سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

ظریف: به دنبال ایجاد کریدور اتصال خلیج فارس به روسیه و دریای سیاه هستیم

  • کد خبر: ۵۷۳۵۸
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
ظریف: به دنبال ایجاد کریدور اتصال خلیج فارس به روسیه و دریای سیاه هستیم
وزیر امور خارجه کشورمان که به جمهوری خودمختار نخجوان سفر کرده است، تاکید کرد که نقش این منطقه برای آینده قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدجواد ظریف در پایان دیدار خود با رییس مجلس خودمختار نخجوان در اظهاراتی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: خوشحال هستم که سفر منطقه‌ای خود را از آذربایجان شروع کرده‌ایم و در نخجوان تمام می‌کنم. جمهوری خودمختار نخجوان برای آینده منطقه صلح‌دار قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی خواهد بود.

 

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که خاطره تلخ جنگ دیگر در این منطقه تکرار نشود و تنها راه آن همکاری مفید کشورهای منطقه با یکدیگر است و در این فرآیند نخجوان و جاده‌های مواصلاتی آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: براساس گفت‌وگوهایی که با مقامات پنج کشور آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه داشته‌ایم امیدواریم بتوانیم یک همکاری همه‌جانبه برای اتصال در این منطقه چه از طریق کریدور شمال جنوب و چه از طریق کریدور جنوب به غرب ایجاد کنیم و از این طریق خلیج فارس را به روسیه و دریای سیاه وصل کنیم.

 

ظریف اضافه کرد: در همه این کریدورها جمهوری خودمختار نخجوان نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که امیدوارم آینده این منطقه بسیار بهتر از قبل باشد گفت: از مهمان نوازی خوب مردم نخجوان نیز بسیار تشکر می‌کنم.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->