افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی‌های مشهد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | باز این چه شورش است که در خلق عالم است شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی و تجهیز بوستان «جهان‌شهر» آغاز می‌شود فراهم‌شدن امکان مشاهده آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های مشهد در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر برگزاری هیات نوجوانان محله احمدآباد مشهد در شب عاشورای حسینی اوج گرما در مشهد | هتل‌های مشهد موظف به استفاده از ژنراتور اختصاصی شدند تعطیلی موزه‌های خراسان‌رضوی به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی  خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی با حداکثر ظرفیت | فعالیت بیست‌وچهارساعته ۱۵۰۰ پاکبان پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی رخت عزای حسینی بر تن مشهد
سرخط خبرها

ورود شورا و شهرداری برای حل گرانی شهربازی

  • کد خبر: ۵۲۱
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
قیمت بلیت شهربازی پارک ملت تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود

جزایری| در چندماه اخیر افزایش قیمت بلیت ورودی شهربازی پارک ملت که قدمت آن نزدیک به 5 دهه است، نه‌تنها باعث انتقاد برخی از شهروندان شده، بلکه اعضای شورای شهر مشهد نیز به این مسئله ورود پیدا کرده و درخواست کرده‌اند تا پیمانکار در این‌باره توضیح دهد. آخرین واکنش را هم روز گذشته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد داشت. احسان اصولی در حساب توئیتری خود نوشت: «بعضی از شهروندان درخصوص وجه ورودی شهربازی پارک ملت معترض هستند. موضوع را جهت بررسی بیشتر در دستور کار اولین جلسه کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورا قرار دادیم. نمی‌شود از یک سو راهبرد ما افزایش نشاط باشد و از سوی دیگر در تقابل با این راهبرد عمل شود». البته این تنها واکنش مدیران شهری مشهد به این مسئله نبود. محمد حاجیان‌شهری، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای شهر مشهد نیز فروردین امسال به تسنیم گفته بود که قرار است این مسئله بررسی شود، اما شکل کار این است که شهروندان و مراجعه‌کنندگان، 30 هزار تومان پرداخت کرده و سپس می‌توانند از تمامی دستگاه‌های موجود در شهربازی پارک ملت مشهد استفاده کنند. او تأکید کرده بود که مشکلی که وجود دارد، این است که برای مثال شهروندان مراجعه‌کننده اگر فرد مسن و میان‌سالی را نیز همراه خود داشته باشند، باید برای وی نیز ورودی پرداخت کنند، درحالی‌که این فرد ممکن است نتواند از وسایل استفاده کند.

 

تذکر به پیمانکار
این دغدغه شهروندان و نمایندگان مردم در پارلمان شهری را با مدیر بـازاریابی و بـهره‌بـرداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در میان گذاشتیم و از مهدی حاتمی دلایل تعیین نرخ 30هزارتومانی بلیت‌های ورودی شهربازی پارک ملت را جویا شدیم. او همان ابتدا تأکید کرد که معاونت اقتصادی چندماه است که به این مسئله ورود پیدا کرده و به پیمانکار در این باره تذکر داده است. همچنین آن‌ها برای تعیین وضعیت قیمت بلیت ورودی با نهادهای نظارتی مکاتباتی انجام داده‌اند و منتظر پاسخ آن‌ها هستند. با این حال او تأکید کرد که تا 2 هفته آینده وضعیت قیمت بلیت ورودی پارک ملت تعیین تکلیف می‌شود.
مدیر بـازاریابی و بـهره‌بـرداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، نرخ خدمات ارائه‌شده شهربازی پارک ملت از سوی پیمانکار فعلی را با گذشته مقایسه کرد و گفت: در سال 1396، هر فرد برای ورود و استفاده از تمام وسایل شهربازی پارک ملت باید 163هزار تومان پرداخت می‌کرد، اما اکنون این قیمت به 30هزار تومان کاهش یافته است. به عبارتی هر فرد می‌تواند با پرداخت 30هزار تومان از تمام وسایل موجود در شهربازی استفاده کند. وی ادامه داد: با این حال این نقد وجود دارد که ممکن است افرادی همراه با خانواده خود به شهربازی بروند اما فقط تعداد محدودی از آن‌ها بخواهند از وسایل استفاده کنند. همین مسئله باعث شد تا معاونت اقتصادی به منظور جلوگیری از احجاف در حق شهروندان به مسئله ورود پیدا کند و از پیمانکار در این‌باره توضیح بخواهد.
همچنین حاتمی درباره اخبار منتشرشده درخصوص فروش بلیت به‌صورت کارت‌های اعتباری مدت‌دار از سوی پیمانکار نیز اشاره کرد و گفت: این کارت‌ها که از سوی پیمانکار برای عرضه به اشخاص حقیقی و حقوقی تهیه شده است، از نظر شهرداری وجاهت قانونی ندارند. از این رو از شهروندان و سازمان‌ها درخواست می‌شود از خرید آن‌ها خودداری کنند.
مدیران شهری مشهد برخلاف رویه برخی از اعضای دوره گذشته شورای شهر مانند علی‌اصغر لطفی که در 19اردیبهشت 1395 گفته بود «وسایل شهربازی در کشورهایی ساخته شده که متناسب با فرهنگ ما نیست و مشکلاتی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم در این مورد یک پیوست فرهنگی ایجاد شود.»، تلاش می‌کنند تا با ارتقای خدمات شهربازی پارک ملت مشهد زمینه‌های افزایش رضایت شهروندان را فراهم کنند. در این راستا قرارداد پیمانکاری شهربازی مشهد در انتهای سال 96 تغییر کرده و در قرارداد جدید سرمایه‌گذار متعهد به بازپیرایی فضای شهربازی و مجموعه‌ای از اصلاحات در وسایل تفریحی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->