آتش‌سوزی یک انبار مواد شیمیایی در ناصرخسروی تهران + فیلم و عکس (۲۹ آبان ۱۴۰۳) ۵۰ کیلوگرم تریاک از صندوق عقب یک پراید در پایتخت کشف شد (۲۹ آبان ۱۴۰۳) استفاده از ویروس کووید ۱۹ برای مبارزه با سرطان افزایش ۵۰ درصدی حقوق بازنشستگان یا خطای اعداد؟ تصویب واردات سه هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به کشور (۲۹ آبان ۱۴۰۳) مرگ سالانه ۱۶۰ هزار نفر بر اثر سکته قلبی در ایران کشف ۱۱ دستگاه ماینر در انبار یک اداره دولتی در رشت یک روز خواهیم گفت: «گلی به جمال همان نسل زِد» ۹۵۰ محصول کشاورزی به لحاظ سلامت مواد غذایی ارزیابی شد ۷.۵ میلیون دیابتی در ایران ثبت شده است دولت فعلاً برنامه‌ای برای قطع برق صنایع ندارد پلمب دو نانوایی متخلف در مشهد (۲۹ آبان ۱۴۰۳) رفع ممنوعیت تحصیل هم‌زمان دانشجویان در دو یا چند رشته، با حکم دیوان عدالت اداری رایگان‌شدن هزینه‌های آب، برق و گاز کلیه واحد‌های آموزشی و پرورشی در سال ۱۴۰۴ آیا مشکلات تأمین ارز و کمبود دارو در سال آینده حل می‌شود؟ اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۳ جوان مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ آبان ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران تا اوایل هفته آینده برخی دانش‌آموزان در محله مهرگان مشهد، روزهای پنجشنبه هم به کلاس می‌روند پاسخ فرماندار مشهد به گزارش سرزده شهرآرا از ادارات و ارزیابی عملکرد مدیران | مدیران مردمی تقدیر می‌شوند زخم‌های کاری کرونا شرایط بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی به دانشگاه تربیت مدرس ماجرای کلاهبرداری ۵ هزار میلیاردی به بهانه فروش آپارتمان علائم هشدار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن چیست؟ تمدید مهلت پذیرش دانشگاه‌های افسری ارتش حضور خاموش ایدز در جامعه دستور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای جمع‌آوری نمونه‌های تاکسیدرمی از فضای ادارات آتش‌سوزی در تایباد ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۲۹ آبان ۱۴۰۳) آیا شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر خواهد کرد؟ وام ودیعه مسکن به تمام دانشجویان متأهل واجد شرایط پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

علت سانحه ریلی زاهدان-تهران مشخص شد / افراد ناشناس پیچ‌های ریل را باز کردند

  • کد خبر: ۶۰۷۹
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
علت سانحه ریلی زاهدان-تهران مشخص شد / افراد ناشناس پیچ‌های ریل را باز کردند
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن علت حادثه خارج شدن پنج واگن قطار زاهدان_تهران را باز شدن پیچ و فنر و پابند‌های این ریل توسط افراد ناشناس اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن گفت: بررسی اعلام نتایج سوانح ریلی بستگی به نوع و پیچیدگی دارد که از چند ساعت تا نهایتا چند روز به طول می‌انجامد، اما علت سانحه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ و پابند‌های ریل توسط افراد ناشناس بوده که گزارش آن به وزیر هم ارسال شده است.
ساعت ۱۶ چهارشنبه هفته گذشته خبر وقوع سانحه ناگوار خارج شدن پنج واگن قطار زاهدان –تهران منتشر شد که در این حادثه بیش از ۴۲ نفر مصدوم شده و پنج نفر از مسافران این قطار نیز جان خود را از دست دادند، اما با وجود بروز این اتفاق و تاکید مسئولان مختلف، طی روز‌های گذشته علت بروز این سانحه از سوی شرکت راه‌آهن اعلام نشد.
پس از گذشت شش روز از این سانحه، غضنفر فولادی- رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن - درباره علت وقوع حادثه خارج و واژگون شدن پنج واگن قطار زاهدان-تهران، به ایسنا گفت: پس از انجام بررسی‌های مختلف، علت سانحه مشخص و گزارش آن را برای دولت و وزیر راه و شهرسازی نیز ارسال کردیم. بر اساس این گزارش، علت حادثه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ، پابند‌ها و فنر‌های ریل توسط افراد ناشناس بوده است.
وی افزود: برخی افراد ناشناس حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ پیچ و پابند ریل را در طول حدود ۵۰ تا ۶۰ متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مسئله باعث خارج شدن قطار از ریل و بروز آن سانحه دردناک شده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که ریل به وسیله پیچ و پابند به تراورس متصل می‌شوند و اگر این پیچ‌ها باز شوند به راحتی با یک دیلم می‌توان ریل را از خط پایین انداخت و اگر پیچ و پابند‌های ریل به هر علت و توسط هرکسی باز شود، محل خطر ایجاد شده و نهایتا منجر به بروز این سانحه می‌شود.
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف از بازشدن پیچ و پابند ریل سرقت یا خرابکاری بوده است، ادامه داد: ممکن است به هر دلیلی این پیچ‌ها از ریل باز شده باشد، اما ما نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم و وظیفه این کمیسیون بررسی دلیل فنی بروز یک سانحه ریلی است.
فولادی درباره اینکه چه راهکار‌هایی برای جلوگیری از بروز این سانحه وجود دارد؟، گفت: در هر ایستگاه راه‌آهن راهبان‌هایی داریم که هر روز به سمت یکدیگر حرکت کرده و نهایتا در وسط یک خط کارنامه‌هایشان را با یکدیگر به منظور تایید چک نهایی خط تعویض کرده و از همان مسیر بر می‌گردند. اما ممکن است در یک ایستگاه رفت و برگشت مسیر حدود هشت ساعت و حتی بیشتر طول بکشد و طی این مدت افراد ناشناس اقدام به بازکردن پیچ و مهره‌ها کرده باشند.
وی اظهارکرد: راه دیگری برای بازدید و رصد مسیر وجود ندارد، گرچه پس از بروز این سانحه تصمیم بر آن شد تا کنترل و رصد‌های بیشتری صورت گیرد، اما در همه کشور‌های دنیا نیز روال همینگونه است و نمی‌توان طول ۱۲ هزار کیلومتر شبکه ریلی را به صورت متر به متر از روش‌های آنلاین، تصویری و... رصد کرد.
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن اعلام کرد: ممکن است همین الان نیز چنین اتفاقی در یکی از محور‌ها و مناطق بیافتد و برای متر به متر آن نمی‌توان نگهبان استخدام کرد و تنها به رفاه، امنیت و دیگر پارامتر‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه برمی‌گردد.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->