صدور پروانه ساخت «انتخاب من» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آمار فروش سینما در هفته سوم تیر ماه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | فروش سینما از مرز ۶۰۰ میلیارد گذشت محرم در قاب مستند | معرفی مستند‌هایی با موضوع آیین‌های محرم و عاشورا آثار راه‌یافته به بخش «فیلم» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد + اسامی امیرحسین مدرس مجری فصل جدید «چهارگاه» شد خاموشی شهاب | آیین بزرگداشت شهاب ملت‌خواه، بزرگ‌مرد عرصه هنر مشهد، برگزار شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» رامبد جوان: مدیر‌ها می‌آیند و می‌روند ولی آرتیست‌ها می‌مانند + فیلم افزایش اعضای کمیته انتخاب فیلم فرانسه در اسکار کنسرت جدید علی رهبری در روسیه مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۶ تیر ۱۴۰۳) احمد معظمی «دروازه بهشت» را می‌سازد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۶ تیر ۱۴۰۳) حکایت استانخکاره و شاعر این کاره سینمای کودک‌و‌نوجوان مهم اما مهجور
سرخط خبرها

درباره سخنان جدید کارشناس شبکه ۲ که واکنش‌های تند و تیز مردم را برانگیخت

  • کد خبر: ۶۱۶۶۳
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
درباره سخنان جدید کارشناس شبکه ۲ که واکنش‌های تند و تیز مردم را برانگیخت
درست وقتی که تورم یقه ما را دودستی گرفته است و ول نمی‌کند، در برنامه «زنده باد زندگی» شبکه ۲ که اتفاقا تا کنون حاشیه کم نداشته است، کارشناس برنامه از این می‌گوید که همه چیز گران است، مشکل وجود دارد، اما این مردم هستند که باید سطح توقع و انتظاراتشان را پایین بیاورند.
درباره سخنان جدید کارشناس شبکه ۲ که واکنش‌های تند و تیز مردم را برانگیختمحبوبه عظیم‌زاده | شهرآرانیوز - گرانی، تورم، افزایش قیمت ها، کاهش قدرت خرید مردم و کلی اصطلاح و کلیدواژه دیگر، حالا مدت‌های مدیدی است که چنان با ادبیات و زندگی روزمره ما آمیخته شده است که شاید در یک روز بار‌ها از آن استفاده کنیم، البته نه برای بحث‌های کارشناسی یا تحلیل‌های سنگین اقتصادی! همان زمان که گذرمان به سوپری محله یا بازار میوه و تره بار می‌افتد، دست در جیبمان می‌کنیم تا پولی بسلفیم، کارت عابربانک را بیرون می‌کشیم و با هول اینکه مبادا موجودی نداشته باشد، حساب وکتاب می‌کنیم و می‌بینیم که: «اوه! چه گرون شده.»
 
داستان پرعذاب افزایش محصولاتی که دیگر به یکی دو قلم محدود نشده است، داستان ناآشنایی نیست و آن را با پوست و گوشتمان لمس کرده ایم. مصداقش شاید همان ویدئوکلیپ‌های کوتاهی باشد که هرازگاهی در فضای مجازی رخ نشان می‌دهد؛ یخچالی خالی که متعلق به مرد آبروداری بوده است و حالا از فرط استیصال آن را می‌گذارد وسط خیابان تا عیان‌تر از همیشه به عالم و آدم نشان بدهد که دیگر خبری از هیچ خوردنی‌ای نیست.
 
یا گله‌های مادری در حاشیه شهر که از پولی می‌گوید که نیست تا مایحتاج روزمره خانواده اش را تهیه کند، چه برسد به تلفن همراهی برای فرزندش تا در کلاس‌های آنلاین شرکت کند. حالا درست دراین میانه، وقتی که تورم یقه ما را دودستی گرفته است و ول نمی‌کند، در برنامه «زنده باد زندگی» شبکه ۲ که اتفاقا تا کنون حاشیه کم نداشته است، کارشناس برنامه از این می‌گوید که همه چیز گران است، مشکل وجود دارد، اما این مردم هستند که باید سطح توقع و انتظاراتشان را پایین بیاورند.

شما سطح توقع رو بیار پایین!

بعید است تا الان صحبت‌های این خانم کارشناس را ندیده باشید، بس که در مدت زمان کوتاهی حرف هایش دست به دست چرخید و واکنش‌های زیادی را هم از سوی مردم به دنبال داشت. به هرحال، اگر هنوز به گوشتان نرسیده است، باید خدمتتان عرض کنیم که پیرو صحبت از وضعیت اقتصادی که در برنامه شکل گرفت، این خانم خطاب به مجری و به مردم برای مقابله با این وضعیت سخت این چنین راه حل داد: «می دونین ما باید چه کار کنیم؟ ما باید سطح انتظارات و توقعاتمان را ببریم پایین.»
 
و وقتی مجری از او می‌پرسد: «دیگه چقدر بیاریم پایین؟» با تأکید می‌گوید: «تا حالا خیلی آوردیم پایین. از این هم باید کمتر کنیم. به هرحال نمی‌تونیم، یعنی زندگی حرکت نمی‌کنه. اگر من سطح انتظارم رو نیارم پایین. اگر که من همیشه این غذا رو می‌خوردم، از این دفعه دیگه فقط باید برنج خالی بخورم. خورش رو نخورم.» بله. این‌ها بخشی از مکالمه‌ای است که در شبکه دوم روی آنتن رفت و البته به همین جا ختم نشد. مجری هم که به نظر از صحبت‌های این خانم کارشناس تعجب کرده بود، از او پرسید: «یعنی خداوکیلی سطح انتظار رو از گوشت مرغ هم بیاریم پایین تر؟
 
یعنی شما جدی نسخه‌ای که می‌پیچید این است که آقا و خانم، اگرچه تو شایسته بهتر از اینا هستی، خودت رو به یک حداقل دیگر جدید عادت بده؟» و مجدد باید خدمتتان عارض شویم که خانم کارشناس با تأکید بر موضع خود پافشاری کرد و گفت: «باید به اون چیزایی که داریم قناعت کنیم. باید با داشته هامون زندگی کنیم. ما با داشته هامون زندگی نمی‌کنیم یا مثلا الان می‌بینیم میوه گرون شده، چه لزومی داره که حالا ما رو میزمون، توی سفره مون چندتا میوه باشه؟ اصلا میوه نیست. حالا اصلا یه هفته میوه نخوریم، چه اتفاقی می‌افته؟» صحبتی که باعث شد یکی از کاربران در صفحه‌های مجازی بگوید: «قناعت یعنی به داشته‌های خودت راضی باش و برای داشته‌های دیگران آه و حسرت نداشته باشی. نه وقتی گرونی بیداد می‌کنه و هر روز یک چیز جدید از سبد غذایی مردم حذف می‌شه بیاین بگین این رو نخور، اون رو نخور.»

داستان همیشگی سیر و گرسنه

زمان زیادی نبرد که واکنش مردم به این صحبت‌ها آغاز شد. واکنش‌هایی که سراسر گله و شکایت و انتقاد بود، هم از محتوای صحبت ها، هم از خود خانم کارشناس و هم از صداوسیما. کاربر‌های زیادی زبان به نقد گشودند و نوشتند: «شکم سیر خبر از حال گرسنه نداره» و «بخوایم هم گیرمون نمی‌آد بخوریم، نه گوشت نه میوه.» کاربر دیگری از این گفته بود که: ««الان میوه رو باید حذف کنیم؟ چی مونده دیگه؟ آجیل می‌تونیم بخریم یا گوشت؟ یا روغنی که گیرمون نمی‌آد؟» عده زیادی هم برای خود خانم کارشناس موضع گرفته بودند. کاربری نوشته بود: «حتما خودش کمبودی نداره که این قدر راحت می‌گذره.» و دیگری گفته بود: «کاملا از سرووضع این خانم کارشناس مشخصه که خودشون از بابت تأمین مایحتاج روزمره مشکلی ندارن. در نتیجه بدونین که شما گزینه مناسبی برای اینکه برای سایر مردم نسخه بپیچین، نیستین.»

شرایط هرچقدر بدتر شد، شما بهتر بشین

از این نمونه‌ها کم نداریم، حالا یک مرتبه در صداوسیما رخ نشان می‌دهد و یک مرتبه از زبان یکی از مسئولان در فضای مجازی. شاید خاطرتان باشد همین چندماه پیش که قیمت انار سربه فلک گذاشته بود، عضو هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره بار گفت: «قیمت انار بالاست. اگر مردم هم این میوه را نخورند، مشکلی ایجاد نمی‌شود!» عده‌ای دراین میان، از صداوسیما انتقاد کرده بودند: «این کارشناسا رو از کجا پیدا می‌کنن می‌آرن؟» و دیگری گفته بود: «اقشار ضعیف درحال تحمل اوضاع اقتصادی اند، اگر کار مثبتی برایشان نمی‌کنید، دست کم با این گونه حرف‌ها نمک روی زخمشان نریزید.»
 
کاربری هم بود که به حضور چند وقت پیش بهنوش بختیاری در یکی از برنامه‌های صداوسیما اشاره کرده بود و نوشت: «به ظاهر باید کم کم به شنیدن این صحبت‌ها در صداوسیما هم عادت کنیم. یک مرتبه بهنوش بختیاری می‌آد می‌گه اصلا چه بهتر که گوشت گرون شد، به خاطر سلامتی مون گوشت نخوریم. لابد مرتبه دیگه هم یک خانم کارشناس می‌آد می‌گه برنج هم گرون شد، نون خالی بخورین!»
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->