تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تعطیلات مرگبار در مشهد

  • کد خبر: ۴۷۹۱۳
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
تعطیلات مرگبار در مشهد
آتش‌نشانان مشهدی در تعطیلات اخیر، روز‌های شلوغی را تجربه کردند
محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ روز‌های گذشته با وجود تعطیلات رسمی و بین‌التعطیلی برخی مشاغل، مشهد روز‌های پرحادثه‌ای را تجربه کرد. حوادثی که متأسفانه جان اعضای یک خانواده سه نفره را گرفت و موجب مصدوم شدن ۳ شهروند دیگر شد. اما با واکنش سریع و قاطع آتش‌نشانان مشهد که دامنه خدماتشان تا بیست‌وهفت کیلومتری شهر نیز کشیده شده بود، ۶ شهروند از دل حادثه بیرون کشیده شدند و نجات یافتند.


حادثه تلخ برای یک خانواده و ۲ قناری

دل‌خراش‌ترین این حوادث مختص به جان باختن اعضای یک خانواده سه نفری بود. افرادی که در خیابان شهید بوکانی در منطقه پنج‌تن زندگی می‌کردند، اما به گفته همسایه‌ها از پنجشنبه شب تا ظهر جمعه هیچ نشانه و صدایی از اعضای این خانواده شنیده نمی‌شود، حتی قناری‌هایشان هم مثل همیشه چهچه نمی‌زدند.
وجود خودرو این خانواده در پارکینگ حکایت از حضور آن‌ها در منزل بود، اما هیچ دستی در خانه را برای همسایه‌های نگرانشان باز نمی‌کند. هر چه زمان جلوتر می‌رفت، نگرانی همسایه‌ها هم بیشتر می‌شد. یگانه راه مقابل همسایه‌ها در قبال سکوت مرموز خانه همسایه، مددگرفتن از آتش‌نشانی مشهد بود. گزارشی که آتش‌نشانان ایستگاه چهل و دوم مشهد را به محل کشاند.

نجاتگران آتش‌نشانی وقتی متوجه شدند کسی از درون منزل پاسخگویشان نیست، با استفاده از یک نردبان خود را از تراس به درون منزل می‌رسانند. آتش‌نشانان گرمای شدیدی را پیش از دیدن آنچه بر سر اعضای این خانواده آمده لمس کردند، موضوعی که برای یک روز گرم پاییزی کمی عجیب بود. اما دقایقی بعد علت این گرمای کشنده مشخص شد.

آتش‌نشانان در بررسی اولیه این منزل متوجه شدند که سه عضو خانواده شامل زن و مردی بین سی تا چهل ساله و دختربچه هفت ساله‌شان در خواب هستند، معاینات بعدی نشان داد که آن‌ها به خوابی ابدی فرو رفته و جان باخته‌اند. مشکوک بودن مرگ این افراد، پای عوامل انتظامی و تیم ویژه جنایی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد را به صحنه جرم باز کرد. احتمال اولیه آتش‌نشانان گازگرفتگی بود، زیرا گاز قاتل جان قناری‌های در قفس را هم گرفته بود، اما علت گازگرفتگی با وجود مجهز بودن این منزل به پکیج، کمی عجیب بود.


تأیید گازگرفتگی از سوی پزشکی قانونی

در پی این حادثه قاضی کاظم میرزایی، بازپرس ویژه قتل دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی و مشخص شدن علت اصلی مرگ را صادر کرد. آتش‌نشانان نیز در بررسی‌های اولیه دریافتند که لوله خروجی گاز‌های سمی پکیج، به‌درستی بر روی دیوار قرار نگرفته و نقص در نصب دودکش منجر به انتشار گاز منوکسیدکربن در فضای خانه شده و از آنجا که این گاز‌ها هیچ راه خروجی نداشته‌اند، در فضای خانه انباشته شده و این حادثه تلخ رقم خورده است. به گفته مقام قضایی، اجساد این افراد ساعت‌ها پس از مرگ شناسایی شده و نتیجه کالبدشکافی پزشکی قانونی نیز مسمومیت با گاز سمی منوکسیدکربن را تأیید کرد.


تصادف زنجیره‌ای در ۲۷ کیلومتری شهر

یکی دیگر از حوادث مهمی که شامگاه جمعه رخ داد، تصادف زنجیره‌ای ۱۱ خودرو در بیست‌وهفت کیلومتری مشهد در نزدیکی‌های شهرستان چناران بود. شدت برخورد خودرو‌ها در این سانحه به حدی بود که ۳ شهروند درون چند خودرو مصدوم و محبوس شده بودند.

با گزارش این حادثه به آتش‌نشانی مشهد، تیم‌های نجات ایستگاه‌های پنجاه و سی و ششم آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. امدادگران پس از حضور در محل، بلافاصله با انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از حوادث بعدی، با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی و بریدن بدنه خودرو‌ها موفق به رهاسازی ۳ مصدوم از این خودرو‌ها شدند.
هم‌زمان با تحویل محبوسان به تکنسین‌های اورژانس، کارشناسان پلیس راه نیز بررسی‌های خود را به منظور روشن شدن علت این سانحه رانندگی آغاز کردند.

تعطیلات مرگبار

آتش‌سوزی در اتاق‌خواب

دیگر پرونده‌ای که با حضور آتش‌نشانان منجر به نجات ۴ شهروند از میان دود و آتش شد، روز گذشته در منطقه الهیه مشهد رخ داد.
آتش‌نشانان ایستگاه سی‌ام آتش‌نشانی با دریافت گزارش آتش‌سوزی در یک آپارتمان مسکونی و اعلام محبوسی افراد در کانون حریق، خود را به محل رساندند. مشاهدات اولیه حکایت از وقوع حریق در طبقه سوم این آپارتمان مسکونی داشت، تا جایی که دودی غلیظ از پنجره‌های این واحد به بیرون می‌آمد.

آتش‌نشانان بلافاصله با مهار حریق و خاموش کردن آن اقدام به نجات ۲ مرد و ۲ زن که درون منزل گرفتار شده بودند کرده و آن‌ها را به مکانی امن منتقل کردند. بررسی‌های بعدی نشان داد که منشأ آتش‌سوزی اتاق خواب این منزل بوده و بررسی بیشتر درباره چگونگی این حریق از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.


انفجار در خیابان خیبر

انفجار یک منزل مسکونی، یکی دیگر از مهم‌ترین حوادث روز‌های اخیر بود که دیروز در خیابان خیبر در منطقه کوی‌امیر رخ داد. این حادثه را شاهدان و همسایه‌ها به آتش‌نشانی گزارش دادند.
آتش‌نشانان ۳ ایستگاه در محل حاضر شدند و بلافاصله اقدام به نجات ۲ شهروند گرفتار در این منزل مسکونی کردند. آتش‌نشانان با مهار حریق توانستند جلوی سرایت آتش از طبقه همکف به دیگر طبقات را بگیرند.
تحقیقات نشان داد که این حادثه در اثر نشت گازشهری رخ داده است. امدادگران پس از رفع خطر و تحویل صحنه به عوامل انتظامی به عملیات خود پایان دادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->