شکایت دوم در پرونده پسری که به تجاوز جنسی متهم است ویدئو| دستگیری سارقان به عنف از گیم‌سنتر‌ها و کشف اموال به ارزش ۳ میلیارد تومان در مشهد نقشه شیطانی مرد شیاد برای اخاذی از خانواده دختر نوجوان هوش مصنوعی به کمک قضاوت می‌آید چرا گرمازدگی خطرناک است؟ هجوم طرفداران به جشن تولد اسب‌آبی مشهور در تایلند آیا دود روغن آشپزی خطرناک است؟ ویروس جدید وارد ایران شد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) قطع تعریق بدن را جدی بگیرید یافته‌های تازه محققان درباره خواص شگفت‌انگیز هندوانه قتل هولناک مرد افغان در خواب دستور پزشکیان برای تشکیل کارگروه تخصصی مقابله با پدیده گرد و غبار چند راهکار عملی برای رها نکردن زباله‌های شهری در گرمای شدید | خطر آلودگی با گرما! صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در ۹ استان (۲۲ تیر ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم تکمیل زنجیره ارزش صنایع‌دستی در خراسان رضوی ماجرای سرقت مسلحانه خونبار در مشهد بعد از پخش سریال پایتخت ۷ شناسایی فرار مالیاتی ۱۴۱ میلیارد تومانی تولیدکننده محصولات آرایشی بهداشتی حدود ۳ هزار روانشناس و مددکار به آسیب‌دیدگان جنگ خدمات حمایتی ارائه می‌دهند استقبال از پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی در خراسان رضوی رو به افزایش است آمار شوکه‌کننده طلاق در ایران | بیشترین جدایی‌ها در ۵ سال اول ازدواج رخ می‌دهد دستور قضایی برای انتشار تصاویر سارقان مأمورنما در شهرری + عکس برای جابه‌جایی زائران اربعین به ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است کشف یک تن مواد مخدر در شرق کرمان (۲۲ تیر ۱۴۰۴) کاهش ۴۳ درصدی ورودی سد‌های کشور در سال ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته بازدید سرزده از بیمارستان شهید کامیاب مشهد (امدادی) | امدادی که به امداد نیاز دارد صدور بیش از ۹ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال رأی محکومیت تعزیراتی در خراسان رضوی در بهار ۱۴۰۴ ابهام در سرنوشت «هلنا» کودک ۱۱ ساله اصفهانی در سالگرد ربودن او | آیا قتلی اتفاق افتاده است؟ رئیس شورای شهر تهران: شهرداری به تنهایی قادر به بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده نیست بیماران خاص و صعب‌العلاج تأمین اجتماعی می‌توانند مستندات بیماری را در سامانه ثبت کنند
سرخط خبرها

علت سانحه ریلی زاهدان-تهران مشخص شد / افراد ناشناس پیچ‌های ریل را باز کردند

  • کد خبر: ۶۰۷۹
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
علت سانحه ریلی زاهدان-تهران مشخص شد / افراد ناشناس پیچ‌های ریل را باز کردند
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن علت حادثه خارج شدن پنج واگن قطار زاهدان_تهران را باز شدن پیچ و فنر و پابند‌های این ریل توسط افراد ناشناس اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن گفت: بررسی اعلام نتایج سوانح ریلی بستگی به نوع و پیچیدگی دارد که از چند ساعت تا نهایتا چند روز به طول می‌انجامد، اما علت سانحه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ و پابند‌های ریل توسط افراد ناشناس بوده که گزارش آن به وزیر هم ارسال شده است.
ساعت ۱۶ چهارشنبه هفته گذشته خبر وقوع سانحه ناگوار خارج شدن پنج واگن قطار زاهدان –تهران منتشر شد که در این حادثه بیش از ۴۲ نفر مصدوم شده و پنج نفر از مسافران این قطار نیز جان خود را از دست دادند، اما با وجود بروز این اتفاق و تاکید مسئولان مختلف، طی روز‌های گذشته علت بروز این سانحه از سوی شرکت راه‌آهن اعلام نشد.
پس از گذشت شش روز از این سانحه، غضنفر فولادی- رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن - درباره علت وقوع حادثه خارج و واژگون شدن پنج واگن قطار زاهدان-تهران، به ایسنا گفت: پس از انجام بررسی‌های مختلف، علت سانحه مشخص و گزارش آن را برای دولت و وزیر راه و شهرسازی نیز ارسال کردیم. بر اساس این گزارش، علت حادثه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ، پابند‌ها و فنر‌های ریل توسط افراد ناشناس بوده است.
وی افزود: برخی افراد ناشناس حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ پیچ و پابند ریل را در طول حدود ۵۰ تا ۶۰ متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مسئله باعث خارج شدن قطار از ریل و بروز آن سانحه دردناک شده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که ریل به وسیله پیچ و پابند به تراورس متصل می‌شوند و اگر این پیچ‌ها باز شوند به راحتی با یک دیلم می‌توان ریل را از خط پایین انداخت و اگر پیچ و پابند‌های ریل به هر علت و توسط هرکسی باز شود، محل خطر ایجاد شده و نهایتا منجر به بروز این سانحه می‌شود.
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف از بازشدن پیچ و پابند ریل سرقت یا خرابکاری بوده است، ادامه داد: ممکن است به هر دلیلی این پیچ‌ها از ریل باز شده باشد، اما ما نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم و وظیفه این کمیسیون بررسی دلیل فنی بروز یک سانحه ریلی است.
فولادی درباره اینکه چه راهکار‌هایی برای جلوگیری از بروز این سانحه وجود دارد؟، گفت: در هر ایستگاه راه‌آهن راهبان‌هایی داریم که هر روز به سمت یکدیگر حرکت کرده و نهایتا در وسط یک خط کارنامه‌هایشان را با یکدیگر به منظور تایید چک نهایی خط تعویض کرده و از همان مسیر بر می‌گردند. اما ممکن است در یک ایستگاه رفت و برگشت مسیر حدود هشت ساعت و حتی بیشتر طول بکشد و طی این مدت افراد ناشناس اقدام به بازکردن پیچ و مهره‌ها کرده باشند.
وی اظهارکرد: راه دیگری برای بازدید و رصد مسیر وجود ندارد، گرچه پس از بروز این سانحه تصمیم بر آن شد تا کنترل و رصد‌های بیشتری صورت گیرد، اما در همه کشور‌های دنیا نیز روال همینگونه است و نمی‌توان طول ۱۲ هزار کیلومتر شبکه ریلی را به صورت متر به متر از روش‌های آنلاین، تصویری و... رصد کرد.
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن اعلام کرد: ممکن است همین الان نیز چنین اتفاقی در یکی از محور‌ها و مناطق بیافتد و برای متر به متر آن نمی‌توان نگهبان استخدام کرد و تنها به رفاه، امنیت و دیگر پارامتر‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه برمی‌گردد.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->