کشف بیش از سه‌هزار قرص و داروی ممنوعه از یک عطاری در بولوار توس مشهد + فیلم بازی جرئت‌و‌حقیقت از دندان‌ساز یک زورگیر حرفه‌ای ساخت دستگیری جمشید ژاپنی، سرکرده باند لاشخورها بریدن گلوی زن در حمام خانه‌اش و فاش شدن رابطه پنهانی آتش‌سوزی انبار مواد غذایی در خیابان مصلی مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) قتل درپی درگیری خانوادگی مقابل دادسرا موادفروش حرفه‌ای در پوشش مسافربر به دام پلیس افتاد (۲ مرداد ۱۴۰۳) جنایت‌های تکان دهنده مرد قصاب در مشهد خودکشی پس از شلیک خونین به همسر در خیابان‌ حریق منزل مسکونی در بلوار توس مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا همه زندانیان می‌توانند از پابند الکترونیک استفاده کنند؟ منع بیماران مبتلا به سرطان از سفر زیارتی اربعین تصادف رانندگی در بزرگراه پیامبر اعظم مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (۲ مرداد ۱۴۰۳) تغذیۀ سالم راهی برای افزایش ایمنی بدن در برابر هوای آلوده طراحی کیت تشخیص «مننژیت» پژوهشگران مشهدی آیا ادارات استان اصفهان روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کشف ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی بارش باران تابستانی در جاده‌های خراسان رضوی + فیلم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آتش‌نشانان مشهدی مانع انفجار نشت الکل در شهرک صنعتی شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) تاکنون ۲۵۰۰ نفر به اداره گذرنامه خراسان رضوی مراجعه کردند | سریعترین راه صدور گذرنامه با اپلیکیشن «پلیس من» جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | چرا راوی «آخرین شاهد» همسرش را به قتل رساند؟ جزئیات تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از ۳ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۰ روز آینده | تابلو‌های تبلیغاتی اصناف خاموش شود
سرخط خبرها

سوء استفاده از هویت ۷۵۰ مشهدی

  • کد خبر: ۵۱۸۰
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۱
سوء استفاده از هویت ۷۵۰ مشهدی
اعضای باند چهارنفره جعل و کلاهبرداری در مشهد دستگیر شدند

راحله حسین زاده - مرد جوان به یکی از موبایل فروشی های مشهد برای دیدن و پرس و جو از قیمت آخرین مدل گوشی های بازار مراجعه کرده بود تا اگر می تواند با ته مانده حقوق و پس اندازش موبایل قدیمی را که هر روز یک جور او را به بازی می گرفت با گوشی جدید تعویض کند.
پرسیدن قیمت یکی از گوشی های همراه کافی بود تا چرب زبانی فروشنده شروع شود و با تعریف و تمجید از کیفیت و قیمت مناسب تلفن های همراه مغازه اش سعی کند تا او را به خرید ترغیب کند اما قیمت ها آن قدر بالا بود که نمی توانست با پس اندازش تلفن همراه جدیدی بخرد و همین باعث شد تا از تصمیمش منصرف شود. مرد جوان فروشنده که تیرش برای فروش کالاهایش به سنگ خورده بود به او پیشنهاد سخاوتمندانه ای داد که با در اختیار گذاشتن مدارک هویتی اش به او سیم کارت رایگان می دهد. با اینکه دو سیم کارت بر روی تلفن همراهش فعال بود اما داشتن سیم کارت سومی که قرار نیست برایش هزینه ای هم بتراشد او را وسوسه کرد تا بدون آنکه از نیت شوم فروشنده اطلاعی داشته باشد مدارکش را در اختیار فروشنده بگذارد و منتظر سیم کارت رایگان بنشیند.
بعد از گذشت چند روز بود که سیم کارتی بدون پلمب و هولوگرام شرکت به او تحویل داده شد تا به سوء استفاده از مدارک هویتی اش مشکوک شود و همین ظن پای او را به نیروی انتظامی باز کرد و ماجرای خرید سیم کارت رایگان از یکی از موبایل فروشی های سطح شهر را برای مأموران مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت استان شرح داد.
اطلاع او از این کلاهبرداری به پلیس موجب شد تا موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار بگیرد و یک باند صدور سیم کارت های جعلی که با فریب دادن و دریافت مدارک هویتی شهروندان اقدام به اعمال مجرمانه ای از قبیل جعل و ریجستری غیرمجاز گوشی تلفن همراه کرده بودند دستگیر شوند.
با تحقیقات تخصصی مأموران مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت استان یکی از متهمان دستگیر و برای تکمیل این پرونده کلاهبرداری راهی زندان شد. او اعتراف کرد که در بازه زمانی یک ماهه از مشتریان 300 کارت ملی گرفته و 60 سیم کارت صادر کرده است و بعد از استفاده برای اعمال خلاف قانون خود با شگردی خاص در حالی که سیم کارت ها فاقد پلمب و هولوگرام شرکت بودند آن ها را به مشتریان فریب خورده تحویل می داده است.
تیم مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت عمومی که برای دستگیری سایر اعضای باند کلاهبرداری جعل سیم کارت در کمین نشسته بودند طی یک عملیات غافل گیرانه و به موقع، سرکرده باند صدور سیم کارت های جعلی و شبکه دریافت مدارک هویتی شهروندان و 2 همدستش را شناسایی و دستگیر کردند.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از معرفی 4متهم دستگیر شده در این پرونده کلاهبرداری به مراجع قضایی خبر داد و گفت: 60 سیم کارت مجعول یکی از اپراتورهای تلفن همراه و 750 فقره تصویر کارت ملی از این افراد سودجو کشف و ضبط شد.
سرهنگ امید نودهی با بیان اینکه تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد توصیه کرد: در صورت هرگونه ایجاد مزاحمت از طریق سیم کارت و یا ارتکاب اعمال مجرمانه، این مالک سیم کارت است که در وهله اول باید در محاکم قضایی پاسخ گو باشد، زیرا قانون وی را دارنده سیم کارت می شناسد بنابراین ضروری است که شهروندان در نگهداری سیم کارت ها دقت لازم را داشته باشند و همچنین برای صدور سیم کارت مدارک هویتی خود را در اختیار کسی قرار ندهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->