آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

انهدام باند سرقت خودرو در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۵۱۱۹۹
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
انهدام باند سرقت خودرو در خراسان رضوی
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره اعترافات متهمان بیان کرد: این سارقان در بازجویی‌های تخصصی و با توجه به ادله اثبات جرم، تاکنون به ۲۲فقره سرقت خودرو اعتراف کرده‌اند.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ شگرد مکارانه‌شان برای مأموران مشخص بود، از روزی که کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی پرونده سرقت‌های سریالی خودرو در مشهد را در دستور کار قرار دادند، بررسی‌ها نشان داد که تمام خودرو‌های سرقتی، مدل پایین بوده و بیشترشان نیز پراید بوده است. کارآگاهان که خود را با یک باند نه چندان حرفه‌ای روبه‌رو می‌دیدند، به دنبال یافتن سرنخ‌هایی برآمدند که دامنه تحقیقاتشان را از مشهد فراتر می‌برد. شگرد‌های به کار گرفته شده در این پرونده کارآگاهان را به این نتیجه رساند که اعضای این باند به صورت استانی اقدام به سرقت می‌کنند.


کشف سرقت‌ها در ۴شهر

گسترده شدن حوزه‌های سرقت که شهر‌های مشهد، گلبهار، قوچان و نیشابور را در برمی‌گرفت، منجر به اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت خودرو شد. مأموران کلانتری‌های مشهد و پلیس آگاهی، در این طرح مشترک اقدام به ردزنی متهمان با استفاده از سرنخ‌های به جا مانده در صحنه جرم کردند. مأموران با کنار هم چیدن سرنخ‌های کوچک، توانستند کار بزرگی انجام دهند و اعضای احتمالی این باند را شناسایی کنند.


چهره‌زنی متهمان سابقه‌دار

در ادامه رسیدگی به این پرونده که هر روز با اعلام سرقت‌های جدید خودرو قطورتر می‌شد، مأموران با مطابقت چهره‌های به دست آمده با بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، توانستند این افراد را ردزنی کنند.


دستگیری ۳متهم در عملیات غافل‌گیرانه

با شناسایی متهمان، تحقیقات برای روشن شدن محل اختفای این افراد و همچنین محور‌های ترددشان آغاز شد. هم‌زمان موضوع پرونده و یافته‌های پلیسی به مقام قضایی اعلام و منجر به صدور دستوری ویژه شد. کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی پس از هماهنگی‌های قضایی، عملیات دستگیری متهمان را آغاز کردند و سرانجام این متهمان در مشهد به صورت غافل‌گیرانه‌ای دستگیر شدند. از افراد دستگیر شده که ۳ نفر هستند و دارای سوابق کیفری متعدد بودند در هنگام بازداشت ۲ خودرو سرقتی کشف شد.


اعتراف به ۲۲فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره اعترافات متهمان بیان کرد: این سارقان در بازجویی‌های تخصصی و با توجه به ادله اثبات جرم، تاکنون به ۲۲فقره سرقت خودرو اعتراف کرده‌اند. سردار ابراهیم قربان‌زاده ادامه داد: برابر تحقیقات صورت گرفته این افراد اقدامات مجرمانه‌شان را در ۴ شهر استان تکرار می‌کردند و پس از اوراق کردن خودروها، وسایل و قطعات را به مال‌خر می‌فروختند.


شناسایی و دستگیری مال‌خر

این مقام انتظامی با بیان اینکه جرم مال‌خران اگر بیشتر از سارقان نباشد، کمتر نیست بیان کرد: وجود مال‌خران موجب می‌شود تا سارقان اقدامات مجرمانه خود را تکرار کنند. قربان‌زاده ادامه داد: متهمان با معرفی فرد مال‌خر زمینه دستگیری او را نیز مهیا کردند و این فرد نیز به چنگال قانون گرفتار شد. جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در پایان از شهروندان به ویژه مالکان خودرو‌های مدل پایین خواست تا با استفاده از تجهیزات بازدارنده ضمن پیشگیری از سرقت‌ها به نکات مراقبتی از وسایط نقلیه‌شان توجه کنند تا امنیت مالی‌شان به خطر نیفتد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->