کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

دلیل برکناری علیرضا منصوریان چه بود؟

  • کد خبر: ۵۲۱۰۲
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
دلیل برکناری علیرضا منصوریان چه بود؟
تراکتور به همکاری خود با علیرضا منصوریان خیلی زود پایان داد، اما راز این تصمیم عجیب در تبریز چه بود؟

گروه ورزش/شهرآرانیوز، تیم فوتبال تراکتور تبریز پس از شکست استقلال و قهرمانی در جام حذفی با تصمیم کمیته انضباطی، سرمربی سابق خود، ساکت الهامی را از دست داد. زنوزی برای حل بحران کادرفنی تصمیم گرفت علیرضا منصوریان را به خدمت بگیرد، اما این همکاری خیلی زود و تنها پس از ۵ هفته از لیگ برتر بیستم پایان یافت. سوال اینجاست که دلیل اصلی زنوزی برای اخراج منصوریان چه بود؟

توافق ۲۰ درصدی جنجالی

تراکتور لیگ را خوب شروع نکرد، اما هنوز فاصله آنچنانی با صدر جدول نداشت. پیش از دیدار با مس رفسنجان در هفته چهارم، نصیرزاده منصوریان را به دفتر باشگاه فراخواند و از او خواست کاغذی را امضا کند که به باشگاه اجازه می‌داد منصوریان را با پرداخت تنها ۲۰ درصد دستمزدش کنار بگذارد.

آتش اختلافات دقیقا از همین لحظه بین طرفین بالا گرفت و منصوریان به حالت قهر باشگاه را ترک کرد. گرچه تراکتور در رفسنجان موفق شد تیم تازه وارد مس را شکست دهد، اما این ۳ امتیاز شیرین هم کمکی به بهبود روابط نکرد و زنوزی به نصیرزاده دستور داد به فکر یک سرمربی جایگزین باشد.

تساوی مقابل فولاد گرچه اصلا نتیجه بدی به حساب نمی‌آید، اما صبر زنوزی را به پایان رساند تا در نهایت او تیر آخر را به سمت کادرفنی تراکتور شلیک کند.  

شاید اگر تراکتور مالکی جز مرد ثروتمند تبریز نداشت، به واسطه قرارداد ۳ میلیاردی منصوریان هم که شده مدت زمان بیشتری به او فرصت می‌داد، اما آتا زنوزی در سال‌های اخیر ثابت کرده که پول برایش صرفا یک عدد است!

زیرآب علی‌منصور را زدند!

گفته می‌شود بازیکنان سرشناس تراکتور حسابی در خالی کردن جاپای علیمنصور نقش ایفا کرده‌اند. به نظر می‌رسد در جلسه‌ای که میان این بازیکنان سابقا ملی‌پوش و مدیریت باشگاه برگزار شده نسبت به سبک تمرینات و تفکرات علیرضا منصوریان انتقادات تندی مطرح شده، انتقاداتی که وقتی به گوش زنوزی رسید، او را متقاعد کرد که انتخاب منصوریان برای هدایت تراکتور اشتباه بوده است.

تارتار گزینه جانشینی منصوریان؟

مهدی تارتار پس از پیروزی مقابل شهرخودرو در هفته دوم لیگ برتر ناگهان استعفا کرد. همان زمان هم شایعاتی مطرح شد که تراکتوری‌ها با پیشنهادی اغواکننده، سرمربی سابق نفت و پارس جنوبی جم و فعلی پیکان را هوایی کرده‌اند.

موضوعی که البته به سرانجام نرسید و خیلی زود تارتار پس از جلسه با اکبر محمدی و مدیرروستا به تمرینات پیکان بازگشت.

حالا مشخص نیست با اتفاقاتی که در تبریز رخ داده، ایا باز هم تارتار هوس استعفا و جدایی از پیکان به سرش می‌زند یا نه!

اگر تارتار نیاید

گزینه‌های تراکتور زیاد هستند، اما اصلی‌ترین سوال در میان هواداران تبریزی این است که آیا این نیمکت لرزان، با سرمربی بعدی نتیجه خواهدگرفت؟ از وقتی زنوزی مالک تراکتور شده این تیم کار با سرمربیانی مثل جان توشاک، تقوی، لیکنز، مصطفی دنیزلی، ساکت الهامی و علیرضا منصوریان را تجربه کرده و ماحصل این همه ریخت و پاش در تبریز یک جام حذفی آن هم با ساکت الهامی بوده است.

در هر صورت اگر تارتار که گزینه اصلی زنوزی است به تبریز نرود، تراکتور برای انتخاب جانشین معطل نخواهدکرد. مهاجری رابطه بسیار خوبی با زنوزی داشت، اما بعد از اینکه ترجیح داد به خاطر پیشنهاد گل گهری‌ها تبریز و ماشین سازی را ترک کند، رابطه این دو نفر نسبتا شکرآب شد. البته نباید فراموش کرد که مهاجری هم‌اکنون سرمربی مس کرمان هم هست و مسی‌ها که اسب خود را برای صعود به لیگ برتر زین کرده‌اند، به این راحتی اجازه جدایی به مهاجری نخواهندداد.

تقوی که سابقه کار در تراکتور را در کارنامه دارد، دیگر گزینه‌ای است که نامش حوالی تبریز شنیده می‌شود، اما مشکل اصلی او بحث همکاری به عنوان کارشناس ورزشی با برنامه مزدک میرزایی در شبکه خارجی فارسی زبان است. موضوعی که بعید است به این راحتی حل شود.

مهدی پاشازاده نیز از دیگر گزینه‌های تراکتور است. مربی جوانی که نتوانست فصل قبل شاهین بوشهر را در لیگ برتر نگاه دارد، اما انصافا نتایج بدی هم با این تیم در حال سقوط کسب نکرد.

اما سورپرایز بزرگ زمانی است که بدانید هومن افاضلی هم شانس بالایی برای هدایت تیم تراکتور دارد! افاضلی فصل قبل در هفته‌های پایانی پارس جنوبی را رها کرد و راهی تبریز شد تا تیم دوم زنوزی یعنی ماشین سازی را در لیگ برتر نگه دارد. ماموریتی که البته با موفقیت هم همراه بود و در نهایت ماشین سازان تبریزی در لیگ برتر ماندنی شدند.

حالا شنیده می‌شود این مربی جزو گزینه‌های اصلی تراکتور برای ادامه کار در لیگ بیستم است، موضوعی که البته به مذاق چند ملی پوش سرشناس تراکتور خوش نیامده‌است. گفته می‌شود ۳ کاپیتان اول تراکتور به نصیرزاده پیغام داده اند افاضلی ابدا گزینه مناسبی برای هدایت تیم پرمهره‌ای مثل تراکتور نیست.

باید دید، اما در نهایت چه تصمیمی در تبریز و در هیات مدیره پرشور‌ها اتخاذ خواهدشد.

مهمتر از نام سرمربی، آیتم ثبات است که برای موفقیت هر تیمی لازم است، دقیقا تکه پازلی که در تبریز وجود ندارد!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->