سرخط خبرها

ادای احترام دنیل کریگ و پیرس برازنان به اولین جیمز باند

  • کد خبر: ۴۸۵۲۴
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
ادای احترام دنیل کریگ و پیرس برازنان به اولین جیمز باند
پیرس برازنان و دنیل کریگ که بعد از شان کانری نقش جیمز باند را در این سری فیلم‌ها بازی می‌کردند با متن‌هایی به وی ادای احترام کردند و او را بزرگ‌ترین جیمز باند خواندند.

به گزارش شهرآرانیوز - در حالی که درگذشت شان کانری، بازیگر سرشناس سینما، با موجی از ابراز تاسف‌ها در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد و چهره‌های سرشناس سینما به وی ادای احترام کردند، پیرس برازنان در اینستاگرام به یاد وی نوشت:

 

«سر شان کانری، تو بزرگ‌ترین جیمز باند من بودی؛ چه وقتی یک پسر بچه بودم و چه وقتی یک مرد و خودم جیمز باند شدم. شما سایه‌ای مداوم از شکوه سینمایی بر همه جا می‌افکندید که برای همیشه باقی خواهد ماند.»

 

برازنان با انتشار تصویری سیاه و سفید از این بازیگر فقید که روز پیش در خواب درگذشت افزود:

 

«شما راه را برای همه ما که قدم‌های نمادین شما را دنبال می‌کردند باز کردید. همان‌طور که ما با برداشت‌های خودمان از این نقش پیش می‌رفتیم، هر یک به نوبه خود به شما با احترام و تحسین نگاه می‌کردیم. از هر نظر مقتدر بودی؛ چه به عنوان بازیگر و چه به عنوان یک انسان و تا آخر زمان نیز همین‌گونه باقی خواهی ماند. همه دنیا دوستت داشتند و دلتنگت خواهند شد. خدا بیامرزدت. اکنون بیارام و در آرامش باش.»

 

پیرس برازنان پنجمین بازیگری بود که نقش جیمز باند را ایفا کرد و در چهار فیلم از فیلم‌های این مجموعه از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ در این نقش ظاهر شد. کانری نخستین بازیگری بود که در نقش جیمز باند ظاهر شد و در ۷ فیلم از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۸۳ در نقش این جاسوس ظاهر شد.

 

برازنان تابستان امسال نیز همزمان با نودمین سالگرد تولد کانری در شبکه‌های اجتماعی تولد وی را تبریک گفته بود و یادآوری کرده بود که وقتی ۱۱ سال داشت که «گلدفینگر» را در سینما دیده بود و از وی به عنوان «جیمز باند الهام‌بخشش» یاد کرده بود.

 

دنیل کریگ نیز در رثای کانری از وی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌های واقعی سینما یاد کرد:

 

«سر شان کانری با نقش باند و بسیاری نقش‌های دیگر به یاد آورده خواهد شد. او یک دوران و یک استایل را تعریف کرد.  جذابیت و شوخ‌طبعی او روی پرده را می‌شد با مگاوات اندازه گرفت؛ او به خلق بلاک‌باسترهای مدرن کمک کرد و تا سال‌ها بر بازیگران و فیلمسازان تأثیر خواهد گذاشت. با خانواده و نزدیکانش همدردی می‌کنم. هر کجا که هست، امیدوارم زمین گلف داشته باشد.»

 

منبع: مهر

 

 

شان کانری، نخستین جیمز باند سینما، در ۹۰ سالگی درگذشت

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->