پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس
سرخط خبرها

بساطت را جمع کن قهرمان!

  • کد خبر: ۵۰۷۲۷
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
بساطت را جمع کن قهرمان!
دارنده طلای کشتی جهان این روزها از سکوی قهرمانی به دست‌فروشی در خیابان رسیده است
محبوبه عظیم‌زاده | شهرآرانیوز؛ دور از ذهن است آن روزی که پرچم ایران را بالای سرش گرفت و در سالن، دور افتخار زد، چنین روزی را تصور کرده باشد یا آن روزی که روی سکوی قهرمانی ایستاد و مدال طلایی‌رنگ را به گردنش آویخت و شد یکی دیگر از قهرمانانی که نام کشورمان را با ورزش کشتی بر سر زبان‌ها انداخته اند. حدودا همین سه سال پیش بود که محسن مدهنی در وزن ۵۸ کیلوگرم، قهرمان کشتی فرنگی نوجوانان جهان شد، اما حالا فقط با ۲۰ سال سن، روی آورده است به دست‌فروشی در خیابان‌های اندیمشک خوزستان.
 
اصلا شاید اگر می‌توانست چنین روز‌هایی را پیش‌بینی کند، به‌سمت ورزش و کشتی نمی‌رفت و به قهرمانی و قهرمان شدن فکر نمی‌کرد. به اینکه برپایه گفته‌های خودش، از خانواده، از درس، از رفقا و از تمام چیز‌های دوست‌داشتنی و داشته‌هایش بگذرد تا تمام هم‌وغمش بشود یک چیز: کشتی و مهم‌تر از آن، اهرمی که بتواند بر آن تکیه کند تا نام میهنش را بر سر زبان‌ها بیندازد و پرچمش را ببرد بالا؛ بالاتر از کشور‌های دیگر. حالا، اما ویدئویی که در اینستاگرامش منتشر کرده است، می‌گوید انگارنه‌انگار زمانی برای این مرزوبوم افتخارآفرینی کرده است. او مجبور شده است برای گذران زندگی و به قول خودش «به‌دلیل مسائل بد زندگی» به میوه‌فروشی روی بیاورد. اما نکته دردناک‌تر این است که می‌گوید همین بساطی را هم که برای امرارمعاش فراهم کرده است، باید جمع کند؛ چون ماموران شهرداری از او خواسته‌اند.
 
خودش می‌گوید: «ما هم جمع کردیم. دست ما به جایی نمی‌رسد. گردن ما هم از مو باریک‌تر است، ولی خب در شأن یک قهرمان جهان نیست که بیاید دست‌فروشی کند و بعد جمعش بکنند. واقعا من متاسفم برای مسئولان این شهر.» کاربری، زیر همین ویدئویی که حالا دارد حسابی در اینستاگرام و تلگرام می‌چرخد، نوشت: «چی بگیم؟ خودت گفتی دیگه. در شأن یک قهرمان جهان نیست که بیاید دست‌فروشی کند.» و کاربر دیگری هم گفت: «یعنی واقعا فدراسیون و نهاد مربوط، نمی‌تونه یک برنامه حمایتی خوب و مداوم برای حمایت از قهرماناش داشته باشه؟»
 
همان‌طور که انتظار می‌رفت، تازه بعد از نشر پی‌درپی این ویدئو در فضای مجازی بود که حواس عده‌ای سر جایش آمد و واکنش‌هایی نشان دادند؛ واکنش‌هایی که چقدر خوب می‌شد اگر پیش از اینکه قهرمانی، خودش بیاید از وضعیت نامطلوب زندگی‌اش بگوید و اوضاع ناخوشش را به رخ بکشد، دیده می‌شد.
 
محمدابراهیم‌امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی ایران، به این قضیه ورود کرد و بعد از اینکه گفت فدراسیون کشتی محدودیت‌هایی دارد و تا حد توان خود، قادر به کمک به قهرمانان این رشته است -که البته خیلی پاسخ دور از انتظاری نبود- از این گفت که پیگیر اوضاع این قهرمان خواهد بود: «ما در همین زمینه نامه‌ای ازسوی فدراسیون کشتی به کمیته ملی المپیک ارسال کردیم تا به لحاظ مالی به محسن مدهنی مساعدت شود و مسئولان کمیته ملی المپیک نیز در حد توان خود پیگیر خواهند بود.» برخی هم‌صنفان دیگر او مثل حسن یزدانی هم جزو کسانی بودند که با بازنشر این ویدئو، برای حمایت از او تلاش کردند.
 
محسن‌مدهنی البته تنهاکسی نیست که این سرنوشت را تجربه کرده است. محمدرضا تخشا، کاپیتان تیم ملی فوتسال معلولان ایران که در سال ۱۳۹۰ با این تیم به مقام قهرمانی جهان رسید، امید‌ستایش‌پور که در سال ۱۳۸۷ در مسابقات بین‌المللی پاورلیفتینگ ازبکستان قهرمان شد و در سال ۱۳۸۸ نیز موفق به کسب مدال طلا در رقابت‌های آسیایی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم شد و همچنین مجتبی مرادی، دارنده عنوان‌های قهرمانی در مسابقات جهانی ترکیه و مجارستان که در سال ۱۳۹۰ مقام سوم کشتی آزاد جهان را از آن خود کرد، نمونه‌های دیگری هستند از قهرمانان افتخارآفرینی که بعد از مدتی به فراموشی سپرده شدند و مثل مدهنی برای گذران زندگی به دست‌فروشی روی آوردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->