افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی
سرخط خبرها

سفر به شیراز در زمستان

  • کد خبر: ۵۱۴۹۷
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
سفر به شیراز در زمستان
شیراز یکی از شهرهای زیبا و فرهنگی ایران محسوب می‌شود که از گذشته تاکنون انتخابی ایده‌آل برای افراد علاقه‌مند به تمدن و شعر بوده است.

گزارش آگهی

این شهر 240 کیلومترمربع مساحت دارد و در آن جاذبه‌های گردشگری از قبیل تخت‌جمشید، حافظیه، مسجد وکیل، سعدیه باغ ارم، باغ جهان‌نما، خانه منطقی نژاد و... واقع شده است. ما در این مطلب سه مورد از بهترین مکان‌های گردشگری، سفر به این شهر در زمستان و بهترین روش رزرو تور شیراز علی بابا از تهران را برای شما شرح خواهیم داد.

 

سفر به شیراز در زمستان

شیراز یکی از شهرهای جنوبی ایران محسوب می‌شود. این شهر چهار فصل بوده و دمای هوا در هر فصل با فصول دیگر تفاوت زیادی دارد. اگر در فصل زمستان قصد شرکت در تور شیراز را دارید، باید بدانید که در زمستان دمای هوای این شهر بسیار کاهش می‌یابد و در سردترین ماه سال دمای آن به پنج درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد؛ به‌همین دلیل ممکن است نتوانید از مناطق کوهستانی اطراف آن دیدن کنید. در فصل زمستان از جذابیت شیراز کاسته نخواهد شد و می‌توانید از جاذبه‌‌های گردشگری این شهر زیبا لذت ببرید.

باغ جهان‌نما

یکی از مکان‌های زیبای شیراز که در فصل زمستان می‌توانید از آن بازدید کنید، باغ جهان‌نما است. شما با ورود به این باغ از ناآرامی‌ها و آلودگی‌های شهری خارج شده و به مکانی آرامش‌بخش وارد خواهید شد. سال ساخت این بنا مشخص نیست، اما کریم‌خان‌زند برای اولین‌بار اطراف آن دیوار کشید و عمارتی زیبا داخل آن ساخت. همچنین این شخص نمای ظاهری باغ را کمی بهبود بخشید و در آن تعدادی درخت سرو کاشت. باغ جهان‌نما نزدیکی حافظیه واقع شده است و در گذشته به‌دلیل وجود یک رود در آن زیباترین باغ شیراز به‌شمار می‌رفت؛ اما الان پس از گذشت چند سال این رود به‌طورکامل خشک شده است. بااین‌حال هنوز هم می‌توان جهان‌نما را یکی از زیباترین باغ‌های شیراز دانست. بسیاری از افراد هنگام ورود به این باغ محو زیبایی عمارت آن می‌شوند. ساختمان داخل باغ جهان‌نما هشت ضلعی بوده و با آجر ساخته شده است. در این عمارت برخلاف عمارت‌های قدیمی دیگر از کاشی‌‌کاری، نقاشی و آینه‌‌کاری خبری نیست. ساختمان باغ جهان‌نما درعین سادگی از زیبایی خیره‌کننده‌ای برخوردار است. این باغ در بخش شرقی خیابان حافظه و کمی بالاتر از میدان حافظیه واقع شده و افراد می‌توانند همه‌روزه بین ساعات هشت الی 20 از آن دیدن کنند.

 

باغ جهان نما شیراز

 

بازار بزرگ وکیل

یکی‌دیگر از مکان‌هایی که با شرکت در تور هوایی شیراز باید از آن دیدن کرد، بازار وکیل است. در این بازار حجره‌های قدیمی زیادی وجود دارد که افراد در آن‌ها اجناس و سوغاتی‌های این شهر را به‌فروش می‌رسانند. در سقف‌های بازار وکیل نورگیرهایی تعبیه شده است تا با کمک خورشید نور موردنیاز داخل بازار تامین شود. اگر به بازار وکیل رفتید، از چارسوق آن هم دیدن کنید؛ این مکان وسط بازار ساخته شده است و شامل چهار کاروان‌سرا و پنج درب بزرگ می‌شود. با مراجعه به این بازار می‌توانید انواع کالاهای دست‌ساز و سوغات‌های شهر شیراز را خریداری کنید. برای رفتن به این مکان می‌توانید همه‌روزه بین ساعات هشت الی 21 به خیابان شیراز و جنب مسجد جامع وکیل مراجعه کنید.

درباره جاهای دیدنی شیراز در مجله علی بابا بیشتر بخوانید.

 

خانه منطقی نژاد یا موزه موسیقی

معمولا اکثر افرادی که در تور شیراز از تهران شرکت می‌کنند، به تمدن، شعر و موسیقی علاقه دارند؛ همچنین دنبال فضایی هستند که آن‌‌ها را از آلودگی‌های شهری فارغ کند. اگر با این نیت به شیراز سفر می‌کنید، پیشنهاد ما به شما بازدید از خانه منطقی نژاد است. این بنا متعلق به دوره حکومت قاجار بوده و آن را سال 1311 ساخته‌اند. ساختمان‌های بناشده در دوره قاجار از معماری خاصی برخوردار هستند و به‌همین دلیل مسئولان شهری شیراز تصمیم گرفتند که محل موزه موسیقی را این مکان قرار دهند. هنگام ورود به خانه منطقی نژاد می‌توانید پنجره‌های رنگارنگ را مشاهده کنید که با تابش نور خورشید به آن‌‌ها نورهای رنگی به داخل خانه وارد می‌شود و جلوه‌ای زیبا به داخل آن می‌بخشد. هنگام مراجعه به خانه منطقی نژاد می‌توانید معماری منحصربه‌فرد، سقف‌های چوبی و منبت‌کاری شده، نقاشی‌های شگفت‌انگیز، آینه‌کاری و نقوش اسلیمی موجود در این ساختمان را مشاهده کرده و با آلات موسیقی و موسیقی‌دانان مشهور جهان آشنا شوید. این مکان سال 1352 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و درحال‌حاضر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز محسوب می‌شود که هر شخص باید درطول تور شیراز از آن دیدن کند. برای بازدید از موزه موسیقی باید بین ساعات 9 الی 18 به محدوده میدان شاه‌چراغ بروید.

 

بهترین روش برای رزرو تور هوایی شیراز

بسیاری از افراد برای انجام کارهای روزمره خود به سایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کنند. با توجه به گسترش فضای مجازی و افزایش تقاضا، شرکت‌های بسیاری در کشور برای ارائه خدمات آنلاین سفر آغاز به کار کرده‌اند که یکی از معتبرترین آن‌ها علی بابا است. این شرکت سال 1393 تاسیس شد و خدماتی مانند رزرو بلیط، تور و هتل را دراختیار عموم مردم می‌گذارد. با مراجعه به این سایت می‌توانید نسبت به رزرو تور شیراز از تهران اقدام کنید و بدون نگرانی از وجود محلی برای اقامت و... از این شهر زیبا دیدن کنید.

در این مطلب سه مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری را که با شرکت در تور شیراز باید از آن‌ها دیدن کنید، معرفی کردیم. همچنین روشی برای رزرو تور را نیز به شما شرح دادیم. اگر تجربه شرکت در تور هوایی شیراز یا بازدید از این سه مکان را داشتید، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->