سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

برای کاهش ریسک در بازار سرمایه چه باید کرد؟

  • کد خبر: ۶۳۲۶۲
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
برای کاهش ریسک در بازار سرمایه چه باید کرد؟
اگرچه شروع معاملات دیروز با افزایش تقاضا در برخی نماد‌های شاخص‌ساز همراه بود و شاخص کل روندی صعودی گرفت، زور تقاضا به عرضه نرسید و بورس دوباره عقب‌گرد کرد.
مسعود سلطانی | شهرآرانیوز - اگرچه شروع معاملات دیروز با افزایش تقاضا در برخی نماد‌های شاخص‌ساز همراه بود و شاخص کل روندی صعودی گرفت، زور تقاضا به عرضه نرسید و بورس دوباره عقب‌گرد کرد. بر این اساس در پایان معاملات دیروز، شاخص کل بورس پس از افت هزارو۹۳۴واحدی شاخص کل در ارتفاع یک‌میلیون‌و۲۶۰هزار واحدی قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰/۱ درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۴۴نماد حداقل یک‌درصد نسبت‌به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته است و ۵۱۵نماد با کاهش بیش از یک‌درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

کارشناسان بازار معتقدند مجموع ابهامات حاکم بر بازار مانند دامنه نوسان و ورود نیافتن نقدینگی به بازار، مذاکره بر سر برجام، انتخابات ریاست‌جمهوری و احتمال کاهش قیمت دلار، سبب تداوم ریزش شاخص بورس شده است. هم‌اکنون تمام متغیر‌های تأثیرگذار بر بازار سرمایه روندی متعادل و رو به پایین دارند و تنها متغیری که می‌تواند بر بورس تأثیر زیادی بگذارد، افزایش قیمت کالا‌های مصرفی است.
 
به‌گفته فعالان بازار، حجم زیادی از معاملات در بازار سرمایه، تحت‌تأثیر اوراق بدهی است؛ به همین دلیل است که سهم‌های شرکت‌های ارزنده خریداری ندارد. بر این اساس، برخی پیش‌بینی می‌کنند که در کوتاه‌مدت به‌دلیل کمبود نقدینگی، روند اصلاح قیمتی در بازار سرمایه ادامه می‌یابد.

دیروز عضو شورای‌عالی بورس درباره دامنه نوسان گفت: از قبل دامنه نوسان و حجم مبنا در دست سازمان بورس و هیئت‌مدیره بود، اما درباره دامنه نامتقارن، بررسی‌های زیادی صورت گرفت. حسین سلاح‌ورزی گفت: نگاه غالب این است که دامنه نوسان باید با یک روند تدریجی باز شود. خود سازمان بورس هم برنامه‌هایی در این زمینه دارد. به نظر می‌رسد تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری این امر اتفاق بیفتد.

دامنه نوسان نامتقارن ازجمله تصمیم‌هایی بود که عجولانه و به‌صورت غیرمنطقی در بازار گرفته شد و از همان ابتدا با ایراد‌هایی همراه بود، اما این نکته نباید فراموش شود که چنین قانونی، زمانی در بازار اعمال شد که بازار با روندی غیرمنطقی همراه شده بود. به‌نظر می‌رسد تغییر دامنه نوسان در محدوده مثبت و منفی۶ یا مثبت و منفی۱۰ به‌همراه افزایش حجم مبنا بتواند تاحدودی در شتاب سرعت ایجاد تعادل بازار تأثیرگذار باشد.

هم‌اکنون بازار بدهی ابزار کارآمدی برای کنترل ریسک سرمایه‌گذاران است. این بازار درکنار بازار سهام قرار دارد و سرمایه گذاران با تکیه بر دانش می‌توانند با تشکیل پرتفویی متنوع از سهام و اوراق بدهی، ریسک‌های خود را مدیریت کنند. البته از ویژگی‌های مهم این بازار برای سرمایه‌گذاران حقیقی، دور بودن از هیجان‌هاست؛ به همین دلیل در شرایط خاص، بازار جذابی است که سودی بیشتر از نرخ سپرده‌های ثابت بانکی به دنبال دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->