کاهش خرید نوروزی فروشندگان پوشاک در مشهد

  • کد خبر: ۶۰۵۴۴
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
کاهش خرید نوروزی فروشندگان پوشاک در مشهد
رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: به دلیل تجربه تلخ عید سال گذشته و ذخیره شدن اغلب اجناس فروشندگان پوشاک این شهر، آنان در ایام پایانی امسال جنس کمتری خریداری و بیشتر اجناس گذشته را در بازار عرضه کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: به دلیل تجربه تلخ عید سال گذشته و ذخیره شدن اغلب اجناس فروشندگان پوشاک این شهر، آنان در ایام پایانی امسال جنس کمتری خریداری و بیشتر اجناس گذشته را در بازار عرضه کرده‌اند.

جواد مفیدی افزود: شیوع کرونا و تعطیلی صنوف در ایام پایانی سال گذشته باعث دپو شدن محصولات و ضرر و زیان فروشندگان پوشاک شد و برخی را نیز به مرز ورشکستگی رساند.

وی ادامه داد: ضرر و زیان عید نوروز گذشته آنقدر برای فروشندگان پوشاک سنگین بود که سالها زمان می برد این خسارت جبران شود لذا امسال نیز با توجه به شرایط شیوع کرونا، فروشندگان جنس کمتری برای نوروز خریداری کردند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: مشکل عمده فروشندگان در عید نوروز تغییر مد و رنگ است که تلاش کردند تا حدی اجناس مطابق با مد و رنگ نوروز تهیه کنند اما از یک سو بیم آن می رود که با تغییر وضعیت شیوع کرونا اقبال عمومی نسبت به خرید پوشاک در نوروز افزایش یابد و فروشندگان با کمبود جنس مواجه شوند، از سوی دیگر این احتمال هم وجود دارد که خرید به اندازه کافی نباشد و جنس روی دستشان بماند.

وی افزود: قیمت پوشاک در ایام پایانی امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است و با توجه به گران شدن همه کالاهای مورد نیاز مردم، خرید پوشاک در اولویتهای پایین خرید قرار گرفته است.

مفیدی ادامه داد: علت اصلی افزایش قیمت پوشاک، نرخ بالای مواد اولیه آن بویژه پارچه است که اغلب وارداتی بوده و متناسب با نرخ ارز افزایش یافته است، این مهم قیمت تمام شده تولید پوشاک را افزایش داده و کالا را برای مردم گران کرده است.

وی گفت: متناسب با افزایش قیمت پوشاک بضاعت اقتصادی مردم هم کاهش یافته و امسال به دلیل کاهش خرید، ۲۵ تا ۳۰ درصد از واحدهای صنفی زیرپوشش اتحادیه صنف پوشاک مشهد، پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد با اشاره به وجود ۱۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب زیر پوشش اتحادیه فروشندگان پوشاک این شهر افزود: صنف پوشاک در مقایسه با سایر صنوف ضرر و زیان بسیار از شیوع کرونا متحمل شده و وضعیت ایام پایانی امسال نیز صنف پوشاک را نسبت به گذشته غصه دارتر کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->