بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۱۶ تن کود اوره را کشف کردند از افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ چه می‌دانیم؟ افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

آخرین جزئیات از بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم در بورس

  • کد خبر: ۵۱۱۴۵
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
آخرین جزئیات از بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم در بورس
بازگشایی نماد «صندوق پالایشی یکم» که پذیره‌نویسی آن در شهریور ماه انجام شد، همچنان تاریخ دقیقی برای آغاز معامله این صندوق اعلام نشده است.
به گزارش شهرآرانیوز،  بعد از عرضه سهام بانکی‌ها و بیمه‌ای‌ها در اردیبهشت ماه و در قالب صندوق‌های قابل معامله دولتی (ETF)، دومین مرحله از عرضه این صندوق با سهام پالایشی‌ها در نخستین روز‌های شهریورماه انجام و تعداد قابل توجهی از افراد در این پذیره‌نویسی مشارکت کردند.

ابتدا زمان بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم و معاملات آن در بازار در میان سرمایه‌گذاران با برخی از ابهام‌ها همراه بود، در این زمینه در مهر ماه بود که «راضیه صباغیان»، مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: مطابق مقررات، یک ماه بعد از پایان پذیره‌نویسی زمینه لازم برای معامله صندوق‌های ETF فراهم خواهد شد.

وی گفت: پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم تا ۳۰ شهریور ماه ادامه داشت؛ بنابراین باید از اوایل آبان ماه این صندوق‌ها قابل معامله شوند.

با وجود اعلام چنین خبری، در آبان ماه این اقدام اجرایی نشد و حاشیه‌هایی را در بازار با خود به همراه داشت که «داود رزاقی»، مدیر صندوق پالایشی یکم درباره علت فراهم نشدن امکان معامله این صندوق طبق زمان اعلام شده به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به افزایش سرمایه پالایش نفت تهران (شتران) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در بورس هنوز افزایش سرمایه آن‌ها در پرتفوی صندوق اعمال نشده، به همین دلیل اکنون نمی‌توان اقدام به بازگشایی نماد این صندوق کرد، زیرا این موضوع منجر به ضایع شدن حق مردم و ضرر و زیان آن‌ها خواهد شد.

بعد از گذشت حدود سه ماه از پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم همچنان تاریخ دقیقی از قابل معامله شدن این صندوق ارائه نشده است و با توجه به پیگیری و اعتراض اکثر سهامداران درباره مشخص شدن زمان بازگشایی نماد، شب گذشته حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در رابطه با بحث پالایش یکم چند روز گذشته یک پیشنهاد به دولت ارائه شد و در صورت پذیرش این پیشنهاد نماد به زودی باز می‌شود، البته نماد پالایشی یکم اکنون هم قابل بازگشایی است.

بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم در اختیار شرکت بورس

با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی خبرنگار ما درباره زمان نهایی بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم، «مریم شاه حسینی»، مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی امروز (یکشنبه) به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: فعالیت‌های مربوط به شرکت سپرده‌گذاری در این زمینه چند روزی است که انجام شده است و باقی مراحل برای بازگشایی نماد این صندوق مربوط به اتخاذ برخی از مجوز‌ها از سوی سازمان بورس و شرکت بورس است.

وی با بیان اینکه اکنون هیچ فعالیتی در زمینه بازگشایی نماد این شرکت مربوط به شرکت سپرده گذاری نیست، افزود: نهایی شدن این اقدام فقط در انتظار برخی از مجوز‌ها است که در حیطه اختیارات شرکت سپرده گذاری نیست و باید از سوی شرکت بورس تهران پیگیری‌های لازم انجام شود.

صندوق پالایشی یکم در مراحل پایانی بازگشایی

در ادامه «محمود گودرزی»، معاون بازار شرکت بورس گفت: همه فعالیت‌های مربوط به بازگشایی صندوق انجام شده و مدیر این صندوق باید بوسیله هماهنگی با سامانه معاملات بر خط (OMS) مجوز بازگشایی را از سازمان بورس اخذ کند و ترتیبات افشای ارزش خالص دارایی‌های صندوق را انجام دهد.

وی افزود: مشکلی از سوی شرکت بورس برای بازگشایی وجود ندارد و به محض اعلام آمادگی از سوی مدیر صندوق و انجام فعالیت‌های مربوط در این زمینه نماد این صندوق بازگشایی خواهد شد.

به گفته گودرزی، اکنون در انتظار تایید مدیر صندوق پالایشی یکم بسر می‌بریم تا بتوان اطلاعیه مربوطه را صادر و نماد را بازگشایی کنیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: تاکنون زمان دقیقی برای بازگشایی نماد ارائه نشده است، اما به نظر می‌رسد تا چند روز آینده فعالیت‌های مربوط به این اقدام به مراحل پایانی خود نزدیک شود و اطلاع رسانی‌های لازم از سوی شرکت بورس ارائه می‌شود.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->