جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها

درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی: افزایش ۵۰ درصدی حقوق و پرداخت عیدی برابر با شاغلین

  • کد خبر: ۵۴۸۲۳
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
  • ۱۷
درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی: افزایش ۵۰ درصدی حقوق و پرداخت عیدی برابر با شاغلین
بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال بیانیه‌ای، خواسته‌های خود را در ۱۰ بند مطرح کردند و خواستار رفع تبعیضات و همچنین اجرای قوانین شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اجتماعات اخیر خود در بیانیه‌ای خواسته‌های خود را در ۱۰ بند مطرح کردند.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

ما بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در چند سال اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم مشکلاتی که از جانب سازمان تأمین اجتماعی بر ما وارد گردیده، به دلیل این است که دولت مبلغ هنگفتی را که طی سنوات گذشته به صندوق تأمین اجتماعی بدهکار می‌باشد، پرداخت نمی‌نماید. فلذا ما خواهان برگرداندن و اعاده این مبلغ به صاحبان واقعی آن یعنی بازنشستگان بوده و در همین راستا خواستار رفع تبعیضات و همچنین اجرای قوانین به شرح ذیل می‌باشیم.

 

۱_ با توجه به شروع جلسات شورای عالی کار در خصوص افزایش حقوق کارگران و تورم افسارگسیخته سال جاری ما خواهان افزایش ۵۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۰ هستیم و همچنین تاکید می‌گردد بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی می‌باید در تعیین دستمزد خود دخیل و تصمیم‌گیرنده باشند.

 

۲_ از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی مطابق با ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی موظف به افزایش و ترمیم عقب ماندگی حقوق بازنشستگان برابر با نرخ تورم می‌باشد تقاضا داریم در این زمینه اقدام عاجل صورت پذیرد.

 

۳_ ما خواهان اجرای کامل همسان‌سازی از طرف سازمان تأمین اجتماعی مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و همچنین همسان‌سازی بازنشستگانی که در سال ۹۹ بازنشسته شده‌اند، هستیم.

 

۴_ از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی طبق ماده ۵۴ قانون؛ مسئول درمان کامل بازنشستگان و بیمه‌پردازی اجباری به طور مستقیم می‌باشد، لذا خواهان اجرای صحیح آن قانون می‌باشیم.

 

۵_ ما خواستار دریافت مزایای شغلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی متناسب با شاغلین هستیم.

 

۶_ ما خواهان پرداخت عیدی برابر با شاغلین به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

 

۷_ ما خواهان رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار که بر اساس ماده ۶۹ مصوب سال ۷۸ که بدین‌گونه سازمان تأمین اجتماعی عمل کرده می‌باشیم.

 

۸_ همانطور که مطلع هستید سازمان تأمین اجتماعی مسئول اجرای وظایف حمایتی نمی‌باشد و باید هزینه‌های حمایت از گروه‌های حمایتی را از دولت اخذ نماید و نباید از دسترنج بازنشستگان و شاغلین بیمه‌پرداز اجباری برای گروه‌های حمایتی هزینه گردد و خواستار جلوگیری از این‌گونه اهمال‌کاری‌ها می‌باشیم.

 

۹_ ما خواهان اصلاح اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی بوده و همچنین خواهان اداره این سازمان براساس سه‌جانبه‌گرایی می‌باشیم.

 

۱۰_ ما خواهان اجرای بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در مناطق جنگی و همچنین برداشتن اینگونه تبعیضات آشکار بین صندوق‌های بازنشستگی می‌باشیم.

 

در پایان این بیانیه بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده‌اند:

 

۱_هرگونه تصمیم گیری در مورد بازنشستگان بدون حضور نمایندگان منتخب، فاقد اعتبار است.

 

۲_ در صورتی که به خواسته‌های فوق ترتیب اثر داده نشود حق تجمع و اعتراض برای بازنشستگان محفوظ می‌باشد.

 

منبع: ایلنا


بیشتر بخوانید: بازنشستگان تامین اجتماعی: خط فقر ۹ میلیون تومان، حقوق ما ۲ میلیون و ۷۰۰هزار تومان!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
1
با سلام از تمام مدیران تامین اجتماعی دولتمردان و قانونگذاران و مقام رهبری خواهشمندم درباره افزایش حقوق و عیدی این بازنشستگان که قشر ضعیف جامعه را تشکیل میدهند یک تصمیم جدی بگیرند زیرا در این شرایط بد اقتصادی واقعا تحت فشار هستند و دیگر توان راست کردن کمر خودشان را ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
4
در مورد سخت زیان آور اشاره نشده من نزدیک ۱۹ ماه جبهه دارم تامین اجتماعی قبول نمیکند حق جبهه من را بدهد
عبدالمناف
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
9
خاک بر سر کسانی که به ما ظلم میکنند وحق مارا ضایع مینمایند واگذارشان بدرگاه خداوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
چه فایده هیچکی صدامون ونمیشنوه
مهناز
Germany
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
1
من سرپرست خانوار هستم ویا خانم وحقوق ماهیانه من دومیلیون دویست که به محض واریز با پرداخت قرض سوددهی چیزی برایم باقی نمیماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
1
من حقوقم ۲۲۷۰ هست اخه من اینو چیکارش کنم ۱۵۰۰کرایه خونه هست من چه جوری با۷۰۰‌ تومون زندگی کنم یه دکتر نمیتونم برم اخه این چه وضعی هست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
پس حق تضیع شده مشاغل سخت وزیان چی نیمی از افرادی که تجمع کردن به خاطر سخت وزیان آور است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
1
همسان سازی حقوق و عیدی و پاداش بازنشستگان با شاغلین می بایست در اولویت تامین اجتماعی و دولت باشد. عیدی ۲ میلیونی بسان صدقه ای است که به بازنشستگان از روی ترحم و دلسوزی می دهند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
1
اگر قرار باشد که دریافتی ما بازنشستگان تامین اجتماعی هم پایه کشوریها شود باید ۸۰ درصد افزایش داشته باشیم نه ۵۰ درصد.هرچه زودتر به این تبعیض کثالت بار پایان دهید.
Mohamadi
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
1
باسلام توروخدا مسولیین یه کاری بکنند ما حداقل بگیرای تامین اجتماعی زیر بار گرونی داریم خفه میشیم آخه خودتون با این حقوقد2300 میتونید زندگی کنید همش میره واسه دارو و کرایه خونه 6ماهه رنگ گوشت و مرغ و برنج و ندیدیم خدا از کسی که کار شکنی میکنه نمیگذره
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
1
ما که 2200000میگیریم و حقوق مستمری هست و مستاجر با دو بچه ی صغیر چی باید بگوییم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
1
عادلانه نیست متاسفم برای تامین اجتماعی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
1
مستمری بگیران از ۲ میلیون و۲۲۰۰داریم همه ۲۷۰۰نمیگیرن
مستمربگیر تامین اجتماعی
United States of America
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
1
یکمی از خدا بترسید تبیعیص بسه دیگه
بیرانوند
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
1
خدمات جدیدی ک اختصاص دادن کمک هزینه کفن و دفنِ واقعا ممنونیم همون بمیریم بهتره
reza
United Arab Emirates
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
سلام م که با ۳۰ سال سابقه ۲ملیون داریم هر جا هم میریم میگن شما امسال باز نشسته تگلیف ما این مبلغ ناچیز چه ..میشود با سپاس
زهرا سلطان شهرمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
بنده ۲۰سال در ارایشگاه کار کردم وهنوز هم کار میکنم ولی صاحب کار م ۴سال بیمه رد کرد کاری از دستم بر نیامد وزات کار هم طرف ایشان رو گرفت حالا خودم به ۱۰ سال رسوندم وباز نشته شدم وحقوقی ۸۰۰ دریافتیم با سن ۶۹ ساله با سختی کار درسته در کشورهای دیگه کارهم نکنی این مبلغ رو نمیدن فکری بحال امسال من بکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->