سرخط خبرها

حامد بهداد آلبوم موسیقی منتشر می‌کند

  • کد خبر: ۵۴۱۴۳
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
حامد بهداد آلبوم موسیقی منتشر می‌کند
 حامد بهداد هنرمند مطرح مشهدی که با خوانندگی در فضای موسیقی مطرح شد و سابقه تهیه‌کنندگی چندین آلبوم موسیقی همچون «بادیات» و «سَمبَل» را در کارنامه هنری خود دارد، برای نخستین آلبوم خود مجوز گرفته است.
به گزارش شهرآرانیوز - حامد بهداد هنرمند مطرح مشهدی که با خوانندگی در فضای موسیقی مطرح شد و سابقه تهیه‌کنندگی چندین آلبوم موسیقی همچون «بادیات» و «سَمبَل» را در کارنامه هنری خود دارد، برای نخستین آلبوم خود مجوز گرفته است.

سبک موسیقی این آلبوم راک و بلوز است و از اشعار حافظ در قطعات آن استفاده شده است. مسعود فیاض‌زاده نیز عهده‌دار تنظیم «هزار هیچ» است.

دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته پایانی آذر مجوز ۱۲۷ تک آهنگ و ۱۱آلبوم موسیقی را صادر کرده است که در بین این آلبوم‌ها، «هزار هیچ» به خوانندگی و آهنگ‌سازی حامد بهداد هم دیده می‌شود.
 

این هنرپیشه مطرح سینما و تئاتر مشهدی، نخستین‌بار در سال ۱۳۷۹، با فیلم «آخر بازی» از همایون اسعدیان، به سینمای ایران معرفی شد و برای همین فیلم کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد و این جایزه را گرفت و در همین فیلم هم تک‌آهنگی خواند. بهداد اجرای موسیقی تیتراژ‌های مجموعه‌های تلویزیونی مانند «غریبه»، «آخرین گناه»، «مثل یک کابوس» و .. را نیز به عهده داشته است.
 
تک‌آهنگ‌هایی با عنوان‌هایی همچون «اگه تو کنارم باشی»، قطعه‌ای برای زلزله‌زدگان بوشهر در سال ۱۳۹۲، «مجنون»، قطعه‌ای به سبک خراسانی که مربوط به آلبوم «لیوا» از گروه «دارکوب» است و «سرو چمان من» برگرفته از غزل حافظ و با همراهی علی باغفر و داریوش دانش‌نیا، اثری تقدیمی به علی شکیباییان شاعر و هنرمند خراسانی، در آثارش دیده می‌شود. حامد بهداد، سابقه همکاری به عنوان خواننده میهمان با گروه موسیقی «دارکوب» به سرپرستی همایون نصیری را نیز دارد و در چند آلبوم موسیقی و کنسرت موسیقی این گروه حضور داشته است. اما بهداد با تهیه‌کنندگی دو آلبوم موسیقی «سمبل» به خوانندگی احمدرضا عبیدی در سال ۱۳۹۴ که به مرحوم حبیب‌ا... بیگناه تقدیم کرده بود و «بادیات» به خوانندگی امیرحسین شورچه، موزیسین و ترانه‌سرای مشهدی در سال ۱۳۹۶، به حمایت از گروه‌های موسیقی در مشهد پرداخته است.

این بازیگر سینما در زمان انتشار آلبوم «سمبل» درباره اینکه قرار بود آلبومی به خوانندگی او منتشر بشود، گفته بود که از حاشیه یک شهرستان به مرکز پایتخت رسیده و صادقانه می‌گوید که صدای خوبی ندارد. او همچنین بیان کرده بود که قطعا بین خواندن و مُردن، خواندن را انتخاب می‌کند. اما آن زمان هنوز به دنبال جمع‌آوری آلبومی برای خودش و ارائه در بازار موسیقی نبوده است. بهداد گفته بود که بیش از ۴۰ آهنگ ساخته است و همواره به دنبال خواننده‌هایی برای این کارهاست تا بخوانند.

اما دیگر آلبوم‌هایی که روابط عمومی دفتر موسیقی، مجوز آن‌ها را اعلام کرده، «دقیقه‌ها» با صدا و آهنگ مسعود سعادتمند و «حرف بی‌حروف» به آهنگ‌سازی تینا لاجوردیان است که در هفته پایانی آذر مجوز انتشار گرفته‌اند. همچنین آلبوم «نغمه‌های ابیورد» با نوازندگی دو تن از پیشکسوتان موسیقی محلی درگز، محمد علمداریان و حیدرعلی عاشقی با اجرای ساز‌های سرنا، دهل و قشمه مجوز انتشار گرفته است.

در میان مجوز‌های صادره در بخش تک‌آهنگ‌ها نیز می‌توان به قطعه «سردار دل‌ها» به خوانندگی الیاس ایمانی‌پناه و آهنگ‌سازی سجاد نیکو به یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و قطعه «تکنوازی سنتور، نیمه شب آذر ماه» به نوازندگی و آهنگ‌سازی ابوالفضل صادقی‌نژاد اشاره کرد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->