سرخط خبرها

برای استعدادهای خاموش

  • کد خبر: ۴۹۴۳
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
برای استعدادهای خاموش
زیر و بم بنیاد نیکوکاری سلامت در گفت‌وگو با مدیر آن

فرامرزی - مردم ما در هر مشکلی نشان دادند که غمخوار هم هستند و منتظر کمک دولت نمی‌مانند. اگر سیل آمد، اگر زلزله شد، هر بلایی که نازل شد این مردم بودند که برای هم اشک ریختند و برای کمک به هم آستین بالا زدند. از بلایای طبیعی که بگذریم فقر و نبود امکانات بهداشتی مشکل دیگری است که بسیاری با آن دست به گریبان هستند. بنیاد نیکوکاری سلامت در منطقه ما از سال 93با هدف ارائه وظیفه اجتماعی به جامعه و کمک به قشر آسیب‌پذیر همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارش را آغاز کرده است. در این گزارش با رئیس هیئت مدیره این بنیاد به گفت‌وگو پرداختیم.
دکتر محمد یزدی در ابتدا درباره اهداف بنیاد گفت: گسترش رفاه اجتماعی در بین اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر، حفظ و توسعه سلامت جسمی و روحی، حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز مستعد و نیازمند مالی، جلب مشارکت‌های نیکوکاران برای ارائه خدمات آموزشی و کمک به ارتقای آگاهی‌های بهداشتی و درمانی به افراد بی‌بضاعت به طور رایگان، ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به افراد نیازمند به ویژه در مناطق محروم و حاشیه‌نشین از اهداف مهم این بنیاد است.
وی ادامه داد: فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه اهداف ذکر شده، جذب کمک‌های خیرخواهانه برای حمایت، یاری و توانمندسازی گروه‌های نیازمند مانند کودکان یتیم یا بدسرپرست، افراد ناتوان و بی‌بضاعت، زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست، کارتن خواب‌ها، سالمندان نیازمند و... نوع خدماتی است که ما در بنیاد سلامت به مردم ارائه می‌کنیم.
رئیس هیئت مدیره بنیاد سلامت افزود: ارائه خدمات به این افراد از جمله بهداشتی، درمانی، آموزشی، تغذیه، پوشاک و... شامل کمک‌های نقدی و غیرنقدی، حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز و نیازمند مالی به صورت نقدی و غیرنقدی و اهدای هدایا در راستای تشویق در پیشرفت علمی، کمک و همکاری با دیگر سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی و نیکوکاری برای حمایت و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر،
راه اندازی مراکز درمانی و بهداشتی خیریه در راستای کمک به مستمندان نیز از سوی بنیاد سلامت به مردم ارائه می‌شود.
یزدی در توضیح خدماتی که بنیاد در مناطق حاشیه شهر به مردم ارائه داده است هم گفت: تاکنون 4مرتبه20گروه فعال در بنیاد نیکوکاری به محلات قلعه ساختمان، خین عرب، روستایی در اطراف مشهد و لب مرز کشور رفته‌اند و به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کرده‌اند.
وی ادامه داد: طی این مدت با خیریه گلستان علی هم همکاری داریم و بیمارانی را که به ما معرفی می‌کنند به صورت رایگان درمان می‌کنیم.
رئیس هیئت مدیره بنیاد نیکوکاری سلامت اضافه کرد: یکی دیگر از خدماتی که بنیاد ارائه می‌کند کمک به دانش‌آموزان نیازمند ولی با استعداد است. با کمک آموزش و پرورش تبادکان 50دانش‌آموز را شناسایی کردیم این دانش‌آموزان دارای بنیه علمی قوی و اخلاق‌مدار هستند. به این دانش‌آموزان 3 نوع خدمت شامل خدمات درمانی رایگان، معرفی به مراکز آموزشی سطح بالا به صورت رایگان، کمک مالی برای راهیابی به دانشگاه و پرداخت هزینه‌های تحصیلی ارائه می‌شود.
وی که مدیر درمانگاه سلامت منطقه ما نیز هست، اضافه کرد: در درمانگاه نیز صندوقی داریم که به وسیله خیران بنیاد شارژ می‌شود تا وقتی بیماری به ما مراجعه می‌کند که برای هزینه آزمایش و درمانش با مشکل مواجه است از طریق این صندوق هزینه‌اش را پرداخت کنیم تا هیچ بیماری به علت نداشتن پول از درمان باز نماند.
یزدی در پایان به دیگر اقدامات انجام شده از سوی این بنیاد اشاره کرد و گفت: با نانواهای محلات کم برخوردار هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم تا ما به کارتن‌خواب‌ها بن تهیه نان بدهیم و آن‌ها بن را به نانوا بدهند و نان دریافت کنند. سپس نماینده بنیاد ماهی یک بار به نانواها سر بزند و پس از دریافت بن‌ها هزینه نان‌ها را بپردازد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->