«کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳) امضای تفاهم‌نامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای سامان‌دهی محور‌های ورودی مشهد مقدس
سرخط خبرها

آغاز عملیات حفاری تونل خط چهار قطارشهری اواسط اسفندماه

  • کد خبر: ۵۵۴۳۸
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
آغاز عملیات حفاری تونل خط چهار قطارشهری اواسط اسفندماه
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: عملیات حفاری تونل خط چهار قطار‌شهری اواسط اسفند‌ماه آغاز می‌شود.

 به گزارش شهرآرانیوز، خلیل الله کاظمی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرای احداث، تکمیل و تجهیز ایستگاه پایانه امام رضا (ع) که با حضور محمد رضا کلائی، شهردار مشهد، و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی که انجام شده قرار بود تمام دسترسی‌های دوم ایستگاه‌های قطار شهری را در یک برنامه زمان‌بندی به اتمام برسانیم.


وی اضافه کرد: براین اساس دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه اوایل بهمن، ایستگاه میدان سعدی و میدان شهدا اواخر اسفند و ایستگاه الندشت خرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید، با انجام این کار دسترسی‌های ایستگاه‌های قطار شهری به جز ایستگاه ام دو و ایستگاه سلامت کامل خواهد شد که این دو ایستگاه نیز تا شهریور سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شوند. با این فعالیت عملیات مربوط به ایستگاه‌های خط دو قطار‌شهری مشهد به اتمام خواهد رسید.


وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای دسترسی‌های دوم این ایستگاه‌ها هزینه می‌شود اظهار کرد: این هزینه جدا از هزینه ایستگاه دو است که به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


کاظمی درادامه تصریح کرد: در خصوص خط سه قطار‌شهری نیز با تاکیدات شهردار و شورای شهر مشهد، برای اتصال خط یک و دو به حرم مطهر قرار شد تا ۵/۲ کیلومتر هسته مرکزی با سه ایستگاه میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایاینه مسافربری امام رضا (ع) را احداث کرده و درسال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسانیم.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در سال ۹۵ عملیات حفاری خط سه به طول ۲۸ کیلومتر از میدان فردوسی در دو جبهه آغاز شد، اظهار کرد: در جبهه شرق ۱۳/۸ کیلومتر و جبهه غربی ۱۴/۲ کیلومتر عملیات حفاری انجام می‌شود که تا کنون در جبهه شرقی بیش از ۱۰ کیلومتر حفاری انجام و تنها ۳ کیلومتر باقی مانده است.


وی ادامه داد: دستگاه حفار در جبهه شرق روزی ۱۷-۲۰ متر را حفاری می‌کند که با این سرعت در شش ماهه سال ۱۴۰۰ حفاری تونل خط سه در این جبهه به پایان خواهد رسید.


کاظمی گفت: از سوی شورا و شهردار مشهد تاکید براین شده بود که در کنار حفاری جبهه شرقی بلافاصله ایستگاه‌های میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) در هسته مرکزی اجرا شود که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی ایستگاه پایانه امام رضا (ع) هستیم.


وی افزود: این ایستگاه با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان ریالی و ۱۵ میلیون یورو ارزی توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) احداث می‌شود که در کنار ایستگاه، کلیه دسترسی ها، تاسیسات برقی و مکانیکی، اگزوز فن‌ها، تجهیزات آتش نشانی، ۱۲ پله برقی و ۴ آسانسور اجرا و تا شهریور ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری خواهد شد.


معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر آن چیز که مهم است آغاز حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد است، اظهارکرد: در این راستا اکنون شفت ورود دستگاه حفار توسط قرارگاه خاتم النبیا (ص) در منطقه مهر مادر درحال آماده شدن است و تا اواسط اسفند ماه با انتقال دستگاه حفار عملیات حفاری خط چهار نیز آغاز می‌شود.


وی با بیان اینکه هم‌زمان با آغاز عملیات حفاری تونل خط چهار، ادامه حفر تونل خط سه قطار‌شهری در جبهه غربی نیز به‌صورت دستی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: علت اینکه دستگاه حفار به خط چهار منتقل خواهد شد و ادامه عملیات حفاری خط سه به‌صورت دستی انجام می‌شود وضعیت شنی و روسی خاک تونل جبهه غربی است که به این دلیل عملیات حفاری سخت نیست.


کاظمی افزود: این درحالی است که ما در محدوده مهر مادر در عمق ۱۰-۱۲ متر به آب رسیده‌ایم، بنابراین حفاری به‌صورت دستی امکان‌پذیر نیست و تونل باید به‌وسیله دستگاه حفار انجام شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->