پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

پذیرش خطرات سزارین فقط برای چهارتا ۹!

  • کد خبر: ۵۰۸۵۰
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
پذیرش خطرات سزارین فقط برای چهارتا ۹!
نزدیک شدن به نهمین روز از نهمین ماه سال ۹۹، برخی مادران را به فکر سزارین انداخته است که حتی در ازای به خطر انداختن سلامت فرزندشان شاید بتوانند یک اتفاق فانتزی و خاص را رقم بزنند.
محبوبه عظیم‌زاده | شهرآرانیوز؛ تنها سه روز دیگر تا رندترین روز سال یعنی ۹/۹/۹۹ فاصله داریم. همان روزی که طی مدت اخیر، حسابی ذهن خانم‌های پا‌به‌ماه و خانواده‌هایی را که در انتظار فرزند به‌سر می‌برند، مشغول خود کرده تا به هر قیمتی که شده است، فرزند خود را در این روز به دنیا بیاورند، حتی در ازای به خطر انداختن سلامت فرزندشان تا شاید یک اتفاق فانتزی و خاص را رقم بزنند. ماجرایی که البته چندان تازه نیست و هر سال در روزی که عدد سال و ماه و روز یکسان می‌شود، فکرش در ذهن عده‌ای جان می‌گیرد. اگر خاطرتان باشد، در تاریخ ۸/۸/۹۸ هم چنین داستانی رقم خورد و موج انتقاد‌ها را برانگیخت با طرح این سوال بزرگ که آخر با چه توجیه و چه منطقی از این اتفاق، استقبال می‌شود؟ فقط برای اینکه وقتی صفحه شناسنامه فرزندشان را باز می‌کنند، چشمشان به سه یا چهارتا عدد یکسان بیفتد؟
 
این قضیه ظاهرا آن‌قدر جدی شده است که مادران زیادی، پیشاپیش به‌سراغ رزرو زمان سزارین در بیمارستان‌ها رفته‌اند. کاربری در توئیتر نوشته بود: «امروز تو یه بیمارستان خصوصی، توی کرمان بودم. بخش آی‌سی‌یوی نوزادان رو داشتن آماده می‌کردن؛ چون بخش بزرگی از زایمان‌های رزروشده تو ۹/۹/۹۹، نوزاد نارس قراره تحویل بده! گفتن بالای ۶۰ زایمان رزرو شده.» واکنش‌ها البته بیشتر از این بود.
 
واکنش‌هایی که طبق معمول، بخشی از آن‌ها شوخی گرفتن این داستان بود و بخشی دیگر که بیشتر آن‌ها را تشکیل می‌داد، انتقاد از این اتفاق بود و گوشزد کردن این نکته به پدر و مادر‌ها که لطفا سلامتی فرزندتان را با این کار‌های بی‌اثر و بی‌ثمر به خطر نیندازید. کاربر دیگری نوشته بود: «کاش اونایی که می‌خوان بچه‌شون رو تو این تاریخ به دنیا بیارن، یه سوالی از متولدین ۶/۶/۶۶ بپرسن، ببینن این تاریخ رند چه دستاوردی براشون داشته.» و کاربر دیگری هم گفته بود: «چرا از جانب بیمارستان‌ها منعی صورت نمی‌گیره؟ مگه نه اینکه خیلی از این خانواده‌ها هنوز وقت به دنیا اومدن بچه‌هاشون نیست؟ یعنی به لحاظ پزشکی یا قانونی، نمی‌تونن برخورد کنن؟ یا دست‌کم براشون تختی رزرو نکنن؟»


برخورد قضایی با متخلفان

داغ شدن این موضوع، پای سازمان ثبت‌احوال را هم به میدان باز کرد. سیف‌ا... ابوترابی، سخنگوی سازمان، از این گفت که: «سازمان ثبت‌احوال کشور محدودیتی برای ثبت این وقایع ندارد و لذا اگر فردی در تاریخ ۵ آذر یا ۶ آذر هم به دنیا بیاید، می‌تواند مراجعه کند و در نهم آذرماه، با تاریخ صدور ۹/۹/۹۹ شناسنامه دریافت کند.» او همچنین گفت: «خواهش و تقاضای من از هموطنان عزیز این است که به سلامت فرزندانتان بیندیشید و ثبت‌احوال هم هیچ محدودیتی برای ثبت ولادت با تاریخ ۹/۹/۹۹ با گواهی اخذشده از بیمارستان ندارد.» اتفاقی که خیلی‌ها، آن را به معنای ثبت تاریخ تولد در رندترین روز سال گرفتند که در ادامه، سازمان ثبت‌احوال مجدد تأکید کرد که منظور از این تاریخ، تاریخ صدور شناسنامه است و تاریخ تولد، همانی است که در بیمارستان ثبت می‌شود.
 
تمام این صحبت‌ها درحالی است که نسرین چنگیزی، رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، باتوجه‌به شرایطی که همه‌گیری کرونا در کشور ایجاد کرده است و می‌تواند جان مادر و نوزاد را به خطر بیندازد، گفته است: درصورت بروز عارضه بر اثر سزارین انتخابی و مناسبتی، با متخلفان برخورد قضایی می‌شود. او خطاب به مادرانی که گمان می‌کنند این روز می‌تواند یکی از روز‌های زیبای زندگی‌شان باشد، هم گفت: «از مادران می‌خواهیم ۹/۹/۹۹ را برای خودشان به بدترین تاریخ، تبدیل نکنند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->