ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟
سرخط خبرها

قند خونتان را با این میوه پاییزی کنترل کنید

  • کد خبر: ۴۸۴۶۲
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
قند خونتان را با این میوه پاییزی کنترل کنید
خرمالو کالری کمی دارد و در مقابل غنی از فیبر است؛ در نتیجه می‌تواند در کاهش وزن، کاهش قند خون، بهبود حرکات و عملکرد دستگاه گوارش مؤثر باشد.
به گزارش شهرآرانیوز، سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که «خرمالو چه خاصیت‌هایی دارد؟»، اظهار داشت: خرمالو میوه‌ای شیرین و سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند در بهبود سلامتی نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: خرمالو منبع خوبی از ویتامین ب ۱، ویتامین ب ۲، ویتامین ب ۶، فولات، منگنز، مس، پتاسیم، منیزیم و فسفر محسوب می‌شود. این میوه رنگی کالری کمی دارد و در مقابل، غنی از فیبر است که همین امر باعث می‌شود در کاهش وزن موثر باشد.
 
قند خونتان را با این میوه پاییزی کنترل کنید
این متخصص تغذیه بیان داشت: خرمالو حاوی مقادیر بالایی ویتامین A است که در تقویت سیستم ایمنی و بینایی نقش دارد. خرمالو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که نقش مهمی در سلامتی فرد بازی می‌کنند و در کاهش التهاب موثر هستند.

صفوی متذکر شد: استرس اکسیداتیو که در اثر نبود تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن بروز می‌کند، با بروز بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان‌ها و بیماری‌های نورولوژیک مانند آلزایمر مرتبط است؛ بنابراین مصرف غذا‌های سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی، رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن، استرس اکسیداتیو  و متعاقبا شانس بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.

وی ابراز داشت: خرمالو همچنین حاوی ویتامین C نیز است و می‌تواند تقریبا ۲۰ درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین کند. همچنین فیبر موجود در خرمالو می‌تواند نقش مهمی در کاهش کلسترول بد در بدن داشته باشد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: از دیگر نقش‌های فیبر می‌توان به کاهش قند خون، بهبود حرکات و عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد.

صفوی اضافه کرد: محتوای بالای ویتامینی و آنتی اکسیدانی خرمالو مانند ویتامین A، بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین و کریپتوگزانتین می‌تواند سرعت پیری ارگان‌های بدن را به تاخیر بیندازد.

منبع:بهداشت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->