آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

استفاده از عکس دیگران برای پروفایل جرم است

  • کد خبر: ۵۲۸۳۶
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
  • ۲
استفاده از عکس دیگران برای پروفایل جرم است
بر اساس قانون، استفاده از عکس پروفایل شخص دیگر در فضای مجازی جرم است.

به گزارش شهرآرانیوز، با توسعه فضای مجازی و راه افتادن صفحات مجازی مختلف سوء استفاده از نام یا تصویر افراد مختلف بسیار زیاد شده است.

مطابق قانون جرایم رایانه‌ای سوء استفاده از نام یا تصویر دیگری جرم است. بر اساس ماده ۱۶ این قانون هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم، صوت یا تصویر دیگران را تغییر دهد یا تحریف کند مجرم است.

بر اساس این ماده قانونی هرکس تصویر دیگری را با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال، یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

بر همین اساس سوء استفاده از تصویر دیگری و قرار دادن عکس شخصی دیگران روی پروفایل صفحه خود در فضای مجازی جرم است و در صورت شکایت شخص از این کار فرد خاطی به مجازات قانونی محکوم می‌شود.

 

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حدیث
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
0
0
سلام امروزفهمیدم یه شخصی عکسموروپروفایلش تواینیستاگذاشته ۲۶عکس خودم وپسرموروپست چیکارمیتونم بکنم
کمالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
1
0
با سلام و خسته نباشید. من یک عکس در استوری خودم قرار دادم که با حجاب هم بوده، اما یکی از مخاطبینم از این عکس اسکرین شات گرفته و برای کسانی که من تمایل نداشتم عکس مرا ببینند ارسال کرده(صرفا ارسال کرده و سوء استفاده غیر اخلاقی نکرده)، من قصد دارم از ایشان شکایت کنم. آیا امکانش هست؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->