زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

جزئیات ابطال جریمه خودروها در ساعات ممنوعه تردد شبانه

  • کد خبر: ۵۴۸۴۰
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
جزئیات ابطال جریمه خودروها در ساعات ممنوعه تردد شبانه
تاکسی‌های اینترنتی که در ساعات ممنوعه تردد داشته و جریمه شده‌اند، اقدامی برای ابطال جریمه خود نمی‌توانند انجام دهند، مگر این‌که ستاد ملی کرونا دستورالعملی مجزا برای آن صادر کند.
به گزارش شهرآرانیوز، حسن‌علی امامی در خصوص وضعیت طرح منع تردد شبانه خودرو‌ها اظهار کرد: منع تردد خودرو‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح کماکان در مشهد ادامه دارد، اما ممنوعیت ورود خودرو‌های غیربومی به مشهد لغو شده است.

وی در خصوص وضعیت تاکسی‌های اینترنتی افزود: پیش از آغاز محدودیت‌ها از ابتداء آذرماه، در جلسه ستاد کرونا استان به این نتیجه رسیدیم که تمام تاکسی‌های اینترنتی مجوز تردد در ساعات ممنوعه را دریافت نکنند. بیش از ۲۰۰ هزار تاکسی اینترنتی در مشهد ثبت شده است. اگر قرار باشد تمام تاکسی‌های اینترتی مجوز تردد دریافت نکنند در واقع طرح ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها دیگر معنا پیدا نمی‌کرد.

رئیس پلیس راهور مشهد خاطرنشان کرد: البته فرایند اعلام و معرفی پلاک‌های تاکسی‌های اینترنتی در ابتداء محدودیت‌های آذرماه کمی با تاخیر انجام شد و تاکسی‌هایی که مجوز دریافت کردند، اعمال قانون نخواهند شد. سایر تاکسی‌های اینترنتی که در ساعات ممنوعه تردد داشته و جریمه شده‌اند، اقدامی برای ابطال جریمه خود نمی‌توانند انجام دهند، مگر این که ستاد ملی کرونا دستورالعملی مجزا برای آن صادر کند.

امامی یادآور شد: تاکسی‌هایی که مجوز تردد داشته و اعمال قانون شده‌اند، به همراه معرفی‌نامه و مدارک خود می‌توانند به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده و نسبت به ابطال جریمه خود اقدام نمایند. همچنین نتوانستیم تمامی نیرو‌های مراکز علوم پزشکی، کادر درمان، نیرو‌های خدماتی و نظامی را شناسایی کرده و برای پلاک‌های آنان مجوز بگیریم. از همین رو تمامی این افراد می‌توانند به همراه معرفی‌نامه و مدارک خود مراجعه کرده و نسبت به ابطال جریمه‌هایشان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که وظایف آنان مشخص و در چارچوب قوانین بوده است، نگرانی بابت اعمال قانون خودروی خود در ساعات منع تردد نداشته باشند. همچنین افرادی که محل کار آنان خارج از شهر است، نامه، یا قرار دادگاه، مریض بدحال و شرایط خاصی داشته‌اند که مجبور به تردد در ساعات غیر مجاز بوده‌اند و یا ورود و خروج از شهر در دوران محدودیت‌ها داشته‌اند، می‌توانند از طریق فرمانداری صحه دریافت کرده و نسبت به ابطال جریمه خود اقدام نمایند.

رئیس پلیس راهور مشهد در خصوص وضعیت تردد خودرو‌ها از ابتداء هفته جاری عنوان کرد: از ابتداء هفته جاری که وضعیت مشهد زرد شده است، برای ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها به‌طور کامل اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و ناآگاهی مردم برای تردد‌های غیرمجاز شبانه قابل دفاع نیست. پیش از این تردد‌ها در ساعات شبانه ۸۰ تا ۸۵ درصد کاهش داشت، اما از ابتداء هفته جاری تردد‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

امامی افزود: همچنین خودروی کسانی که پلاک خود را مخدوش می‌کنند، حداقل یک ماه توقیف می‌شود و باید مجددا کلاس‌های آموزشی راهنمایی و رانندگی را طی کنند. آن‌ها در همان لحظه ۲۶۰ هزار تومان اعمال قانون می‌شوند و تمامی خلافی‌های خود را باید پرداخت کنند.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->