نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟ تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
سرخط خبرها

اجباری شدن حجاب در اینستاگرام برای ایرانی‌ها

  • کد خبر: ۲۷۴۵۹
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
  • ۱۴
اجباری شدن حجاب در اینستاگرام برای ایرانی‌ها
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا اعلام کرده که کشف حجاب در فضای مجازی جزو زیرمجموعه‌های ناهنجار قرار می‌گیرد و تخلف محسوب خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا اعلام کرده که کشف حجاب در فضای مجازی جزو زیرمجموعه‌های ناهنجار قرار می‌گیرد و تخلف محسوب خواهد شد.

در روز‌های اخیر حواشی برای برخی بازیگران و سلبریتی‌ها پیرامون موضوع حجاب آن‌ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام رخ داده است. حالا پلیس فتا در همین راستا تأکید کرده که کشف حجاب یک ناهنجاری اجتماعی به شمار می‌رود و با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته سرهنگ پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا، در‌این‌باره هیچ تفاوتی میان افراد پرطرف‌دار و افرادی که دنبال‌کنندگان کمتر یا بیشتری دارند، وجود ندارد و قانون در برابر همه یکسان برخورد خواهد کرد: «هر شخصی که در فضای مجازی مرتکب تخلف شود و موارد فوق را رعایت نکند به عنوان مجرم شناخته می‌خواهد شد.»

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا گفته است: «مصادیق مجرمانه در فضای مجازی غالبا مواردی است که مربوط به جرائم رایانه‌ای می‌شود. در بعد کلان این جرائم شامل فیشینگ، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات، حملات سایبری، جرائم تکامل یافته شامل استفاده از فضای مجازی در راستای هتک حرمت، کلاهبرداری، فروش اجناس ممنوعه و جرائم اخلاقی که با ترویج موارد غیر اخلاقی به وقوع می‌پیوندد. اما جرائم دیگری نیز در این فضا رخ می‌دهد.»

این مقام انتظامی درخصوص تفاوت میان جرائم حوزه فضای مجازی با جرائم مطرح در جامعه اذعان کرد: «هیچ تفاوتی میان جرائم در فضای مجازی و واقعیت وجود ندارد و هر امری که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود قطعا با آن برخورد خواهد شد و پلیس در این رابطه با جدیت عمل می‌کند. قدرت نمایی اراذل و اوباش در فضای مجازی نیز ذیل همین موارد است و اخلال در امنیت محسوب شده و قطعا با آن‌ها برخورد می‌شود.»

به گفته پاشایی وقتی فرد سلبریتی در فضای مجازی تصاویر و فیلم‌های با پوشش نامناسب خود را به اشتراک می‌گذارد، این عمل او موجب ترویج بدحجابی در جامعه می‌شود.

گفتنی است پیش‌تر نیز تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا، گفته بود انتشار تصاویر شخصی با پوشش نامناسب در فضای مجازی جرم است. رئیس پلیس فتای پایتخت در پاسخ به اینکه آیا انتشار تصاویر شخصی با پوشش نامناسب (بدحجاب و بی‌حجاب) در فضای مجازی جرم است یا خیر؟ گفته بود: «تشخیص جرم بودن یا نبودن این اقدام بر عهده مرجع قضایی است، بنابراین پلیس بر اساس وظیفه خود مستندات را به مقام قضایی ارائه می‌کند و سپس بر اساس آن در صورت تلقی شدن جرم با مجرمان برخورد خواهد شد.» حالا پلیس فتا در همین راستا تأکید کرده که کشف حجاب یک ناهنجاری اجتماعی به شمار می‌رود و با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

پلیس فتا از بازداشت بیش از ۳۲۰ نفر در ارتباط با فعالیت‌های مجازی خبر داد.
 
منبع: دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
5
4
خیلی خوب شد خیلی خوشحالم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
4
5
باید به بعضی ها گفت حرص نخورین قانون خوبیه عادت میکنین
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
7
5
باید حجاب خیلی وقت پیش اجباری میشد خدا رو شاکرم
ناشناس
Netherlands
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
7
6
بیشترین آسیب فضای بی دروپیکرمجازی،به کانون خانواده وفرزندواردمیشه دستشون دردنکنه بایداین فضاروقانونمندکنندمثل رعایت عفت وحجاب
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
8
5
واقعا عالیه دم نیروی انتظامی گرم
اینستا شده محل فحشا و بی بند وباری
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
8
4
کار خوبی کردید اما حالا بعضیا کجا عقده هاشونو خالی کنن؟
N.I
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
الان تو فضای مجازی ملت هم هستید؟ اون قسمت ربط به شخصیت فرد نداره مگه؟
Mhnz
Germany
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
8
4
یکم دیر از خواب بیدار شدید
ستی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
2
2
آخ قیافه شاخ ها دیدن داره هااا دمتون گرم پلیس فتا
king
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
3
1
حاجی دمتون گرم ایولا ولی زودتر باید اینکارو میکردین
عذرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
3
3
واقعا خوشخالم
چه عفريته هاي كه زندگي بقيه رو بهم نريختن
چقد باعث دعوا شدن بين زوجها
مقايسه شدنا،ايشالا نسل هرچي هرزست نابود بشه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
5
5
به ایندگان بگوید
در تاریخ بنویسید
در قرن 21 کشوری بود که حتی مردمانش حق انتخاب لباس و پوشش را نداشتن
درود بر این همه ازادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
5
2
خیلی خوب شده از کوچه و خیابون هم جمع و جور کنن خیلی خوب میشه
Btoch
Netherlands
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
0
0
خوبه همین فرمون چن سال دیگه خودتون ۳ .۴ تا میمونین کلا کره شمالی بسازین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->