آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

برگزاری مراسم سوگواری فاطمی در حرم امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۵۶۰۷۵
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
برگزاری مراسم سوگواری فاطمی در حرم امام رضا (ع)
مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سالروز شهادت آن حضرت، در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سالروز شهادت آن حضرت، در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد. پیش از این مراسم اجتماع عظیم عزاداران با حضور ۲ هزار نفری مردم، فرماندار و شهردار مشهد و جمعی از مسئولان در عرصه میدان شهدا برگزار شد و عزاداران پس از برگزاری عزاداری در عرصه میدان شهدا، با حضور در حرم مطهر رضوی سوگواری خود را ادامه دادند.

در این‌مراسم آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهد، گفت: هتک حرمت به حضرت زهرا (س) توسط دشمنان به دلیل عداوت با حضرت علی (ع) بود و این‌دشمنی و کینه با امیرالمؤمنین (ع) به‌دلیل همراهی آن‌حضرت با پیامبر اکرم (ص) در تمام جنگ‌ها و مبارزه با دشمنان اسلام بود.
وی افزود: نخستین روضه‌خوان حضرت زهرا (س)، قبل از شهادت آن‌حضرت، پیامبر اکرم (ص) و پس از شهادت آن‌حضرت، امیرالمومنین (ع) بود و حضرت علی (ع) مظلوم‌تر از فاطمه زهرا (س) واقع شده بود.

پس از سخنرانی امام‌جمعه مشهد، ظهر یکشنبه نماز ظهر با حضور مادران شهدا در رواق حضرت زهرا (س) برگزار شد.
در روز‌های اخیر همچنین در عزای بانوی دوعالم، پرچم گنبد بارگاه رضوی به رنگ مشکی درآمد؛ ضمن اینکه برنامه‌های مختلفی نیز توسط فرهنگ‌سرا‌های شهر به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) تدارک دیده شد که ویژه‌برنامه آوای فاطمی با هدف تبیین و ترویج سیره فاطمی در قالب اجرای سرود در برخی از محلات مشهد از آن جمله بود.

اجرای ویژه‌برنامه «در پناه مادر» نیز شنبه‌شب در حرم رضوی برگزار شد و غروب شنبه نیز ویژه‌برنامه همبستگی نوجوانان جهان اسلام با محور مقاومت با حضور دانش‌آموزان مشهدی در دارالقرآن الکریم حرم رضوی برگزار شد. ظهر یکشنبه نیز اجتماع عزاداران فاطمی مشهد با حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.
طی روز‌های اخیر نیز ۲۵ خودرو ون سیاه‌پوش و مزین به نام فاطمه زهرا (س) در قالب کاروان‌های «بیت‌الزهرا (س) حاج قاسم سلیمانی» با حضور مداحان اهل بیت (ع) در شهر تردد می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->