فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

حمام رفتن برای بیماران کرونایی خطرناک است

  • کد خبر: ۵۱۲۱۱
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
حمام رفتن برای بیماران کرونایی خطرناک است
یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به خطرات حمام رفتن برای بیماران کرونایی، گفت: این بیماران باید تا حد امکان از رفتن به حمام خودداری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علیرضا جانبخش با بیان اینکه بیماران کرونایی به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند، گفت: متناسب با وضعیت هر دسته، شرایط حمام رفتن بیماران متفاوت است، اما در مجموع حمام رفتن برای این بیماران توصیه نمی‌شود و برای بیماران با حال نامساعد و متوسط ممنوع است.

جانبخش افزود: بیمارانی که بستری بوده و یا اکسیژن تراپی می‌شوند به هیچ عنوان نباید استحمام کنند و بهتر است برای نظافت این بیماران از دستمال مرطوب استفاده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص خطرات حمام رفتن برای بیماران کرونایی گفت: در حمام و زیر دوش سطح اکسیژن خون پایین می‌آید و بیماران کرونایی بویژه بیماران بدخیم با کمبود اکسیژن به خودی خود مواجه هستند و در همین راستا حمام رفتن می‌تواند این کمبود اکسیژن راتشدید کرده و حال این بیماران وخیم‌تر شود.

وی افزود: بیمارانی هم که در منزل بستری هستند، اما حال نامساعد دارند، به هیچ عنوان نباید حمام بروند.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: دسته‌ای از بیماران که حال مساعد داشته و علائم جزیی دارند هم ترجیحا نباید حمام بروند، اما درصورتی که اصرار بر انجام این کار دارند باید حتما از بالا بودن سطح اکسیژن خون خود بالای ۹۳ درصد اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: همچنین این بیماران باید زمانی استحمام کنند که فرد دیگری در منزل حضور داشته باشد تا درصورتی که مشکلی پیش آمده و یا حالشان وخیم شد، رسیدگی کند.

جانبخش در خصوص ضدعفونی کردن حمام بعد از استحمام بیماران کرونایی گفت: شست و شوی محیط حمام با محلول آب و صابون کافی است و اگر پنجره در حمام وجود داشته باشد باید آن را باز بگذارند تا تهویه هوای داخل حمام انجام شود و هنگام شست و شوی حمام افراد باید از ماسک استفاده کنند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->