دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

تخفیف از الیت با خود اظهاری

  • کد خبر: ۵۱۵۴
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۶
تخفیف از الیت با خود اظهاری
با مصوبه شورای شهر، استفاده کنندگان الیت در صورت خوداظهاری ماهانه ۱۰ ساعت پارک رایگان خواهند داشت

ارائه مشوق های خوداظهاری به استفاده کنندگان از پارک های حاشیه ای معابر از دستورهای دیگر جلسه روز گذشته شورای شهر بود. بر این اساس شهروندان می توانند با استفاده از سامانه نرم افزاری «شهر من» از تخفیف های در نظر گرفته شده بهره مند شوند.
بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر در توضیح این دستور کار گفت: بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می شود، در صورت خوداظهاری استفاده کنندگان از پارک های مجاز حاشیه ای دارای حق توقف در سامانه نرم افزاری «شهر من»، به عنوان تشویق نسبت به اعمال ۱۰ساعت امکان پارک رایگان (مازاد بر نیم ساعت اول) در هر ماه، و ۳۰درصد تخفیف در حق توقف وسایل نقلیه برای این فضاهای پارک اقدام کند.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت نیز در ادامه با اشاره به بدهی 17میلیارد تومانی تعدادی از شهروندان به الیت گفت: از یک میلیون و 200هزار پلاک موجود در شهر، برای80هزار پلاک بدهی به ثبت رسیده است.
بار مالی 1.7میلیاردی برای شهرداری
طبق اعلام محمدمهدی اسدی، 70درصد توقف ها در معابر پارک حاشیه ای زیر نیم ساعت و توقف های 3ساعت و بیشتر حدود یک درصد است.
او ادامه داد: اجرای لایحه 10ساعت پارک رایگان در طول یک سال برای ما یک‌میلیارد و 700میلیون تومان بار مالی دارد.معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد هم در جلسه روز گذشته شورا با بیان اینکه دوره پنجم شورای شهر را با شعار شهر هوشمند آغاز کردیم، گفت: در صورت استفاده همه خودروهای موجود در مشهد از طرح تشویقی 10ساعت پارک رایگان در ماه، کل بار ریالی آن یک میلیارد و 700میلیون تومان خواهد بود، اما می تواند مشوق خوبی برای نصب نرم افزار «شهر من» باشد.
شهریار آل شیخ ادامه داد: با فراگیر شدن خوداظهاری، هزینه های جاری الیت به شدت کاهش می یابد، چرا که با این روش به مرور تعداد نیروهای انسانی کاهش خواهد یافت.
شهناز رمارم، دیگر عضو شورا نیز در ادامه با بیان اینکه حجم عبور و مرور خودروها باعث شده حاشیه معابر مشهد تبدیل به پارکینگ بزرگ خیابانی شود، بر ضرورت سامان‌دهی پارک حاشیه ای تأکید کرد و گفت: با این حال برخی شهروندان فکر می کنند ما از این معابر استفاده اقتصادی می کنیم و به همین دلیل اعتمادشان را نسبت به سامان‌دهی الیت از دست داده‌اند و همکاری لازم را ندارند.
او ادامه داد: با این طرح 10ساعت پارک رایگان می توان علاوه بر تشویق شهروندان اعلام کرد که برای رعایت حقوق همه مردم لازم است این معابر سامان‌دهی شود.
در پایان ماده واحده تشویق به خوداظهاری استفاده کنندگان از پارک های حاشیه ای با 9رأی موافق تصویب شد.
در تبصره یک ماده واحده این لایحه آمده است: با توجه به حضور و فعالیت پارکبان به عنوان ناظر در حاشیه معابر، در صورت مشاهده عدم خوداظهاری از سوی استفاده کنندگان از پارک های حاشیه ای، حق توقف براساس تعرفه ملاک عمل، بدون تخفیف محاسبه و دریافت خواهد شد. در نهایت این تبصره نیز با 13رأی موافق به تصویب اعضای شورا رسید.
همچنین بر اساس دومین تبصره این لایحه که با 13رأی تصویب شد، شهرداری مشهد مکلف است ضمن اطلاع رسانی کامل مفاد این مصوبه، گزارش اقدامات و میزان استقبال مردمی از آن را 6ماه پس از ابلاغ قانونی مصوبه به شورای اسلامی شهر ارائه کند.
سومین تبصره این ماده واحده شهرداری مشهد را مکلف می کند حداکثر ظرف مدت 6ماه پس از ابلاغ قانونی مصوبه نسبت به هوشمندسازی پارکینگ های غیرحاشیه ای تحت مدیریت خود و لحاظ تمهیدات لازم در سامانه نرم افزاری «شهر من» اقدام کند. این تبصره در نهایت با 14رأی به تصویب رسید. در تبصره چهارم این ماده واحده که با 11رأی به تصویب رسید، تأکید شده است که تخفیف مندرج در این مصوبه در پارک های حاشیه ای برای پلاک هایی منظور خواهد شد که فاقد بدهی
باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->