کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

برگزاری همایش ادبیات کودک و نوجوان در حوزه مولوی پژوهی

  • کد خبر: ۵۱۲۱۷
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
برگزاری همایش ادبیات کودک و نوجوان در حوزه مولوی پژوهی
ششمین نشست از سومین همایش بین‌المللی مولوی پژوهی با موضوع «ادبیات کودک و نوجوان در حوزه مولوی پژوهی» امرز (۱۰ آذر) برگزار می‌شود.

امیری|به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مهدخت پورخالقی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد مدیر این نشست است.

 در این نشست استاد نوش‌آفرین انصاری، استاد رشت کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه تهران و دبیر شورای کتاب  کودک، به موضوع بازنویسی و بازآفرینی ادبیات کودکان و باید و ها نباید‌ها می‌پردازد.

همچنین دکتر مریم جلالی، استادیار زبان و ادبیات فارسی  دانشگاه شهید بهشتی موضوع مثنوی در رسانه‌های دیداری و شنیداری کودکان را بررسی می‌کند.

کرسی مولوی پژوهی، ظرفیت‌ها و راهکارهای گسترش ادبیات کودک و نوجوان نیز موضوعی است که قرار است توسط دکتر معصومه محمدی، مدیر اجرایی کرسی مولوی پژوهی، در این نشست مطرح شود.

همچنین بخشی از این همایش به سخنان افسون امینی، مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان اختصاص دارد که قرار است درباره اینکه «چه ویژگی‌هایی در آثار مولانا می‌تواند مورد توجه ادبیات کودکان باشد» صحبت کند. 

نشست ادبیات کودک و نوجوان در حوزه مولوی‌پژوهی به پژوهش‌های میان‌رشته‌ای و کاربردی در حوزه مولوی پژوهی می‌پردازد.

علاقمندان برای شرکت در این همایش می‌توانند به صفحه اینستاگرام مربوط به موسسه خردسرای فردوسی مراجعه کنند و از طریق آدرس اینترنتی درج شده در این صفحه در همایش حضور یابند.

نشست ادبیات کودک و نوجوان در حوزه مولوی‌پژوهی ساعت ۱۵ تا ۱۷ امروز (۱۰ آذر) برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->