پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری
سرخط خبرها

سونامی کرونا دوباره در راه مشهد

  • کد خبر: ۵۷۱۲۹
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
  • ۱
سونامی کرونا دوباره در راه مشهد
پس از آنکه فرماندار مشهد از توقف روند کاهشی ابتلا به کووید ۱۹ خبر داد، گزارش شهرآرا فراگیری موج چهارم کرونا را بررسی کرده‌است
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ روند نزولی ابتلا به کرونا در مشهد طی روز‌های اخیر متوقف شده است و بیم آن می‌رود که این روند در روز‌های آینده افزایشی باشد.
با گذشت ۳ هفته از آغاز وضعیت آبی یا همان شرایط کم خطر کرونا در مشهد، به مرور شاهد کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، افزایش سفر‌های برون شهری و ورود بیشتر مسافران به مشهد و نیز کاهش پایبندی به ممنوعیت تردد شبانه هستیم؛ مواردی که دست به دست هم داده اند تا روند نزولی ابتلای شهروندان مشهدی به کرونا در مشهد را نشانه بگیرند.

به گفته فرماندار شهرستان مشهد «درحالی که روند ابتلای افراد به کرونا در مشهد سیر نزولی گرفته بود، متأسفانه این روند هم اکنون متوقف شده است.» محمدرضا هاشمی این را هم گفت که شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان باید رعایت شود و اگر می‌خواهیم در موج چهارم کرونا غافلگیر نشویم باید از ساده انگاری عمومی درباره شیوع کرونا پرهیز کنیم.


احتمال ۳ رقمی شدن تعداد بستری‌ها در مشهد

موضوع توقف سیر نزولی ابتلا به کرونا در مشهد مسئله‌ای است که حتی در بررسی اجمالی روند ابتلای روزانه به کرونا به وضوح مشهود است. براساس آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سوم بهمن ماه تاکنون شمار بستری‌های جدید در بیمارستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهشی معنادار داشته و از ۷۲ نفر بستری روزانه به ۹۷ نفر افزایش یافته است و با توجه به تداوم این شرایط، سه رقمی شدن این آمار پس از ۲۰ روز چندان دور از ذهن نیست.

همچنین این تغییر وضعیت در تعداد بستری‌های جدید کرونایی در شهرستان مشهد در مجموع تعداد بستری‌های موجود و بستری‌های حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه نیز نمایان است و طبق آخرین آمار منتشرشده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مجموع بستری موجود به ۳۲۸ نفر و تعداد بستری حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه به ۱۲۵ نفر افزایش یافته است.


افزایش ۶ برابری موارد سرپایی در مشهد

همچنین مسئول گروه کووید عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تبیین وضعیت فعلی با اشاره به اینکه مردم نباید خود را با برخی کاهش آمار‌ها گول بزنند، تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعات، آمار بیماران سرپایی در مشهد طی یک ماه گذشته از ۵ نفر به ۳۰ نفر رسیده است.
رزیتا خداشاهی تأکید کرد: همیشه ۱۰ تا ۱۴ روز پس از افزایش آمار سرپایی شاهد رشد ۲۰ تا ۴۰ درصدی آمار بستری عفونی کرونا هستیم و اکنون نگرانی‌ها بابت موج چهارم بحران کروناست.


لزوم ارائه گواهی سلامت برای ورود به مشهد

موضوع تأثیر افزایش سفر‌ها به شهر مشهد در روند صعودی ابتلا به کرونا چالشی است که متولیان بهداشت و درمان شهر بار‌ها بر آن تأکید کرده اند و درهمین راستا مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای کنترل بیشتر سلامت مسافران واردشده به شهر، از اجباری شدن ارائه گواهی سلامت همراه با تست پی‌سی‌آر مبتلا نبودن به کووید ۱۹ برای مسافران پرواز‌های خارجی ورودی به مشهد خبر داد. محمدعلی صادقی دراین راستا تأکید کرد که شرکت‌های هواپیمایی بدون داشتن این برگه مجاز به صدور بلیت نیستند و به افرادی که فاقد این گواهی باشند، اجازه ورود داده نمی‌شود.


نگران خیز بیماری هستیم

وزیر بهداشت هم با اشاره به رقم فوتی‌ها در استان‌های شمالی درباره ایجاد خیز چهارم بیماری کرونا ابراز نگرانی کرد. سعید نمکی با تأیید شناسایی هفتمین مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در کشور بیان کرد که خوشبختانه هیچ ردپایی از این ویروس در نزدیکان و افراد در تماس با او نیافتیم.


زنگ خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمد

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، نیز با بیان اینکه زنگ خطر آغاز پیک چهارم بیماری به صدا درآمده است، درباره تغییرات در روند ابتلا به کرونا واکنش نشان داد و افزایش تجمع، برگزاری دورهمی و افزایش سفرها، تجمع در مراکز و اماکن عمومی را عامل اصلی بروز امواج بعدی بیماری دانست. همچنین با اعلام وزارت بهداشت، ۹۱ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و ۶۶۰۸ هم وطن دیگر نیز به این بیماری مبتلا شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین وادی زاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
باتوجه به وضعیت کرونایی کشور چرامشهد این همه شلوغ است لطفاپیگیری کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->