شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در دوران شیوع کرونا

  • کد خبر: ۵۰۳۶۳
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
شرایط ویزای تحصیلی کانادا در دوران شیوع کرونا
وضعیت به وجود آمده از ویروس کرونا نه‌تنها زندگی کل افراد دنیا، بلکه زندگی علاقه‌مندان سفر و مهاجرت به کشورهای خارجی، به‌خصوص متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا را نیز تحت‌تأثیر خود قرار داده است.

گزارش آگهی

با شیوع بیماری کوید 19 در سراسر جهان، شرایط و وضعیت پیچیده ای حاکم شده است؛ چیزی که امکان مهاجرت را برای همه افراد، بویژه دانشجویان بین المللی دشوار کرده. ویروس کرونا، بلایی که بر کل جهان سایه گسترانده، سفارت ها و اداره مهاجرت کشورها را نیز با محدودیت هایی مواجه کرده. محدودیت های ورود و خروج به کشورها برای افرادی که مدت ها در فکر و در پی فراهم کردن مقدمات زندگی جدید، کار و یا تحصیل از طریق مهاجرت بوده اند، ممکن است ناامیدکننده به نظر برسد؛ ولی هر کشور علی الخصوص کانادا، با اتخاد کردن اقدامات و حمایت از مهاجران، کمک های فراوانی را برای پیشبر روند مهاجرت و تحصیل در کانادا داشته است.

نگرانی هایی که بدنبال گسترش این ویروس بوجود آمده، بسیاری از افراد را از تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کانادا منصرف کرده است. نگرانی هایی از نحوه درخواست، بررسی پرونده و... که در این متن برای آگاهی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا در دوران شیوع کرونا بطور کامل به آنها پرداخته ایم:

 

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در دوران کرونا

 

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در زمان کرونا

به مرور زمان، رو به بهبودی وضعیت کرونا باعث شد تا مجددا فعالیت ماموران سفارت کانادا برای ثبت و پذیرش درخواست کنندگان، بخصوص دانشجویان بین المللی آغاز شود. دولت کانادا پس از تصمیم گیری و با حفظ تمامی پروتکل های ایمنی، برای تمامی افرادی که شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند، مجوز ورودی صادر میکند. 

این فرآیند، اتفاقی خوشحال کننده برای تمامی مهاجران بوده است؛ ولی برای متقاضیان ایرانی، بدلیل نبود مراکز خدمات رسانی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، همچنان با نگرانی هایی همراه است. باید گفت که نگران نباشید. سیاست های اتخاذ شده از سوی کانادا برای حمایت از همه دانشجویان بین المللی خواهان تحصیل در کانادا مطرح شده است.

آغاز سال تحصیلی جدید کانادا در بحبوحه شیوع ویروس کویید 19، دولت را به تشکیل کلاس ها بصورت مجازی مجبور کرده است. روشی که امکان تحصیل برای تمامی دانشجویان را فراهم می کند. شاید در نگاه اول به نظر رسد که تحصیل در کانادا از طریق سیستم های آنلاین دیگر شرایط کار بعد از تحصیل را برای متقاضیان بوجود نمی آورد؛ ولی اینطور نیست. دانشجویان بین المللی واجد شرایط هم می توانند به محض فارغ التحصیلی برای دریافت مجوز کار در کانادا اقدام کنند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا: https://bitn.ir/gIekT

 

رویکردهای دولت برای مهاجرت تحصیلی در زمان ویروس کرونا

  • دولت کانادا به همه افرادی که نسبت به دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرده اند، این اطمینان را می دهد که در اولین فرصت و بسته به اولویت افراد، به درخواست آنها رسیدگی می کند. برای گرفتن بهترین نتیجه در تهیه و جمع آوری مدارک، کوتاهی نکنید تا درخواستتان در این بحران سخت، با ریجکتی همراه نشود.
  • دو مرحله ای کردن فرآیند اخذ ویزای تحصیلی به کانادا، رویکرد مهمی است که دولت با اجرای آن، فرصت جدیدی را برای ارسال مدارک و پرونده درخواست کنندگان، شرکت و ثبتنام در دوره های آنلاین آموزشی ایجاد کرده است.

در ادامه با این رویکرد بیشتر آشنا خواهید شد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا در زمان کرونا

 

فرآیند دو مرحله ای اخذ ویزای دانشجویی کانادا

طبق روند در نظر گرفته شده برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا در این دوران خطرناک، این فرآیند برای دانشجویان در هر مقطع تحصیلی که تا قبل از تاریخ 15 سپتامبر 2020 درخواست تحصیل در کانادا را ارائه داده اند، اعمال می شود. بر این اساس، هر مرحله اجرایی نیازمند ارائه مدارکی می باشد تا این پروسه موفقیت آمیز واقع شود.

مرحله اول:

با دریافت دعوتنامه پذیرش از سوی مراکز آموزشی کانادا، ارائه مدارک تمکن مالی، اثبات این موضوع از جانب متقاضیان که پس از اتمام دوره آموزشی و کار موقت، خاک کانادا را ترک می کنند به همراه شرایط بستگان در کانادا، مرحله اول سپری می شود.

مرحله دوم:

مرحله دوم نیز پس انجام و صدور گواهی پزشکی، گواهی عدم سوابق کیفری و مراحل مربوط به انگشت نگاری و عکسبرداری صورت میگیرد.

همین اجرای سیاست های هوشمندانه و حمایت های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است که کشور کانادا را مقصد انتخابی بسیاری از علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کانادا قرار داده است. دولت کانادا در کنار رعایت همه نکات بهداشتی و در نظر گرفتن بهترین شرایط برای دانشجویان، سعی دارد تا اقتصاد و وضعیت کشور را نیز از این بحران ویروس کرونا دور نگه دارد.

 

قوانین جدید کانادا برای تحصیل در کانادا

 

قوانین جدید دولت کانادا برای متقاضیان تحصیل در کانادا

  • کانادا با ارائه کردن قوانین جدید، خواهان بهترین شرایط برای دانشجویان بین المللی می باشد؛ چیزی که باعث برتری این کشور و علاقه مندی افراد به مهاجرت تحصیلی به کانادا شده است.

بر اساس قوانین جدیدی که در این زمان اخذ نموده است، دانشجویان در پایان دوره تحصیلی خود، از اقامت کاری (Post-graduation work permit)(PGWP) بهره مند می شوند. صدور مجوز ویزای کار برای دانشجویانی که از طریق سیستم های آنلاین به تحصیل در کانادا پرداخته اند، به شرطی اتفاق می افتد که دانشجویان تقریبا نیمی از دوره های آموزشی خود را در این کشور بگذرانند. این کار پس از باز شدن کامل مرزها و برداشته شدن محدودیت های سفری از سوی کشور کانادا، امکان پذیر خواهد شد.

  • دولت با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی کشورهای همسایه ای که دفاتر VAC کانادا در آنجا واقع شده است، برای پیش بردن پروسه های انگشت نگاری، راه حلی ارائه کرده است. اگر دانشجویان تا قبل از 15سپتامبر 2020، نسبت به ارسال درخواست ویزای تحصیلی کانادا (Study Permit) اقدام کرده باشند، می توانند تنها با گذراندن مرحله اول (Eligibility Check) درخواست خود را ثبت کنند. دولت مجوز تحصیلی را بدون انجام دادن مرحله دوم (Admissibility Check) برای این دسته افراد صادر می کند، البته تا زمانیکه مرزها باز شوند. در آنصورت افراد برای پیش بردن مراحل خود باید به یکی از مراکز انگشت نگاری کانادا مراجعه نمایند.

 

رایج ترین سوالات دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا در دوران کرونا

  • آیا در شرایط کرونا، ارسال درخواست ویزای تحصیلی کانادا، امکان پذیر است؟

بله، ارسال درخواست تحصیلی و اخذ ویزای دانشجویی کانادا بصورت آنلاین در این بحران ممکن است. اما با توجه به تعداد بالای درخواست کنندگان و مشخص کردن تنها برخی از روزهای هفته برای انجام این کار، بهتر است با کمک مشاوران موسسات مهاجرتی این مراحل را سپری کنید.

  • تا چه مدت پس از ارسال دریافت ویزای تحصیلی کانادا به درخواست رسیدگی می شود؟

دولت کانادا در هر برهه زمانی از گسترش ویروس کرونا، بسته به وضعیت موجود در کشور، زمان های متعددی را برای بررسی مدارک و درخواست افراد در نظرگرفته است. در وضعیت فعلی برای یافتن این مدت زمان، مراجعه به سایت دولت کانادا بعنوان راهنمایی معتبر، توصیه می شود.

  • مراحل انگشت نگاری کانادا چطور صورت میگیرد؟

بسته بودن مرزهای کشورهای همسایه و عدم اجازه ورود اتباع خارجی، دولت کانادا را مجبور کرد که در ابتدا مدت زمان مراجعه به دفاتر وک را از 30 روز به 90 روز تغییر دهد. اما بعدتر با توجه به عدم برطرف شدن این محدودیت ها، مجددا از تمدید مهلت این فرآیند بطور خود به خود، خبر داد.

همه این ها، اقدامات صورت گرفته از سوی کشور کانادا برای متقاضیان تحصیل در کانادا می باشد. این اقدامات موقت هستند و ممکن است با هرگونه تغییرات وضعیت و شرایط ویروس کرونا در کشور، عوض شوند. پس توصیه می شود پیش از اقدام به اخذ ویزای دانشجویی کانادا همراه با کسب اطلاعات از وضع موجودی کشور، با کمک و راهنمایی های موسسات مهاجرتی کانادا، روند و مهاجرت تحصیلی به کانادا را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید.

بیشتر بخوانید: Study permit: COVID-19 program delivery

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->