آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در تعداد معلولان زیر پوشش دارد

  • کد خبر: ۵۱۶۰۹
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در تعداد معلولان زیر پوشش دارد
هم اکنون ۱۲۸ هزار و ۱۴۸ معلول در بهزیستی خراسان رضوی دارای پرونده و زیر پوشش خدمات هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: این استان پس از تهران رتبه دوم کشور را از نظر تعداد معلولان شناسایی‌شده و زیر پوشش دارد.

سعید فیروزی به‌مناسبت روز جهانی معلولان افزود: هم اکنون ۱۲۸ هزار و ۱۴۸ معلول در بهزیستی خراسان رضوی دارای پرونده و زیر پوشش خدمات هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲ هزار و ۴۲۸ نفر از این تعداد یک معلولیتی می‌باشند.

معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه معلولان جسمی و حرکتی با بیش از ۵۸ هزار نفر بیشترین شمار معلولان زیر پوشش استان را تشکیل می‌دهند، گفت: معلولان ذهنی با بیش از ۳۸ هزار نفر، معلولان شنوایی با ۱۷ هزار و ۷۵۵ نفر، معلولان بینایی با بیش از ۱۶ هزار نفر رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: سایر معلولان نیز دچار ناتوانی روانی، صوتی و گفتار و موارد دیگر هستند.

فیروزی ادامه داد: بیش از ۲۵ هزار نفر دچار معلولیت ضعیف، بیش از ۴۰ هزار نفر دارای معلولیت متوسط، بیش از ۴۶ هزار نفر دچار معلولیت شدید و بیش از هزار نفر نیز دارای معلولیت خیلی شدید هستند.

وی گفت: بیش از سه هزار نفر هم در رده معلولیتهای نامشخص از نظر شدت قرار دارند.

استان خراسان رضوی دارای بیش از ۶/۴ میلیون نفر جمعیت است و میانگین شیوع معلولیت در این استان حدود ۴ درصد است.

سوم دسامبر مصادف با سیزدهم آذر‌ماه به روز جهانی معلولان نام‌گذاری شده و شعار جهانی امسال «ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت» است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->