فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» در تلویزیون + زمان پخش «تغییر چهره ۲» با نیکلاس کیج و جان تراولتا ساخته می‌شود واکنش سینماگران به صحبت‌های نائب رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران بیانیه روابط عمومی نماوا درباره صحبت‌های بی‌سابقه نائب رئیس این پلتفرم ویدئو | صحبت‌های عجیب نایب‌رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی بازیگران و تهیه‌کنند‌ه‌های سینما توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر «صفا آقاجانی» بازیگر پیشکسوت بستری شد + علت مُهر زنانگی بر این شعرها خورده است | نقدی بر کتاب شعر «من دیگری هستم» مرضیه هاشم‌زاده جوایز پلاتینو به «جامعه برف» رسید گیشه سینمای چین در تصاحب «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» علت توقف پخش سریال «سرزمین مادری» چیست؟ درگذشت «لوردیس پورتیلو» فیلمساز نامزد اسکار ارتقای هنر شهری در گرو ایجاد سازمان زیباسازی کتاب‌های خوب در میان انبوه آثار ضعیف گُم می‌شود
سرخط خبرها

گپ و گفت با ندا کوهی، بازیگر مشهدی که این روز‌ها مشغول بازی در سریال نوروزی «بوتیمار» است

  • کد خبر: ۵۲۷۱۳
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
گپ و گفت با ندا کوهی، بازیگر مشهدی که این روز‌ها مشغول بازی در سریال نوروزی «بوتیمار» است
ندا کوهی از بازیگران تئاتر مشهد این روز‌ها مشغول بازی در سریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده است. او فیلم «بی‌صدا حلزون» به کارگرانی بهرنگ دزفولی‌زاده را نیز آماده اکران دارد. به این ترتیب به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده باید منتظر خبر‌های بیشتری از این بازیگر مشهدی باشیم. بازیگری که تئاتر حرفه‌ای را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد.
شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز؛ - ندا کوهی از بازیگران تئاتر مشهد این روز‌ها مشغول بازی در سریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده است. سریالی که برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ آماده می‌شود. کوهی که تابستان امسال هم با سریال «بوم و بانو» ساخته سعید سلطانی در قاب تلویزیون حاضر شده بود سال پرکاری را پشت سر می‌گذارد و پیش‌بینی می‌شود با فیلم «شهربانو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی و «مصلحت نظام» ساخته حسین دارابی در سی‌و‌نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. او فیلم «بی‌صدا حلزون» به کارگرانی بهرنگ دزفولی‌زاده را نیز آماده اکران دارد. به این ترتیب به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده باید منتظر خبر‌های بیشتری از این بازیگر مشهدی باشیم. بازیگری که تئاتر حرفه‌ای را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد.
 
رضا حسینی، کیوان صباغ، سروش طاهری، رضا صابری، سید جواد اشکذری و محمد جهان‌پا از جمله هنرمندانی هستند که ندا کوهی در دوران فعالیتش در مشهد با آن‌ها همکاری داشته است. به گفته خودش آخرین همکاری که او با هنرمندان تئاتر مشهد داشته به سال ۹۲ برمی‌گردد، آن زمان کوهی با تئاتر «تار شیشه‌ای» به کارگردانی کیوان صباغ در جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و در بخش بازیگری کاندیدای دریافت جایزه شد. همین اتفاق هم سرآغاز حضورش در تهران را رقم می‌زند.


گپ و گفت با ندا کوهی، بازیگر مشهدی که این روز‌ها مشغول بازی در سریال نوروزی «بوتیمار» است

 

تجربه کار در فضای حرفه‌ای‌تر

کوهی درباره مهاجرتش به تهران این‌گونه می‌گوید: اینکه آدم‌ها تصمیم می‌گیرند برای کار کردن به شهر‌های بزرگ‌تر بروند در تمام دنیا رایج است. چون آن‌ها دوست دارند محیط‌های بزرگ‌تر و حرفه‌ای‌تری را تجربه کنند. تئاتر مشهد هم بسیار حرفه‌ای است و حقیقتا من هرآنچه آموختم از این شهر بود، اما یک روز به جایی رسیدم که دوست داشتم در محیطی بزرگ‌تر فعالیتم را ادامه دهم.

بازی در نمایش «سردار» به کارگردانی نادر برهانی مرند در کنار بازیگرانی، چون حسین پاکدل، نسیم ادبی، ایوب آقاخانی، هدایت هاشمی و کمند امیرسلیمانی در سالن اصلی تئاتر شهر تهران و حضور در نمایش عروسکی به کارگردانی آزاده انصاری از جمله فعالیت‌های آغازین کوهی در تهران بود. او سال ۹۶ نیز حضور در سریال «شب عید» به کارگردانی سعید آقاخانی را پذیرفت. سریالی که در مشهد جلوی دوربین رفت و تیر ۹۷ از تلویزیون پخش شد. البته «شب عید» اولین تجربه کوهی در زمینه تصویر محسوب نمی‌شود این بازیگر در دوران فعالیتش در مشهد در چند تله فیلم و سریال و همچنین فیلم سینمایی «به کبودی یاس» ساخته جواد اردکانی به ایفای نقش پرداخته بود.

همکاری با گروه سوینا به مدیریت گلاره عباسی که در زمینه تولید محتوا و توضیح‌دار کردن فیلم‌ها برای نابینایان فعالیت می‌کند، یکی از کار‌های دیگر ندا کوهی در سال‌های گذشته بوده‌است. او درباره همکاری‌اش با این مجموعه می‌گوید: من از طریق آقای کیوان کثیریان منتقد سینما و مشاور خانم عباسی به مجموعه سوینا معرفی شدم و حدود یک سال به عنوان مدیر برنامه‌ریزی و تولید سوینا همکاری جدی با مجموعه داشتم. اما این روز‌ها سرم شلوغ‌تر شده‌است و فقط در نوشتن متن برای پادکست‌ها کنار گروه هستم.

به گفته کوهی سوینا کار بسیار جذابی برای نابینایان انجام می‌دهد و این روز‌ها نیز توانسته فعالیت‌هایش را گسترده‌تر کند.


آماده شدن برای نوروز ۱۴۰۰

کوهی که در تابستان مشغول بازی در سریال «بوم و بانو» و فیلم‌سینمایی «مصلحت نظام» بوده، این روز‌ها هم جلوی دوربین سریال «بوتیمار» رفته‌است. این بازیگر مشهدی با بیان اینکه درباره قصه این سریال هنوز نمی‌تواند توضیحی بدهد خاطرنشان می‌کند: «بوتیمار» یک سریال کمدی است که برای نوروز ۱۴۰۰ آماده می‌شود. همچنین همکاری دوباره با خانم مرجانه گلچین و آقای لولایی بعد از سریال «شب عید» برای من بسیار دلنشین است.

او که احتمالا امسال با دو فیلم‌سینمایی «شهربانو» و «مصلحت نظام» در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت درباره این دو اثر توضیح می‌دهد: فیلم‌سینمایی «شهربانو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی اسفند و بهمن سال گذشته فیلم‌برداری شد. این اثر فیلمی مادرانه با مضمونی آسیب‌شناسانه و اجتماعی است. «مصلحت نظام» هم نخستین ساخته سینمایی حسین دارابی است که در آن در کنار بازیگرانی، چون فرهاد قائمیان، وحید رهبانی و نازنین فراهانی به ایفای نقش پرداخته‌ام.

از کوهی درباره کار در دوران کرونا می‌پرسیم که می‌گوید: در سریال «بوم و بانو» شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شد و لحظه‌ای نبود که عوامل پشت صحنه ماسک نداشته باشند، اما درهرحال بازیگر وقتی گریم می‌شود در تمام آن روز دیگر نمی‌تواند ماسک بزند و این اتفاق کمی استرس ایجاد می‌کند. در کار «مصلحت نظام» هم به همین صورت شیوه‌نامه‌ها رعایت می‌شد و ما سر صحنه پزشک داشتیم که تب و اکسیژن خون را هر روز چک می‌کرد. فیلم‌برداری «بوتیمار» هم این روز‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی درحال انجام است.


بزرگان تئاتر به کمک این حرفه بیایند

در ادامه صحبت‌هایمان با ندا کوهی درباره فعالیتش در تئاتر و حوزه‌های تصویری پرسیدیم اینکه کدام یک از این دو را ترجیح می‌دهد. او می‌گوید: من تئاتر را خیلی دوست دارم. تئاتر رویای کودکی من بوده و دلم برایش تنگ می‌شود، اما الان با توجه به تعطیلی سالن‌های تئاتر و وضعیت معیشتی که برای خیلی از ما مشکل ایجاد کرده، ترجیح می‌دهم فقط کار تصویر انجام دهم. او با بیان اینکه مهم‌ترین دلیلش برای فاصله گرفتن از تئاتر شرایط اقتصادی است یادآور می‌شود: من ۱۵ سال تئاتر کار کردم و رزومه حرفه‌ای دارم، اما بسیاری هنوز امثال من را باور ندارند که بخواهند پول آنچنانی به ما در تئاتر بدهند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به کسانی که در فضای مجازی دنبال‌کننده بیشتری دارند دستمزد بدهند.

او با بیان اینکه در شرایط موجود ترجیح می‌دهد تئاتر کار نکند می‌گوید: آخرین حضور من در تئاتر به نوروز ۹۸ و بازی در نمایش جواد مولانیا که یکی از هنرمندان تئاتر درجه یک است برمی‌گردد. این هنرمند که بعید می‌داند تئاتر به این زودی‌ها بتواند به روز‌های خوبش برگردد می‌گوید: بزرگان تئاتر باید برای بهبود وضعیت این هنر کاری انجام دهند تا تئاتر دوباره مثل سال‌های گذشته رونق داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->