵ ثانیه است ترامپ: بایدن قربانی کودتا شد آیا ادارات سیستان و بلوچستان پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) است؟ جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه اسناد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در اختیار هکر‌ها قرار گرفت مدیر سرویس مخفی آمریکا استعفا کرد حزب الله پایگاه نظامی نیریا را با پهپاد انتحاری هدف قرار داد آیت‌الله علم‌الهدی: وظایف روحانیت با دستگاه‌های حکومتی تفاوت دارد | رسالت طلبه، ایستادگی در بیان حق است گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات مشخص شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) سفیر ایران با مقام سعودی در مورد ۲ حاجی بازداشتی رایزنی کرد نامه جوانان بلژیکی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی
سرخط خبرها

«نه» مردم سودان به سازش با رژیم صهیونیستی

  • کد خبر: ۴۷۹۱۲
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
«نه» مردم سودان به سازش با رژیم صهیونیستی
احزاب سیاسی سودان، تصمیم دولت موقت این کشور را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رد و اعلام کرده‌اند که جبهه‌ای در مخالفت با آن تشکیل خواهند داد.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ احزاب سیاسی سودان، تصمیم دولت موقت این کشور را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رد و اعلام کرده‌اند که جبهه‌ای در مخالفت با آن تشکیل خواهند داد. «حزب کنگره مردمی» سودان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که مردم سودان وادار به پذیرش توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل نیستند: «مردم ما به‌صورت سیستماتیک از توافق‌های محرمانه کنار گذاشته و نادیده گرفته می‌شوند، بنابراین ناچار نیستند تن به این توافق بدهند.» همچنین در متن این بیانیه ذکر شده است که «مردم سودان به حمایت خود از ملت فلسطین ادامه خواهند داد تا آن‌ها بتوانند به حقوق قانونی خود دست پیدا کنند.»
 
رهبر حزب بعث سودان، محمد وداعه، نیز می‌گوید چندین حزب سیاسی سودان به دولت موقت هشدار داده بودند که درصورت توافق با رژیم صهیونیستی، از حمایت خود از دولت دست برمی‌دارند. وی بیان می‌کند: «دولت اشتباه بزرگی انجام داده است و این اقدام آن‌ها قرار نیست به رونق اقتصادی سودان بینجامد.» علاوه‌براین، ده‌ها نفر از مردم سودان در خارطوم، پایتخت این کشور، به‌دنبال انتشار بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، سودان و ایالات متحده آمریکا، روز جمعه تظاهرات کردند. تظاهرات‌کنندگان سودانی در خارطوم، شعار‌های «نه صلح، نه مذاکره، نه توافق با رژیم اشغالگر» و «ما تسلیم نمی‌شویم، ما همیشه درکنار فلسطینی‌ها می‌ایستیم» را سر می‌دادند. صادق المهدی، نخست‌وزیر سابق سودان، نیز عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم کرده است.

المهدی که آخرین نخست‌وزیر دموکرات منتخب سودان و از رهبران بزرگ‌ترین حزب سیاسی این کشور است، می‌گوید: «این توافق در تضاد با قانون ملی سودان است... و مقدمه‌ای بر ازبین‌بردن پروژه صلح خاورمیانه و آغاز جنگی جدید است.» مقامات فلسطینی نیز در واکنش به توافق سودان، آن را به‌شدت محکوم کرده‌اند. محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین، می‌گوید که مسیر صلح تنها با بازگشت به قوانین بین‌المللی و پایان‌دادن به اشغالگری سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل امکان‌پذیر است. وزارت خارجه ایران نیز، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با دادن خون‌بهای کافی و با بستن چشم‌هایتان بر جنایات علیه فلسطینی‌ها، از لیست سیاه به اصطلاح «تروریسم» خارج خواهید شد. واضح است که این لیست نیز مانند نبرد آمریکا علیه تروریسم جعلی است.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->