آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) تاکید وزیر نیرو بر تخصیص اعتبار طرح‌های اضطراری تامین آب شرب مشهد گردهمایی اعضای هیئت علمی شبکه نخبگانی اساتید جوان دانشگاه تهران در مشهد برگزار شد روایت زنی که به خاطر لجبازی زندگی‌اش را تباه کرد قتل با چاقوی میوه خوری| حکم قصاص برای برادر دادستان صادر شد بازار کساد واحد‌های اقامتی مشهد، تحت تاثیر گرانی و کمبود بلیت‌های هواپیما و قطار! ماجرای مردی که زنش را در خیابان به قتل رساند کاهش خطر لخته خون، سرطان و بهبود زخم موثر با این ماده غذایی جادویی رمزگشایی از ۴۳ فقره سرقت قطعات خودرو در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) برخی از سؤالات دروس امتحانات نهایی حذف شد + جزئیات این فرآورده لاغری چربی‌سوز، غیرمجاز اعلام شد ایست قلبی راننده کامیون در مسیر فریمان- مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) تولید واکسن نوترکیب آنفلوانزا H۵ برای اولین بار در کشور قول وزیر کار به بازنشستگان: تلاش می‌کنیم صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این ماه انجام شود (۳ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۸۴۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۹ خودروی متخلف (۳ مرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی با تخلفات مدیران مدارس اثرگذاری فراورده‌های دفع پشه آئدس موجود در بازار اثبات نشده است تنهامرکز جامع درمان بیماران ام‌اس شرق کشور در بیمارستان قائم(عج) مشهد فعال است گرمازدگی می‌تواند به سکته قلبی منجر شود
سرخط خبرها

واکسن کرونای چینی در ترکیه رایگان است

  • کد خبر: ۵۰۶۵۷
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
واکسن کرونای چینی در ترکیه رایگان است
وزیر بهداشت ترکیه: واکسن کرونا ساخت چین رایگان است و بزودی اولین دوزهای واکسن را تحویل می‌گیریم.

به گزارش شهرآرانیوز، به گفته «فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه، CoronaVac واکسن کووید-۱۹تولید شده در چین است و در حال حاضر تحت آزمایشات انسانی در ترکیه قرار دارد و به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: ۱۰ میلیون دوز واکسن تولید شده توسط شرکت Sinovac در حال انتقال به کشور است.

 

روند نظارت بر اثربخشی این واکسن هنوز در ۲۵ مرکز در ۱۲ شهر ترکیه در حال انجام است و به افراد داوطلب تزریق می‌شود. تاکنون ۷۲۶ نفر از کادر درمان واکسن را دریافت کرده‌اند و در مجموع ۱۲۳۷ دوز واکسن تزریق شده است.

 

وزیر بهداشت ترکیه تاکید کرد: تمام مراحل قانونی این واکسن به پایان رسیده است و کادر درمان در اولویت دریافت  واکسن هستند.

 

این واکسن درصورتیکه فاز ۳ آزمایشگاهی را پشت سر بگذارد به گروه های پرخطر از جمله افراد مبتلا به بیماری های مزمن تزریق می شود. به گفته کوجا ممکن است تا ۵۰ میلیون دوز از این واکسن دریافت شود.

 

وزیر بهداشت ترکیه تاکید کرد که این واکسن رایگان خواهد بود اما داروخانه ها مجاز هستند واکسن های دیگری را که اکنون در مرحله تولید هستند در صورت دریافت مجوز به فروش برسانند.

 

به گزارش روزنامه دیلی صباح، مقامات ترکیه به تازگی اعلام کردند که غیر از کادر درمانِ داوطلب، سایر شهروندان نیز می توانند برای آزمایشات انسانی واکسن CoronaVac اقدام کنند. ارزیابی اولیه واکسن حاکی از آن است که به غیر از بروز احساس خستگی، سردرد و درد عضلانی هیچ عارضه جانبی جدی دیگری همراه نداشته است. ترکیه قصد دارد در این آزمایش ۱۲ هزار و ۴۵۰ داوطلب را واکسینه کند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->