نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

امید پرسپولیس برای رفع محرومیت «عیسی آل کثیر»

  • کد خبر: ۴۸۶۰۳
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
  • ۱
امید پرسپولیس برای رفع محرومیت «عیسی آل کثیر»
محرومیت شش‌ماهه عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس تأیید شد، اما ابلاغ نشد
به گزارش شهرآرانیوز؛ عیسی آل‌کثیر که در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به‌خاطر شیطنت برخی هم‌وطنان و جهت‌دهی‌های بی‌مورد نژادپرستی، با محرومیت شش‌ماهه از تمام رقابت‌های ورزشی مواجه شده بود، دیروز حکم قطعی محرومیتش را دریافت کرد. آل‌کثیر که به‌دلیل شادی گلش در بازی با پاختاکور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با شکایت این باشگاه روبه‌رو شد، از‌سوی AFC‌محرومیت شش‌ماهه‌ای برایش در نظر گرفته شد که باشگاه پرسپولیس به آن اعتراض کرد و این اعتراض پذیرفته نشده است. مهاجم پرسپولیس نوع شادی مخصوص به خودش را دارد که پیش‌از‌این در رقابت‌های داخلی انجام می‌داد، ولی اطلاعی نداشت که این شادی گل در یک دیدار بین‌المللی ممکن است عواقب سنگینی برایش داشته باشد و پس از شکایت باشگاه پاختاکور به‌دلیل برداشت توهین نژادپرستانه از این حرکت، حکم محرومیت سنگین شش‌ماهه برایش اعمال شد و دیدار نیمه‌نهایی مقابل النصر عربستان را هم از دست داد. باشگاه پرسپولیس امید داشت تا با اعتراض به این رأی به کمیته استیناف AFC بتواند آن را لغو کند یا کاهش دهد که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت تا آل‌کثیر مجبور به گذراندن کامل دوران محرومیتش باشد و بدین‌ترتیب در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا هم کنار تیمش حضور نخواهد داشت.

آن‌طور که در شرح تفصیلی حکم آمده، ای‌اف‌سی همچون دیگر‌موارد تمام ادعا‌ها و دلایل حقوقی موجود را خوانده، اما در تصمیم‌گیری تنها به شواهدی ارجاع داده که کمیته آن را برای توضیح خود لازم می‌داند؛ اما نکته جالب گراندز جای دیگری است. در بخش سوم ادعا می‌شود که یک فرد پس از بازی پرسپولیس و پاختاکور با ارسال شکایتی به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاقی، زمینه‌ساز حکم محرومیت شده است. در شکایت این فرد آمده است: در بازی پرسپولیس و پاختاکور اتفاقی افتاد که نمونه نژادپرستی بوده است. بعد از گل پرسپولیس، آل‌کثیر شکل چشم‌هایش را تغییر داد! مشخص است که این نژادپرستانه است! اقدام کنید!
البته ای‌اف‌سی هویت این فرد را مشخص نکرده و همچنین ننوشته که فرد شاکی از ایران بوده است یا کشوری دیگر. در ادامه آمده است دبیرخانه با تحقیق خود فهمیده که این خوش‌حالی ژست «چشم‌بادامی» را به نمایش می‌گذارد.

همچنین نوشته شده که روز دوم اکتبر پرسپولیس ارتکاب هرگونه عمل تحقیر‌آمیز یا تبعیض‌آمیز را رد کرده و در توضیح بیشتر دلیل خوش‌حالی، نوشته است:.۱ عمل آقای آل‌کثیر بعد از به‌ثمر‌رساندن گل، صرفا به‌خاطر عمل به قولی بوده که او به برادرزاده کم‌سن‌و‌سالش داده بود. این دو رابطه احساسی نزدیکی با هم دارند. آقای آل‌کثیر برادرزاده‌ای دارد که وقتی می‌خندد، چشم‌هایش به «چشم‌بادامی» شباهت کامل دارد. بر اساس این قول، آل‌کثیر بعد از زدن گل این ژست را می‌گیرد تا ثابت کند به یاد برادرزاده‌اش بوده و گل را به او تقدیم می‌کند. پس در این ژست هیچ قصد یا نیتی برای توهین به یک نژاد یا قوم در میان نبوده است.

۲. این بازیکن از زمان بازی در باشگاه صنعت‌نفت آبادان و نفت تهران بار‌ها این شادی بعد از گل را اجرا کرده و با توجه به معنای توضیح‌داده‌شده در بند یک انجام داده است..۳ این بازیکن سال‌ها در ایران این نوع شادی را انجام داده و تصاویر آن در تلویزیون ملی و رسانه‌ها منتشر شده است؛ ولی با وجود اینکه گروهی از ساکنان شمال ایران و جنوب شرق ایران چشم بادامی دارند، هیچ‌یک از آن‌ها این حرکت او را توهین‌آمیز قلمداد نکرده و هیچ سازمان قضایی یا انضباطی در‌این‌باره اقدامی انجام نداده است.
۴. این بازیکن در کنفرانس خبری به‌صراحت اعلام می‌کند که علت شادی بعد از گلش، آن‌چنان‌که در بند‌۲ توضیح داده شد، نشان‌دادن محبت و شادی‌اش به برادرزاده‌اش بوده است.

با توجه به دلایل ذکر‌شده که ثابت می‌کند هیچ نیتی برای توهین در کار نبوده و این حرکت خطاب به هیچ قوم یا نژاد خاصی انجام نشده، ما ضمن احترام به همه نژاد‌ها و ملیت‌ها درخواست داریم همه اتهامات علیه این بازیکن ملغی شود.
با‌این‌حال دفاعیات پرسپولیس، ای‌اف‌سی را مجاب نکرده که آل‌کثیر را جریمه نکند و آن‌طور که در گراندز حکم آمده، او بر اساس ماده ۵۸.۱ قانون انضباطی و اخلاقی ای‌اف‌سی که درباره عمل تحقیر‌آمیز یا تبعیض‌آمیز است، به کمترین میزان محرومیت محکوم شده است: «۶ ماه محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی و ۱۰‌هزار دلار آمریکا جریمه».
 


باشگاه پرسپولیس: کمیته استیناف AFC هنوز رأی پرونده آل‌کثیر را صادر نکرده است

باشگاه پرسپولیس اعلام کرد کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز به پرونده اعتراض این باشگاه به محرومیت آل‌کثیر رسیدگی نکرده است. باشگاه پرسپولیس روز گذشته در اطلاعیه‌ای نوشت: با توجه به درج مطالبی درباره تأیید رأی پرونده محرومیت مهاجم پرسپولیس از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به اطلاع هواداران عزیز می‌رساند آنچه انتشار یافته، همان شرح تفصیلی رأی کمیته انضباطی در این پرونده است و کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا، هنوز در مرحله رسیدگی و بررسی لوایح است. همچنین با توجه به پذیرش درخواست مطرح‌شده در لایحه ارسالی از‌سوی باشگاه پرسپولیس، قرار است جلسه استماع نیز برگزار شود. باشگاه پرسپولیس و هوادارانش امیدوار هستند با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، ماهیت اصلی ماجرا روشن شود و عیسی آل‌کثیر از این اتهام تبرئه شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
سلام ترو خدا عیسی ال کثیر را از محرومیت بیرون بیاورید عیسی لحذه شماری میکند که دادگاه تمام شود ترو خدا به ان خدایی که می پرستی وبه ان خدایی که از ان میرسی وبه ان خدایی جای حقیقت نشسته است وان خدایی که همیشه میداند بنده اش خطایی کرده است نمیزارد بنده اش پیشه همه زشت شود الا شما یک لطفی کنید عیسی ال کثیر را از محرومیت بیرون بیاورید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->