حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان تمرین استقلال تعطیل شد اوسمار: امیدوارم سال آینده به صدر جدول برگردیم
سرخط خبرها

جنگ «نایکی» و «آدیداس» در پی شادی گل لیونل مسی به یاد مارادونا

  • کد خبر: ۵۱۲۹۷
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
جنگ «نایکی» و «آدیداس» در پی شادی گل لیونل مسی به یاد مارادونا
دردسر عجیب ستاره آرژانتینی بعد از ادای احترام به مارادونا ایجاد شده و دو کمپانی بزرگ تولید لباس ورزشی حالا به جنگ یکدیگر رفته‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ ادای احترام لیونل مسی به دیه‌گو مارادونا پس از گل‌زنی به اوساسونا حواشی زیادی را به‌همراه داشته است. لیونل مسی پس از زدن گل چهارم بارسا به اوساسونا پیراهن خود را از تن خارج کرد و مشخص شد که او زیر پیراهن اصلی خود پیراهن شماره‌۱۰ نیوولز در دوران حضور مارادونا در این باشگاه را به تن کرده است.

مسی که زمانی شاگرد دیه‌گو مارادونا در تیم ملی آرژانتین بود و رابطه فوق‌العاده‌ای هم با او داشت، در دقیقه‌۷۲ بازی با اوساسونا روی یک حرکت انفرادی و از بیرون محوطه جریمه توانست شوتی دیدنی را روانه دروازه کند و گل چهارم بارسا را به‌زیبایی به ثمر برساند. او به کنار زمین و مقابل دوربین‌ها رفت و پیراهنش را از تن خارج کرد. مسی زیر پیراهن بارسا پیراهن نیوولزاولدبویز را به تن داشت، اما این یک پیراهن معمولی نبود؛ این پیراهن قرمز‌و‌مشکی شماره‌۱۰ بود که زمانی دیه‌گو مارادونا آن را به تن داشت. مسی سپس بوسه‌ای به‌سمت آسمان فرستاد.

مسی، اما بلافاصله با کارت زرد متئو لاهوس، داور مسابقه روبه‌رو شد. از‌تن‌خارج‌کردن پیراهن و سپس نمایش پیراهنی دیگر در قوانین داوری با کارت زرد مواجه می‌شود و جالب اینکه باشگاه بارسلونا نیز به‌همین‌خاطر جریمه خواهد شد. داور مسابقه این قضیه را در گزارش خود آورده است و طبق قوانین انضباطی اسپانیا، بارسا ۳۰۰۰ یورو جریمه می‌شود. داور از حرکت مسی به‌عنوان یک خطای جدی نام برده است.
این پایان حواشی ادای احترام مسی به مارادونا نیست. برند پیراهن بارسلونا «نایکی» است و لیونل مسی هم در خارج از زمین فوتبال برند «آدیداس» را تبلیغ می‌کند. پیراهن نیوولزی که مسی به تن کرده بود نیز نشان آدیداس داشت که استفاده‌اش برای مسی در زمین مسابقه ممنوع است.

گیلرمو ریکالدونی، متخصص مارکتینگ ورزشی، در‌این‌باره به لا ناسیون گفت: لئو نباید آن کار را انجام می‌داد. حداقل باید نشان آدیداس روی پیراهن را می‌پوشاند. در هر زمینه‌ای باید اصول حرفه‌ای را رعایت کرد و اگر مسی نشان آدیداس را می‌پوشاند، هیچ‌کس به او خرده نمی‌گرفت. این‌گونه می‌توانست به نایکی هم احترام بگذارد؛ حتی شاید بهتر بود پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن می‌کرد، اما می‌دانم که پیراهن نیوولز برای او احترام خاصی دارد.

با همه این شرایط معتقدم به‌خاطر شرایط خاص و اینکه مسی قصد ادای احترام به دیه‌گو مارادونای فقید را داشت، نباید به او سخت گرفت و انتقاد‌ها را باید تمام کرد. گاهی عشق و علاقه باعث می‌شود انسان رفتار حرفه‌ای را فراموش کند و بهتر است این موارد را نادیده گرفت.

لیونل مسی سال‌هاست با کمپانی آدیداس قرارداد همکاری دارد و بر اساس آن برای پوشیدن کفش‌های ورزشی این کمپانی، سالانه ۳.۳۴‌میلیون دلار دریافت می‌کند.
او اخیرا قراردادش با آدیداس را تمدید کرد؛ با‌این‌حال زمانی که برای بارسلونا به میدان می‌رود، با پوشیدن پیراهن‌های این باشگاه که متعلق به برند نایکی است، به‌نوعی تبدیل به تبلیغ کننده بزرگ‌ترین رقیب آدیداس می‌شود.

تابستان گذشته و زمانی که شایعات جدایی مسی از بارسا به گوش می‌رسید، اخباری منتشر شد مبنی بر فشار آدیداس برای انتقال مسی به رئال‌مادرید. گفته می‌شد آدیداس که حامی باشگاه رئال‌مادرید است، به فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال‌مادرید اسپانیا، فشار آورده بود تا با لیونل مسی قرارداد امضا کند. وب‌سایت "Difensa Central" در‌این‌باره توضیح داده بود که این شرکت آلمانی حامی رئال‌مادرید و لیونل مسی به‌طور‌هم‌زمان است و عقد قرارداد با مسی می‌توانست اقتصاد رو‌به‌فلج این شرکت را احیا کند؛ اتفاقی که در‌نهایت رخ نداد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->