سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان و در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود
سرخط خبرها

رضا قوچان نژاد نامزد «بازیکن مد سال فوتبال هلند»

  • کد خبر: ۴۸۷۵۷
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
رضا قوچان نژاد نامزد «بازیکن مد سال فوتبال هلند»
رضا قوچان نژاد، لژیونر مشهدی فوتبال ایران نامزد خوش‌پوش‌ترین بازیکن سال هلند شد
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ «لباس‌های روی رگال کمد اتاقش اتوکشیده و مرتب چیده شده است. خوش‌پوش و معطر روی راحتی پذیرایی نشسته و با روی خوش به سؤالات پاسخ می‌دهد.» این روایت خبرنگار Voetbalzone سایت مشهور هلندی است که برای گفت‌وگویی درباره انتخاب رضا قوچان‌نژاد به‌عنوان نامزد «بازیکن مد سال فوتبال هلند» به خانه او رفته است.
 
مهاجم مشهدی که از کودکی در فوتبال اروپا توپ زده و تاکنون در تیم‌های باشگاهی ۷ کشور جهان فوتبال بازی کرده است، حالا نه به‌خاطر عملکردش درون مستطیل سبز، بلکه این‌بار برای خوش‌پوشی‌اش بیرون زمین مورد‌توجه رسانه‌های هلندی قرار گرفته است. گوچی این‌روز‌ها در دوازدهمین تیم حرفه‌ای دوران بازیگری فوتبالش عملکرد چندان‌درخشانی ندارد، اما نامزدی‌اش برای بازیکن مد سال، توجه‌ها را بار دیگر به سوی او جلب کرده است. ستاره ایرانی تیم فوتبال «زووله» حرف‌های جالب و متفاوتی را در این گفتگو به زبان آورده است.


مُد‌روز‌بودن برایم مهم است

مهاجم ایرانی تیم زووله هلند حالا نامش در یک رقابت جالب دیده می‌شود. رضا قوچان‌نژاد، ادسون آلوارز، سیدنی ون‌هیدونک، شان کلیبر و تون کوپمینرز ۵ بازیکن حاضر در لیگ فوتبال هلند هستند که نامزد خوش‌پوش‌ترین یا بازیکن برتر سال‌۲۰۲۰ از نظر طراحی چهره و لباس هستند. سایت هلندی "voetbalzone" بخش رسانه‌ای این انتخاب را انجام می‌دهد. قوچان‌نژاد درباره حضورش در میان نامزد‌های «بازیکن مد سال ۲۰۲۰» گفت: بالاخره نامزد شدم؟ (می‌خندد) اگر‌چه این موضوع هیچ‌گاه هدف من در زندگی نبوده است. نمی‌دانم داوران چگونه چنین‌انتخابی کرده‌اند، اما نمی‌توانم بگویم که از این موضوع خوش‌حال نیستم.

مهاجم تیم زووله در‌حالی‌که لبخند به لب دارد، این حرف‌ها را می‌زند: باید ببینم که رأی‌گیری نهایی چه می‌شود، اما واقعیت این است که لباس پوشیدن و مد‌روز‌بودن برای من مهم است. البته این‌طوری نیست که در فشن‌شو‌ها شرکت کنم، اما دلم می‌خواهد ظاهر خوبی داشته باشم. قوچان‌نژاد همچنین می‌گوید: همیشه فکر می‌کنم برخورد اول خیلی مهم است، بنابراین شما باید مطمئن شوید که ظاهر خوبی دارید. من فکر می‌کنم این راهی برای احترام‌گذاشتن به خود و به‌ویژه طرف مقابل است.


اسم «گوچی» را دوست دارم

در کمد او کت، شلوار و بلوز‌های زیادی آویزان است: ساده، اما شسته‌رفته. البته من لباس و کفش ورزشی و کاپشن هم زیاد دارم. این هم بخشی از فوتبالیست‌بودن است.
از نظر سبک لباس‌پوشیدن، او دیوید بکهام را به‌عنوان یک الگو ذکر می‌کند؛ چرا‌که این بازیکن سابق فوتبال انگلستان در‌ها را به روی نسل جدید باز کرده است: بکهام مد را به دنیای فوتبال وارد کرد. اکنون فوتبال و صنعت مد به هم پیوند خورده‌اند، اما این زمانی تابو بوده است. رضا اشاره می‌کند که رالف لورن و هوگو باس برند‌های مورد‌علاقه‌اش در لباس هستند، هر‌چند هیچ ارتباط تجاری با هیچ برندی ندارد.
 
البته نام مستعار او «گوچی» یک اسم گمراه‌کننده است: من بابت چیزی پول نمی‌گیرم. داستان اسم مستعار من این است که نام خانوادگی‌ام طولانی است و همیشه اشتباه تلفظ می‌شود؛ بنابراین در ایران این اسم راحت را برای من انتخاب کردند. من اسم گوچی را دوست دارم، اما این به‌معنای علاقه‌ام به این برند نیست. اچ‌اند‌ام هم می‌تواند اسم خوبی باشد به شرط آنکه به اسم شخص مربوط باشد.


کفتار‌های زیادی در جنگل فوتبال وجود دارد

مهاجم ایرانی به نظر می‌رسد در سبک لباس‌پوشیدنش قصد دارد کلاس و نوعی ظرافت‌طبع را نشان دهد: البته این چیزی نیست که در فوتبالم زیاد مشخص باشد. من سعی می‌کنم در زمین هم محترمانه برخورد کنم، اما واقعیت این است که شما می‌خواهید به هر قیمتی برنده شوید و به‌همین‌دلیل نمی‌توانید همیشه نجیب‌زاده باشید. این ذهنیت برنده‌خواهی در من وجود دارد و فکر می‌کنم چیز خوبی است. بیرون از زمین، من همیشه سعی می‌کنم بهترین قسمت شخصیتم را نشان بدهم. قوچان‌نژاد اضافه می‌کند: احترام خیلی مهم است و این چیزی است که من سعی می‌کنم به فرزندانم بیاموزم. به‌عنوان بازیکن، او خود را یک تمام‌کننده می‌داند: گل‌زنی همیشه اولویت من بوده است. ترجیح می‌دهم در ایستگاه پایانی یک تمام‌کننده عالی باشم. دوست دارم به‌عنوان یک مهاجم و گل‌زن شناخته شوم.

مهاجم این فصل پی‌ای‌سی‌زووله در این فصل ۲ گل خوب برای تیمش به ثمر رسانده است: من از جایی که اکنون هستم، رضایت دارم. اکنون شرایط خوب و البته همراه با فراز‌و‌نشیب داشته‌ام. البته این طبیعی است و من خودم از اتفاق‌های منفی درس می‌گیرم. من در ۷ کشور فوتبال بازی کرده و افتخار می‌کنم که همیشه توانسته‌ام انتخاب‌های خوبی داشته باشم. من زمانی یک قرارداد خیلی خوب با هیرنفین داشتم، اما آن را لغو کردم تا در رشته حقوق تحصیل کنم. در آن لحظه فکر کردم که بهتر است دنبال یک عشق دیگرم بروم، چرا‌که دنیای فوتبال یک جنگل پر از کفتار است. برای من این خیلی دشوار بود، چرا‌که در فوتبال همه صداقت ندارند.
 
به گفته قوچان‌نژاد این موضوع در طول سال‌ها تغییری نکرده، اما او توانسته است دوباره لذت فوتبال را درون خودش پیدا کند: بسیار خوش‌حالم که هیرنفین فرصت دوباره‌ای به من داد. در طول این سال‌ها یاد گرفتم خودم را آگاه‌تر کنم و اکنون بهتر می‌توانم نیت خوب و بد را تشخیص بدهم. این موضوعی است که با گذشت زمان می‌آموزید. پیش‌از‌این همه‌چیز را شخصی تلقی می‌کردم، اما فهمیده‌ام ماجرا چیز دیگری است. دنیای فوتبال ساده و سیاه و سفید است. شما یا هیچ ارزشی ندارید یا ابرقهرمان هستید.


وقتی مشتاق فوتبال نباشم، توقف می‌کنم

این مهاجم ایرانی شاغل در فوتبال هلند گفت: همیشه می‌گویم که جاه‌طلبی‌های ورزشی من فراتر از بازی بعدی نیست. من هنوز مشتاق هستم و به محض اینکه چنین‌احساسی را نداشته باشم، توقف می‌کنم؛ بنابراین نمی‌دانم چه زمانی فوتبالم به پایان می‌رسد؛ اما می‌دانم نمی‌خواهم به‌خاطر علایقم از چاله به چاه بیفتم. بعید می‌دانم بلافاصله بعد از فوتبالم مربیگری را شروع کنم، اما فکر می‌کنم در زمینه مدیریت می‌توانم آدم مؤثری باشم.

در طول سال‌ها فعالیت حرفه‌ای، این مهاجم در ۷ کشور مختلف فعالیت کرده؛ اما همیشه به فوتبال هلند بازگشته است: فکر می‌کنم فلسفه فوتبال هلند برای من مناسب است. به نظرم این بهترین جا برای من است و به‌همین‌دلیل همیشه با لذت و اشتیاق به اینجا برمی‌گردم.
زووله دوازدهمین تیم رضا قوچان‌نژاد و شاید آخرین آن‌ها هم باشد: باید ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود. من در بسیاری از باشگاه‌ها و اینجا اوقات خوشی را سپری کردم. زووله یک تیم و یک گروه بسیار خوب دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->