عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو
سرخط خبرها

سامانه «ناظر» پروژه‌های عمرانی در شهرداری مشهد راه اندازی شد

  • کد خبر: ۵۶۶۸۲
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
سامانه «ناظر» پروژه‌های عمرانی در شهرداری مشهد راه اندازی شد
در سامانه ناظر اطلاعاتی همچون روزشمار، پیشرفت فیزیکی، پیشرفت زمانی و اطلاعاتی همچون نام کارفرما، نام مشاور و نام پیمانکار و آخرین تصاویر و کلیپ‌های مربوط به هر پروژه در این سامانه قابل ملاحظه است.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ سامانه ناظر با حضور شهردار مشهد، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد و جمعی از مسئولان شهری رونمایی شد. بر اساس عملکرد این سامانه اطلاعاتی همچون روزشمار، پیشرفت فیزیکی، پیشرفت زمانی و اطلاعاتی همچون نام کارفرما، نام مشاور و نام پیمانکار و آخرین تصاویر و کلیپ‌های مربوط به هر پروژه در این سامانه قابل ملاحظه است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس WWW.NAZER.MASHHAD.IR برای نظارت بهتر و بیشتر بر پروژه‌های عمرانی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ما، شهردار مشهد گفت: یکی از بارزترین و بی نظیرترین مصداق‌های شفافیت در بدنه مدیریت شهری مشهد روزشمار پروژه‌های عمرانی است که با رونمایی از سامانه ناظر این موضوع قوت بیشتری می‌گیرد.

محمدرضا کلائی در آیین رونمایی از این سامانه که با هدف اطلاع رسانی شفاف پروژه‌های مدیریت شهری مشهد و در محل کارخانه نوآوری برگزار شد با اعلام این خبر افزود: شعار شفافیت باید با عمل همراه باشد و در این راستا یکی از مؤثرترین اقداماتی که در حوزه پروژه‌های عمرانی مشهد رقم زده شد، موضوع روزشمار اتمام پروژه‌های عمرانی در شهر بود که با هدف شفافیت و نه به قصد مچ گیری بلکه به قصد متعهد کردن باید انجام شود.

 

ویدئو | رونمایی از سامانه ناظر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد

 

 

گزارش‌های هفتگی به مردم تقویت شود

وی با بیان اینکه امروز رونمایی از سامانه ناظر مصداق عملی دیگری از شعار شفافیت است ادامه داد: همین امروز هدف گذاری می‌کنیم که ان شاءا... تا ۱۵ بهمن ماه تعداد بازدید روزانه این سایت به ۱۰۰۰ مورد در روز برسد. شهردار مشهد با بیان اینکه در بستر شهرداری بیش از ۱۰۰ نرم افزار وجود دارد بیان کرد: اگر اپ یا سامانه‌ای وجود دارد که در بستر مردمی فعال نیست، این مسئله نشانه ضعف است، اما مهم‌ترین نقطه قوت این سامانه ارتباط با مردم است و ما را از خواسته‌ها و نظرات شهروندان نیز مطلع می‌کند.
کلائی ادامه داد: امیدواریم با قرار گرفتن تمامی اطلاعات و ریزبرنامه‌ها و اجرای پروژه ها، گزارش‌های هفتگی پیشرفت و عملکرد پروژه‌ها نیز مانند گذشته باشد. همیشه نقطه شروع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ارائه گزارش‌های هفتگی از پروژه‌ها اقدام خوبی بود که باید تقویت شود و ادامه پیدا کند.

وی یادآور شد: این سامانه نیاز به ۲ شیوه نامه دارد؛ اول موضوع به روزرسانی اطلاعات است و دومی نظارت مردم را در دل خود دارد که دومی مهم‌تر و کارآمدتر است؛ زیرا راه را برای ناظر بودن مردم باز می‌کند. شهردار مشهد بیان کرد: این سامانه برای این است که همه موارد و پروژه‌هایی که برای مردم مهم است، در آن قرار گیرد تا با سامانه «ناظر» مردم ناظر عملکرد خادمان خود در بدنه شهرداری مشهد باشند.

سامانه ناظر شهرداری مشهد
 

نصب روزشمار پروژه‌های عمرانی به جای کلنگ زنی

در ادامه این مراسم معاون عمران حمل ونقل و ترفیک شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه از زمان قرار گرفتن روزشمار اتمام پروژه‌های عمرانی در شهر هیچ پروژه عمرانی‌ای در مشهد کلنگ زنی نشده است افزود: این سامانه از حدود ۵ تا ۶ ماه قبل به صورت آزمایشی در بدنه این معاونت اجرایی شد. ابتدا پروژه‌های عمرانی، سپس پروژه‌های حمل ونقلی وارد سامانه شد.

خلیل ا... کاظمی اظهار کرد: قراردادن تابلوی روزشمار پروژه‌های عمرانی در شهر تقریبا اولین نمونه موفق است؛ زیرا مدیریت‌های شهری قبل تصمیم بر اجرای آن داشتند، اما به هردلیلی اجرا نشد و حتی در بسیاری از کلان شهر‌های کشور اگر این مدل اجرا هم شد برای دوره‌ای موقت بود و موفق از آب درنیامد.


تعریف ۵ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی

وی ادامه داد: اولین پروژه‌ای که در شهر مجهز به تابلوی روزشمار اتمام پروژه بود دوربرگردان آزادی سابق یا همان حضرت محمد (ص) فعلی است و بعد از آن، استقبال و رضایت شهروندان به خوبی بازخورد داشت که منجر شد کار را برای سایر پروژه‌ها ادامه دهیم.
وی گفت: امسال بالغ بر ۴ هزار تا ۵ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر تعریف کرده ایم که همه این موارد به صورت دقیق در سامانه ناظر بارگذاری می‌شود. شهروندان می‌توانند در این سامانه آخرین تغییرات و جزئیات اجرای هر پروژه را دریافت کنند.

کاظمی یادآور شد: با مراجعه به این سامانه شهروندان می‌توانند از مواردی شامل مبلغ تخصیص یافته به پروژه، مدت اجرای برنامه زمان بندی، پیمانکار هرپروژه، پیشرفت فیزیکی و موارد دیگر اطلاع پیدا کنند؛ ضمن آنکه امکان اعلام نظرات و پیشنهاد‌ها برای شهروندان نیز وجود دارد. معاون عمران حمل ونقل و ترفیک شهرداری مشهد تأکید کرد: این سامانه خود به تنهایی می‌تواند در حکم یک بانک اطلاعاتی و بایگانی اطلاعات برای آینده عمل کند و پیشنهاد می‌دهیم علاوه بر حوزه‌های عمرانی و حمل و نقلی، سایر قسمت‌های شهرداری حتی برای پروژه‌هایی غیر از حوزه عمران به دامنه این سامانه با محوریت مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد متصل شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->