وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

با ۹ دسر و شیرینی خوشمزه افغانستان آشنا شوید + جزئیات و عکس

  • کد خبر: ۵۹۱۴۲
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
با ۹ دسر و شیرینی خوشمزه افغانستان آشنا شوید + جزئیات و عکس
افغانستان همسایه شرقی ایران است که علاوه بر دین و زبان اشتراکات زیاد دیگری هم با ما دارد. مردم این کشور غذاها و دسرهای محلی مختلفی دارند که آشنایی با آنها می‌تواند برایتان جذاب باشد. آنها علاقه زیادی به شیرینی دارند.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ افغانستان آب و هوایی گرم در فصل تابستان دارد و در فصل‌های سرد سال همچون زمستان دمای آن به شدت کاهش پیدا می‌کند. با تغییر فصل غذاها و دسرهایی که در رستوران‌ها و خانه‌های افغانستان سرو می‌شود نیز تغییر می‌کند تا بتواند نیازهای افراد را در فصول مختلف برآورده کند.

فرنی، یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای افغانستان

یکی از دسرهای خوشمزه‌ای که در افغانستان سرو می‌شود، فرنی است. این دسر طرفداران زیادی در ایران هم دارد و به یکی از غذاهای خوشمزه این دو کشور تبدیل شده است. در این کشور به جای استفاده از برنج برای تهیه فرنی از نشاسته ذرت استفاده می‌کنند و آن را با شیر و شکر می‌پزند.

تعداد بازدید : 876

شیر یخ معروف‌ترین دسر افغانستان

شیر یخ یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین دسرهایی است که می توانید در کشور افغانستان پیدا کنید. اگر در تابستان هوس یک بستنی خوشمزه و لذیذ را کردید، شیریخ همان چیزی است که دوست خواهید داشت.

در کشور افغانستان برای تهیه شیر یخ از شیر، شیر خشک، وانیل، هل، زعفران، نشاسته و پسته استفاده می‌کنند.

مالیده

یکی از دسرهای خوشمزه‌ای که معمولا در عروسی‌ها و سایر رویدادهای مهم سرو م‌ شود مالیده است. نانی که با خمیر مایه، آرد، روغن، جوش شیرین و آب تهیه شده است را خرد می کنند و آن را با روغن داغ، شکر و کمی هل ترکیب می نمایند. مخلوطی که به دست می‌آید را مالیده می‌گویند.

تعداد بازدید : 505

شیر پیره افغانستان، جذاب‌ترین دسر سنتی این کشور

یکی از دسرهای سنتی و خوشمزه‌ای که در افغانستان سرو می‌شود شیر پیره است. اگر هوس یک غذای شیرین و البته خوشمزه را کرده‌اید و می‌خواهید یک طعم جدید را هم امتحان کنید باید شیر پیره را هم در برنامه‌هایتان داشته باشید. این دسر خوشمزه با شیر خشک، هل، گلاب و آجیل های خرد شده تهیه می شود و طعم منحصر به فردی دارد.

با ۹ دسر و شیرینی خوشمزه افغانستان آشنا شوید + جزئیات و عکس

هفت میوه، دسری برای عید نوروز

این دسر خوشمزه و بی نظیر برای عید نوروز تهیه می‌شود. برای افرادی که به دنبال تقویت بدن خود هستند و می‌خواهند یک دسر با خاصیت را هم امتحان کنند دسر هفت میوه بهترین انتخاب خواهد بود. این دسر ترکیبی از میوه‌های خشک و آجیل است و طعم بسیار لذیذی دارد.

برای اینکه بتوانید دسر هفت میوه را تهیه کنید، باید مواد تشکیل دهنده اش را تهیه نمایید. قبل از هر چیز کشمش سبز و قرمز، مویز، زردآلو، سنجد، بادام، آلوی خشک، مغز گردو،  پسته، هل را آماده کنید و در ظرف بریزید. سپس به سراغ سایر مواد بروید.

با ۹ دسر و شیرینی خوشمزه افغانستان آشنا شوید + جزئیات و عکس

گوش فیل یک شیرینی خوشمزه

گوش فیل یکی از شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که برای شب یلدا سرو می‌شود. این شیرینی لذیذ یکی از خوشمزه ترین دسرهای افغانستان است و طرفداران زیادی در این کشور دارد.

پودینگ

پودینگ ها جزء خوشمزه ترین دسرهایی است که در کشورها مختلف به شیوه های متفاوت سرو می شود. این دسر یکی از دسرهای افعانستان نیز است. برای تهیه پودینگ به شیر، پودر پودینگ ، خلال پسته و بادام نیاز خواهید داشت.

باقلوا

زمانی که صحبت از باقلوا به میان می‌آید خیلی ها ذهن شان به سمت باقلوای ترکیه می رود. با این حال در کشور افغانستان نیز باقلواهای خوشمزهֱای طبخ می شود. این خوراکی یکی از خوشمزه ترین دسرهای افغانستان است. برای تهیه این دسر معمولا از خمیر مخصوص، کره، دارچین، هل، بادام و آب لیموی تازه استفاده می شود.

کلوچه ختایی

اگر دوست دارید طعم کلوچه های افغانی را هم بچشید دست به کار شوید و کلوچه ختایی را در منزل تهیه کنید. این کلوچه یکی دیگر از دسرهای سنتی است که در کشور افغانستان طبخ می شود و در میان مردمان آن از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

با ۹ دسر و شیرینی خوشمزه افغانستان آشنا شوید + جزئیات و عکس

برای تهیه این کلوچه به آرد، شکر، روغن، هل و پسته نیاز خواهید داشت. فر را از قبل گرم کنید. آرد و شکر را با هم ترکیب نمایید و سپس هل را به آن اضافه کنید. روغن را به ظرف اضافه کنید و خوب هم بزنید.

حالا خمیر آماده شده را به شکل دایره‌‌های کوچک در بیاورید و برای  ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید.  بعد از اینکه کلوچه هایتان آماده شد می توانید آن را با پسته تزیین کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. این کلوچه خوشمزه اگرچه مواد اندکی دارد اما طعم منحصر به فرد آن برای همیشه در خاطرتان خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: 

قابلی غذای محبوب افغانستانی‌ها

بولانی غذایی ارزان و خوشمزه

طرز تهیه «آی خانم» غذای مردم شمال افغانستان + فیلم

طرز تهیه منتو غذای خوشمزه افغانستانی + فیلم

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->