انتقال «مجسمه فردوسی» دانشگاه فردوسی به پارک جنگلی طرق

  • کد خبر: ۵۰۰۵۳
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
انتقال «مجسمه فردوسی» دانشگاه فردوسی به پارک جنگلی طرق
مجسمه فردوسی که قرار بود در میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد نصب شود به پارک جنگلی طرق انتقال یافت.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد کافی در خصوص انتقال مجسمه فردوسی به خارج از دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای سال تا به امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل نشده است. ما منتظر تشکیل این جلسه برای تعیین موقعیت احداث این مجسمه هستیم.

وی افزود: مالک این مجسمه مهندس حسین ثابت است و فعلا تصمیم گرفته‌اند تا زمانی که شورای فرهنگ عمومی در خصوص آن تصمیم گیری کند این مجسمه به پارک جنگلی طرق منتقل شود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در مصاحبه قبلی خود با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت مجسمه فردوسی در دانشگاه گفته بود که نصب مجسمه در شرایط حال حاضر کار غیرقانونی و غیر شرعی نیست و جای‌گذاری چنین مجسمه‌ای در دانشگاه افتخار تمام فردوسی دوستان است. در هر حال این مجسمه را نصب خواهیم کرد، اما اینکه این مجسمه کجا نصب خواهد شد بستگی به تصمیم شورا دارد. به عنوان مثال شاید این شورا تصمیم بگیرد که این مجسمه در آرامگاه نصب شود و در دانشگاه مجسمه کوچک‌تری نصب شود.

پیش‌تر نیز قرار بر این بود این مجسمه حدود ۴۰ متری که جنس آن از یونولیت و رزین با روکش گچی است در میدان علوم دانشگاه نصب شود که با مخالفت دانشجویان، برخی از مسئولان و دیگر افراد فعلا این کار به تعویق افتاده است و هنوز مشخص نیست در کجا نصب خواهد شد.
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->