شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

خبری عجیب از آزادراهی غریب

  • کد خبر: ۵۲۲۲
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
خبری عجیب از آزادراهی غریب
در حالی که روند ساخت آزادراه مشهد- قم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، مسئولان از احداث آزادراه مشهد- نجف خبر داده‌اند

زهرا اسکندریان - با اینکه از 9سال پیش اجرای آزادراهی با عنوان حرم تا حرم در دستورکار وزارت راه‌وشهرسازی قرار گرفته و تاکنون این آزادراه به بهره‌برداری کامل نرسیده است، برخی مسئولان از اجرای آزادراه دیگری با عنوان مشابه حرم تا حرم خبر داده‌اند که مشهد را به نجف متصل می‌کند.
مدیرکل راه‌وشهرسازی ایلام از کلنگ‌زنی این پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر داده و به پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی گفته است: فراخوان این طرح از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اعلام شده است و به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.
علی‌اصغر کاظمی با بیان اینکه این پروژه در سمت جنوب استان ایلام از آزادراه پل زال-دهلران-مرز چیلات به‌عنوان کوتاه‌ترین مسیر به نجف اشرف و آزادراه حرم تا حرم، یعنی نجف تا مشهد تعریف شده است، افزود: 4بانک ملی، ملت، پارسیان و سپه ۴۰درصد، دولت ۳۰درصد و بخش خصوصی ۳۰درصد در این پروژه مشارکت خواهند داشت.
با این حال، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری خراسان‌رضوی درباره این پروژه به شهرآرا این‌طور گفت که برای این آزادراه در بودجه امسال کشور ردیفی تعریف نشده است.
مهدی سالیانی با بیان اینکه فقط 2آزادراه مشهد- چناران و حرم تا حرم (که مشهد را به قم متصل می‌کند) در بودجه امسال ردیف بودجه دریافت کرده‌اند، افزود: احتمالا پروژه آزادراه مشهد تا نجف در حد تفاهمات اولیه انجام شده است و باید برای دریافت ردیف بودجه سال آینده بتواند سهمی بگیرد.
وی درباره پیشرفت و وضعیت پروژه آزادراه مشهد تا قم در قسمت خراسان‌رضوی گفت: تاکنون مشکلاتی در زمینه تفاهمات، قراردادها و تحصیل حریم برای این پروژه وجود داشت، اما اکنون این مشکلات رفع شده است.
به گفته او، اکنون پیشروی پروژه در قطعه یک مشهد تا سه‌راهی تربت‌حیدریه در مرحله خاک‌برداری قرار دارد.
سالیانی این را هم گفت که بخش دولتی در این پروژه هزینه تحصیل حریم را بر عهده داشته و وظیفه ساخت این آزادراه بر عهده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری خراسان‌رضوی درباره آزادراه مشهد-چناران نیز بیان کرد: در جلسه‌ای که چند هفته پیش با مسئولان شهری و استانی برگزار شد، بسیاری از مشکلات برای ساخت این آزادراه برطرف شده و اکنون این پروژه با سرمایه‌گذاری آستان قدس فعال است.
با اینکه مدیرکل راه‌وشهرسازی ایلام گفته بود که پروژه آزادراه مشهد تا نجف از سوی شرکت ساخت و توسعه پیگیری می‌شود، اما حسین نازدار، مشاور و مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با شهرآرا در برخوردی عجیب گفت که «از این موضوع اطلاعی ندارد و باید از هر کسی که این خبر را داده است، پیگیری کرد.»
اجرای آزادراه حرم تا حرم در مهرماه سال89 باهدف اتصال قم به مشهد از مسیر استان سمنان در دستورکار قرار گرفت. بر اساس قرارداد دولت و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، سهم بخش دولتی در این پروژه 70درصد و سهم بخش خصوصی 30درصد پیش‌بینی‌ شده بود.
طرح آزادراه حرم تا حرم به‌منظور گسترش شبکه آزادراهی کشور از سال91 از قم به گرمسار آغاز شد و در مدت 2سال اولین قطعه آن در مسیر قم - گرمسار به طول 150کیلومتر به بهره‌برداری رسید. همچنین ساخت قطعه گرمسار-سمنان به طول 115کیلومتر با اعتبار هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی 42ماه زمان ساخت، از خرداد سال گذشته آغاز شده است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->