آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان
سرخط خبرها

نشست مجازی نمایندگان زن مجلس ایران با زنان پارلمان افغانستان برگزار شد

  • کد خبر: ۵۲۷۴۰
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
نشست مجازی نمایندگان زن مجلس ایران با زنان پارلمان افغانستان برگزار شد
فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران و کمیسیون حقوق بشر، جامعه مدنی و امور زنان مجلس افغانستان در نشستی مجازی درباره فرصت‌های همکاری دو کشور در زمینه مهاجران، صلح، راه آهن هرات- خواف و چابهار گفت‌وگو و بر توسعه همه جانبه روابط تهران و کابل تاکید کردند.

به گزارش شهرآرنیوز - ناهید فرید عضو مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرد که در این نشست مجازی دو طرف درباره دورنمای کاری مشترک بین فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون حقوق بشر افغانستان بحث و تبادل نظر شد.

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در توئیتی کوتاه نوشت که فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نشستی مجازی با کمیسیون حقوق بشر و امور زنان افغانستان گفت و گو و تبادل نظر کردند.

 

در توئیت سفارت ایران که  روز سه شنبه منتشر شد؛ آمده است در این نشست در باره امور زنان، مهاجران ، صلح، راه‌آهن خواف - هرات، بندرچابهار، فرصت های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های علمی آموزشی گفت‌ وگو و تبادل نظر شده است.

 

ایران و افغانستان در سالهای گذشته با حسن نیت تلاش کرده‌اند تا روابط دو جانبه را در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی توسعه و گسترش دهند.

 

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین راستا در سفر خود به کابل برای نهایی سازی سندجامع راهبردی بین دو کشور با مقامات افغان دیدار و گفت‌وگو کرد و ابراز امیدواری کرد که سند در این سفر آماده امضای رئیسان جمهوری دو کشور شود.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->