اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

مشکل نبود روشنایی در پل التیمور با پیگیری شهرآرا برطرف شد

  • کد خبر: ۵۲۱۴
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۹
مشکل نبود روشنایی در پل التیمور با پیگیری شهرآرا برطرف شد
پل التیمور روشن شد

سعیده ساجدی نیا - بیست و چهارم مرداد 98 بود که «التیمور لنگ می زند!» در صفحه تریبون شهر چاپ شد. برای تهیه این گزارش به میان اهالی التیمور رفتیم و مشکلاتشان را انعکاس دادیم. یکی از مسائل مهمی که کاسب های آن محدوده مطرح کرده بودند و به یک دغدغه بزرگ و حیاتی برایشان تبدیل شده بود، نبود روشنایی و تاریک شدن محدوده هم زمان با غروب آفتاب و در پی آن بروز تصادف های مرگبار بود. از بی مهری ها گله داشتند و می گفتند: اینجا جزیره نیست اما با ما همچون ساکنان جزیره برخورد می کنند؛ هر اتفاقی می افتد، با این عبارت که «اینجا در محدوده نیست!» نادیده گرفته می شویم.این مشکلات ما را برآن داشت تا پیگیر مسائل این محدوده حاشیه‌ای شویم. هماهنگی با مسئولان شرکت توزیع نیروی برق مشهد یکی از پیگیری‌هایمان بود که منجر به حضور مسئولان این شرکت برای تامین روشنایی پل التیمور شد و این فرصت خوبی فراهم آورد تا مردم آن حوالی بی‌واسطه با مسئولان گفتگو کنند و از دغدغه‌هایشان بگویند .

 

20 سال تاریکی، 20 سال حادثه

ساعت 10:30روز یکشنبه، 24 شهریور است. تعدادی از کارشناسان و مدیران شرکت توزیع نیروی برق مشهد در محل حاضر شده اند تا وضعیت موجود را از نزدیک بررسی کنند. تکنیسین ها سوار بر بالابرهای مخصوص در حال انجام عملیات نصب لامپ هستند.حضور مسئولان که با پیگیری‌های شهرآرا صورت پذیرفته ، بهانه‌ای است تا بار دیگر سراغ اهالی اطراف پل التیمور برویم که می گویند: «به ما هم توجه کنید؛ میزان رفت و آمد در جاده این طرف پل به دلیل وجود جمعه بازار و امامزاده های انتهای التیمور خیلی بالاست. اما هم عرض جاده باریک و هم آسفالت آن آسیب دیده است، روشنایی هم ندارد و به همین دلیل آمار تصادفات فوتی و جرحی زیاد است. در همین ماه 3نفر کشته شده اند، آیا روشن کردن این پل مقرون به صرفه تر است یا اینکه دیه از جیب دولت پرداخت شود و خانواده ها بی سرپرست شوند؟» این را مردمی می‌گویند که دل پری دارند اما انگار حضور مسئولان کمی دل گرمشان کرده است. می گویند: امروز چهلمش است، جوان مرگ شد، چون راننده خودرو او را ندیده بود! حالا 2‌طایفه عزادار شده اند. درست است که اینجا جاده خوبی ندارد اما اگر روشنایی داشت، این اتفاق نمی افتاد و بچه هایش یتیم و سرگردان نمی شدند. آن طور که بیان می کنند 20 سال است که وضعیت راه و روشنایی اینجا به همین شکل بوده و هیچ تغییری در شرایط مردم صورت نگرفته است.


مرگ و میر اینجا عادی شده است!
یکی از آن ها می گوید: «چون در محدوده نیستیم، باید بمیریم؟» بارها پیگیر شده ایم اما هیچ پاسخی از راه و شهرسازی یا جهاد کشاورزی دریافت نکرده ایم. 1000 بار هم پیگیری کنیم، مسائل بررسی نمی شود تا زمانی که خودشان بخواهند. الان طوری شده است که خبر مرگ و میر بر اثر تصادف به دلیل نداشتن دید عادی شده است و باید به حال مسئولان تأسف خورد!یکی دیگر از کسبه به کم عرض بودن جاده اشاره می کند و می گوید: گاهی ترافیک اینجا آن قدر سنگین می شود که برخی رانندگان برای فرار از مهلکه به سمت شانه خاکی جاده که جلوی مغازه هاست می روند و با توجه به تاریکی بیش از حد یا به ماشین دیگری می زنند یــا بـا عـابـران برخورد می کنند و حــادثه ای مرگبار را رقم می زنند.

 

حضور مسئولان شرکت برق میان مردم

در ادامه مسئولان حاضر پس از شنیدن دغدغه‌های مردم توضیحاتی به آن‌ها می‌دهند. مدیر امور برق ناحیه یک مشهد می گوید: در پی درخواست های مردمی برای تأمین روشنایی پل التیمور، این پروژه را آغاز کردیم و تاکنون که تعریض پل از سوی سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری نیز در حال انجام است، روشنایی آن نیز تأمین
می شود.مهندس رضا باوفا طوسی با بیان اینکه «روشنایی در بافت شهری و روستایی از وظایف شرکت توزیع برق است»، این نکته را اضافه می کند که تابلوی «پایان محدوده خدمات شهری» همان ابتدای پل نصب شده است و به این ترتیب پل التیمور در محدوده خدمات رسانی شرکت توزیع برق مشهد نیست. به گفته او با وجود آنکه تأمین روشنایی نقاط خارج از محدوده بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است اما به دلیل نیاز شهروندان و خطرآفرین بودن این مکان پرتردد پروژه روشنایی آن در دستور کار قرار گرفته است.


امکاناتمان بیش از این نیست
«همه زمین های اینجا کشاورزی است و تغییر کاربری داده شده و فکر نمی کنم کاسب های این محدوده حتی پروانه کسب داشته باشند. به این ترتیب تغییر اراضی کشاورزی به تجاری در شرایطی انجام شده است که پیگیر گرفتن کنتور با استفاده از ماده 4 هم نشده اند. بر اساس این ماده، استفاده کنندگان از آب و برق غیرمجاز مشمول مجازات و پرداخت جریمه می شوند. زمانی مقرر شد شرکت به افرادی که از برق غیرمجاز استفاده می کنند، به صورت موقت و مشروط سه ساله کنتور بدهد تا موقعی که تعیین تکلیف شوند؛ به این معنی که یا هزینه تغییر کاربری از سوی فرد داده شود یا اقدام به قلع بنا می شود.» این را رئیس اداره برق رضویه در پاسخ به دغدغه های مطرح شده بیان می کند و می گوید: بابودجه ای که سالانه در اختیار شرکت توزیع برق مشهد قرار می گیرد، درنهایت می‌توانیم 5000 لامپ خریداری کنیم که بر اساس وظیفه ذاتی خود باید نقاطی را که در شهر و روستا گسترش پیدا کرده است پوشش دهیم و امکاناتمان بیش از این جواب گو نیست.


تأمین روشنایی خارج از محدوده را از استانداری بخواهید
در پایان علیرضا کاشی، سخن گوی شرکت توزیع برق مشهد، با تأکید بر اینکه «برای رفع معضل ترافیکی و روشنایی اینجا سازمان های مختلفی از جمله پلیس راه، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی و... باید ورود پیدا کنند» اظهار می کند: اهالی التیمور درخواست تأمین روشنایی بخش‌های خارج از محدوده شهر و جاده بعد از پل را خطاب به استانداری تهیه و رونوشتی به شرکت توزیع برق و اداره کل راه و شهرسازی ارسال کنند.


خرسند از تامین روشنایی پل
مشکلات پل التیمور از جمله نبود روشنایی پل موضوعی است که در گزارش «التیمور لنگ میزند» نیز از زبان شهردار منطقه 4 مشهد، بیان شده بود. غلامرضا غلامی در گزارش مذکور پیگیری آن را در حوزه وظایف سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری دانسته و از طرفی بهروز کیانی، مدیرعامل سازمان مسئول، با تأیید بار ترافیکی در این محدوده از تعریض و بهسازی پل با تخصیص اعتبار شش میلیاردتومانی خبر داده بود که بازتاب این پروژه را نیز منتشر کردیم و اکنون خرسندیم که خبر تامین روشنایی این پل را منتشر می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->