۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد
سرخط خبرها

محاسبه بهای بلیت مترو مشهد براساس مسافت

  • کد خبر: ۶۲۱۱
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
محاسبه بهای بلیت مترو مشهد براساس مسافت
معاون شهردار از ارسال لایحه‌ای به شورا برای محاسبه بهای بلیت مترو براساس مسافت طی شده خبر داد

زهرا اسکندریان - دریافت بهای بلیت مترو بر اساس مسافت مدت هاست که در دستور کار مدیران شهری قرار گرفته و در همین راستا لایحه‌ای با این مضمون درکمیسیون‌های حمل و نقل و برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در دست بررسی است. لایحه‌ای که قرار بود برای حمل‌ونقل دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه تخفیف ایجاد کند، حالا در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر مشهد به تصویب رسیده است و احتمالا تا پایان امسال به صحن علنی پارلمان شهری می‌آید. از موارد دیگر این لایحه می‌توان به اجرای عدالت در پرداخت کرایه براساس مسافت و زمان هم اشاره کرد که به این وسیله شهروندان براساس مسافتی که طی کرده‌اند، باید کرایه پرداخت کنند. علاوه‌بر این ۲ موضوع، آن‌طور که معاون حمل‌ونقل و ترافیک‌وعمران شهردار مشهد به شهرآرا گفته است، تخفیف‌های دیگری نیز برای شهروندانی که شیوه سفر خود را تغییر می‌دهند یا به‌جای استفاده از بلیت‌های روزانه، از بلیت‌های سفر ماهانه استفاده می‌کنند، درنظر گرفته شده است.
خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه این لایحه به شورا فرستاده شده و کلیات آن در کمیسیون برنامه‌وبودجه پارلمان شهری به تصویب رسیده است، افزود: قرار شد مصوبه این کمیسیون در کارگروه‌های مربوط، کارشناسی و بیشتر بررسی شود.
او درباره موارد مختلف این لایحه اظهار کرد: براساس این لایحه، عده‌ای از شهروندان مثل دانش‌آموزان، دانشجویان، سالمندان و معلولان از تخفیف‌های ویژه‌ای در حوزه حمل‌ونقل برخوردار می‌شوند. همچنین اگر شهروندان به تهیه بلیت ماهانه اقدام کنند، پیشنهاد‌ها و تخفیف‌های مختلفی به آن‌ها ارائه خواهد شد. از سوی دیگر اگر شهروندان شیوه سفرشان را تغییر دهند، یعنی برای طی مسافت مسیر خود، سیستم حمل‌ونقلی خود را از مترو به اتوبوس تغییر دهند، نیز تخفیف‌هایی برایشان اعمال خواهد شد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شهرداری مشهد همچنین درباره موضوع اجرای عدالت در پرداخت کرایه براساس بعد مسافت و زمان افزود: این لایحه برای قطارشهری مدنظر گرفته شده است، اما برای اتوبوس، چون تشخیص این موضوع مشکل است، نمی‌توان آن را عملی کرد.
اگرچه موضوع درنظر گرفتن تخفیف برای حمل‌ونقل محصلان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه خیلی وقت پیش مطرح شده است، فروردین امسال لایحه پرداخت کرایه براساس زمان و مسافت طی‌شده در دستورکار قرار گرفت و به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در شورا و شهرداری درنظر گرفته شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز در همان فروردین، اجرای لایحه عدالت در پرداخت کرایه براساس مسافت و زمان طی‌شده را نسبت به دیگر طرح‌های پیشنهادی مانند اعمال تخفیف برای اقشار مختلف مانند دانش‌آموزان و دانشجویان در اولویت دانست، زیرا به نظر وحید مبین‌مقدم، پرداخت کرایه براساس مسافت و زمان، همه اقشار جامعه را دربر خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد هم چند روز پیش اظهار کرد: لایحه شهرداری مشهد درباره تعیین هزینه حمل‌ونقل عمومی براساس مسافت طی‌شده درحال بررسی است.
به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی بهاروند با بیان اینکه این لایحه قرار بود بر اساس رابطه بین کرایه و مسافتی که طی می‌شود، محاسبه شود، افزود: قرار بود شهرداری این لایحه را هم برای قطارشهری و هم برای اتوبوس‌رانی اجرا کند. درحال‌حاضر لایحه قطارشهری و اتوبوس‌رانی هر دو آماده است و برای بررسی بیشتر درحال چکش‌کاری در کمیسیون بودجه شورای شهر است. به گفته وی، این لایحه در کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون حمل‌ونقل نیز در آستانه نهایی شدن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->