دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کلاف سردرگم وحدت در اردوگاه اصولگرایان

  • کد خبر: ۵۹۴۴۲
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کلاف سردرگم وحدت در اردوگاه اصولگرایان
به نظر می‌رسد، شورای وحدت، شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب و جامعتین، راه پر فراز و نشیبی برای ائتلاف درون جریانی پیش‌رو دارند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری شور و اشتیاق دارند، اما مشکل اصلی مکانیزم حداقلی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب است که بدون توجه به نظرات و دیدگاه‌های اکثریت گروه‌های اصولگرا، می‌خواهد همچون انتخابات مجلس، کارزار رقابت ۱۴۰۰ را نیز مدیریت کند و نتیجه‌ای در خور خواسته‌های خودش را رقم بزند.
 
اکثریت اصولگرایان وقتی دیدند شورای ائتلاف گوش شنوایی ندارند، دور هم جمع شدند و مکانیزمی با عنوان «شورای وحدت» را سامان دهی کردند، همچنین از جامعه روحانیت خواستند چتری برای این گردهمایی حداکثری شود. این اتفاق به مذاق شورای ائتلاف خوش نیامد و روز گذشته غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی به مکانیزم شورای وحدت تاخت و رویکرد آن را پدرسالارانه خواند. این موضع گیری حداد عادل واکنش‌هایی را در پی داشت.

حمله یک اصولگرا به حدادعادل

حسن بیادی، فعال سیاسی، در گفتگو با «نامه نیوز» گفت: «با وجود فرهیخته بودن اکثر اعضای شورای وحدت و شورای ائتلاف متأسفانه شاهد خودکامگی و خودسری در بعضی از گروه‌ها و افراد منتصب به جامعه بزرگ اصولگرایی هستیم،  چنان که از ترس عدم پیروزی خود، نه در مقابل جناح مخالف، بلکه از ترس شکست در برابر رفقا و هم جناحی‌های خودشان، در حال خودکشی سیاسی هستند.»
 
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان درباره انتقاد برخی سیاسیون به فعالیت شورای وحدت برای نقش آفرینی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یادآور شد: «به تازگی مشاهده می‌شود بعضی از افراد خواسته یا ناخواسته بهترین سرمایه صادق و شناسنامه دار اصولگرایان یعنی «جامعه روحانیت مبارز» را به جرم محوریت آنان محکوم و تخریب و نیز به انحاء مختلف دوستانشان را مخصوصا در استان‌ها تهدید می‌کنند، در حالی که این شورا متشکل از بیش از ۵۰ حزب و گروه مستقل سیاسی و اجتماعی با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندان حقیقی و حقوقی است.»

گله عضو جامعه روحانیت از حدادعادل

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، نیز در گفتگو با «برنا» درباره نقد‌های اخیر برخی افراد و جریان‌ها به جامعه روحانیت مبارز و اقدامات آن گفت: «همه تلاش جامعه روحانیت این است که آن‌ها به وحدت یا ائتلاف برسند. جامعه روحانیت قبایی برای انتخابات ندوخته است و نه نامزدی برای انتخابات دارد و نه ادعایی همه تلاش این است که جریان‌های مختلف اصولگرایی با هم به توافق برسند.» وی با اشاره به انتقادات اخیر حداد عادل از جامعه روحانیت مبارز درباره میزبانی آن‌ها در انتخابات۱۴۰۰ گفت: «ما انتظار نداریم آقای حداد عادل بگویند تقابل. نه، تقابلی وجود ندارد. ما حامی هستیم. اگر ائتلاف بتواند به جایی برسد که ببینیم واقعا می‌تواند بار را بردارد، ما جز حمایت کار دیگری نداریم.»

باید سه قوه را در دست گرفت

همچنین پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی، بیان کرد: «در تاریخ انقلاب هر موقع کشور در دستان جریان اصولگرا بوده مشارکت افزایش یافته است، ولی هر موقع کشور در دست جریان اصلاح طلب بوده مشارکت کاهش می‌یابد و امروز وظیفه داریم که برای یک بار در طول ۴۰سال اخیر طعم شیرین هم افزایی ملی را برای خدمت به مردم نشان دهیم که اگر این اتفاق نیفتاد، خسران زیادی را متحمل خواهیم شد.»
 
سروری گفت: «اگر این گونه نباشد، شاهد قوه قضائیه و مجلس متجانس با وجود دولت نامتجانس خواهیم بود و وضعیت امروز تکرار می‌شود یعنی مجلس تصویب می‌کند، اما دولت اجرا نمی‌کند؛ درنهایت هم دعوا می‌شود. با این روش نمی‌توان تحریم، مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های جامعه را رفع کرد.» اوگفت: «تاکنون حدود ۸۵هزار نفر در شورای ائتلاف ثبت نام کرده اند یعنی اینکه یک لشکر بزرگ انقلابی به دنبال جبران خسارت قبل هستند.»
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->